Uutiset:

Ei uusia uutisia.

Main Menu

Vs: 17.06.2008

Aloittaja meteorologi, tiistai, 17.06.2008, 11:23

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

J.Jäntti

Lainaus käyttäjältä: Hade - tiistai, 17.06.2008, 16:12
OF-topikkia pukkaa:
Ihmisellä ei ole suolatasapaino kunnossa, jos ukkonen aiheuttaa päänsärkyä.
KP,n sivuilla ei lue asiasta, mutta pitää jossain vaiheisessa tehdä lisäys.  ;D

Vai niin.
Minun puolestani kehossani saa olla vaikka minkänäköinen suolan epätasapaino, jos tällainen aikaisen varoituksen systeemi toimii sen pohjalta. :)
Olen itse tähän tilanteeseen siksikin ihan tyytyväinen, että päänsärky alkoi hiipimään kohti ennenkuin tutkani antoi ensimmäistäkään merkkiä salamasta.
Juha Jäntti
Foorumin ja sivuston ylläpitäjä
Finland Weather Exchange (FinWX)

http://www.finwx.net/
------------------------------------------
Ukkoskausi avattu Suomessa: --.--.2024
Ukkoskausi avattu Helsingissä: --.--.2024
-------------------------------------------
Ukkospäivälaskuri 2024; Helsinki/Viikinmäki
0 ukkospäivää.
------------------------------------------
X, FinWX:n ylläpidon ilmoitukset
------------------------------------------

J.Jäntti

Lainaus käyttäjältä: Hade - tiistai, 17.06.2008, 16:28
Lainaus käyttäjältä: J.Jäntti - tiistai, 17.06.2008, 16:22

Vai niin.
Minun puolestani kehossani saa olla vaikka minkänäköinen suolan epätasapaino, jos tällainen aikaisen varoituksen systeemi toimii sen pohjalta. :)
Olen itse tähän tilanteeseen siksikin ihan tyytyväinen, että päänsärky alkoi hiipimään kohti ennenkuin tutkani antoi ensimmäistäkään merkkiä salamasta.


Lue tämä niin hiljaa ettet itse näe  ;D :   Onko Sinulla joitain masokistisia himoja. Vain ukkosen havainnoimisen takia

Tuohon vastaisin, että en tiedä. ;D
Mitäpäs itse luulet, jos mies nousee kameran kanssa 462 porrasta Malminkartanon täyttömäelle myrskyä vastaan, pystyttää kameran, kuvaa kaksi minuuttia ja juoksee sen jälkeen ne 462 porrasta puolittaisessa paniikissa pois, kun salama lyö puolentoista kilometrin päässä kuvauspaikasta?

Itse koen tämän pienen päänsäryn hyvänä varoittimena enemmän, kuin asiana, joka pitäisi heti korjata ottamalla Jozo-purkki kaapista ja kaatamalla puolet kurkkuun - etenkin kun se lähtee poiskin kun ukkoset ovat loppuneet. :D
Juha Jäntti
Foorumin ja sivuston ylläpitäjä
Finland Weather Exchange (FinWX)

http://www.finwx.net/
------------------------------------------
Ukkoskausi avattu Suomessa: --.--.2024
Ukkoskausi avattu Helsingissä: --.--.2024
-------------------------------------------
Ukkospäivälaskuri 2024; Helsinki/Viikinmäki
0 ukkospäivää.
------------------------------------------
X, FinWX:n ylläpidon ilmoitukset
------------------------------------------

J.Jäntti

Lainaus käyttäjältä: Hade - tiistai, 17.06.2008, 17:00
Täällä tulee vettä ja ukkonen jyrisee BO hälyssä. >:(

Ja vähän OF topikkia: Kyllä minäkin olen mieluimmin tässä "junassa" missä matkustaa ukkosesta kiinnostuneet.
On niitäkin jotka matkustaa, heti ukkosen alkaessa painostaa, sängyn alla, kaapissa, tai kellarissa.
:o

Juu, ja mitä tulee Testbedin sadetutkaan, tämä sade ei ole loppumassa ihan heti. Tutkakuvien mukaan Viron puolella on lisää vesisateita, minkä lisäksi näyttää siltä, että kaikilla sääasemilla lämpötila alkaa laskemaan sateen auttamana.

Näinollen resepti on aika selvä: Lämpötila laskee => Noste häviää => Konvektio heikkenee => Ei ukkosta.

Ukkoset näyttävät pakenevan kohti pohjoista.
Katsoessani kelloa ja todettuani sen lähestyvän iltaa, voinkin näinollen todeta taas kerran, että sekin ukkonen oli sitten Etelä-Suomen osalta taputeltu siinä. Tutkani havainnoi 10 lähi-iskua. Niitä tuskin jaetaan enää illan aikana, ellei luonnolla ole jotain ylläriä takataskussaan.
Juha Jäntti
Foorumin ja sivuston ylläpitäjä
Finland Weather Exchange (FinWX)

http://www.finwx.net/
------------------------------------------
Ukkoskausi avattu Suomessa: --.--.2024
Ukkoskausi avattu Helsingissä: --.--.2024
-------------------------------------------
Ukkospäivälaskuri 2024; Helsinki/Viikinmäki
0 ukkospäivää.
------------------------------------------
X, FinWX:n ylläpidon ilmoitukset
------------------------------------------

teutari

Näinhän siinä taas kävi että päästiin pikkusen maistamaan ja mustanmakkaran pojat jo toisen kerran söivät koko shown. >:(