Uutiset:

22.03.2025
FinWX:n ja Ilmatieteen laitoksen välinen säädatan vastaanottopilotti on päättynyt

Säädataa siirtävä datasilta ajettiin alas 22.03.2025 kello 02:00. (22.03.2025, 00:00 UTC).

Ilmatieteen laitoksen terveiset asian tiimoilta voitte lukea täältä.

Main Menu

29.7.2012

Aloittaja Leka, torstai, 26.07.2012, 17:47

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Sanni

Baltiasta on kuulemma tulossa kunnon myräköitä jotka saavuttaa Suomen yöllä. Näin mä luin Ylen nettisivuilta.

Sieltähän jo olisi tulossa Virosta tännepäin jokin myrsky. Ukkospilven yläosa näkyy tänne jo. Mikäli ei nyt vaan luikerra jonnekin helv... Venäjälle.

weatherc

Eteläisellä Itämerellä pientä hupia käynnissä  ;D

Snowi

Lainaus käyttäjältä: weatherc - sunnuntai, 29.07.2012, 19:12
Eteläisellä Itämerellä pientä hupia käynnissä  ;D

Ohhoh, tuo monsteri saisi tulla kunnolla Suomeen asti ja vielä ilman pahempaa heikentymistä  ;D

weatherc

LainaaOhhoh, tuo monsteri saisi tulla kunnolla Suomeen asti ja vielä ilman pahempaa heikentymistä

Sanoisin päinvastoin, vaikka kuinka ukkosfriikki olenkin, toivottavasti ei tule tuollaisena, näky sen jäljiltä voisi olla kaikkea muuta kuin kivaa.

Sanni

Lainaus käyttäjältä: weatherc - sunnuntai, 29.07.2012, 19:31
LainaaOhhoh, tuo monsteri saisi tulla kunnolla Suomeen asti ja vielä ilman pahempaa heikentymistä

Sanoisin päinvastoin, vaikka kuinka ukkosfriikki olenkin, toivottavasti ei tule tuollaisena, näky sen jäljiltä voisi olla kaikkea muuta kuin kivaa.

Ja höpö höpö! Hameväen hommia tuollainen panikointi! Silloin kun minä olin nuori ni niin vain löivät ukkoset lieskaa puhelintöpselistä ja korviketta juotiin!

Ei vaiskaan. Rajut ukkoset on kyllä kivoja mutta en mä oikeasti halua mitään vahinkoja, en henkilöille enkä omaisuudelle tai millekään muullekaan. Joskus luonto vain näyttää voimansa olan takaa.

HapaK

Viime yönä heräsin kovaan jytinään neljän jälkeen. Kuvausharjoituksia puiden välistä Uuraisilla. Yksi salama tarttui kennolle. Reilun kilsan päässä kuvauspaikasta oli salama kuorinut kuusen - siitä kuva huomenna.

http://jyv-weather.info

Sanni

Johan paukahti näköjään, HapaK! Hitto, kun mä saan sen paremman kameran, mäkin voin alkaa kuvata salamoita.

Snowi

No niin nyt näyttää jo lupaavalta Vuokatinkin osalta, sillä tuo voimakas sadealue näyttäisi jälleen "kietoutuvan" Oulunjärven ympärille. Noin tapahtui myös silloin kun kmuvasin sen elämäni hienoimman yöukkosen täällä.
Alkuun näytti vähän huonolta, mutta nyt tuo sadealue liikkuu voimakkaammin itään päin ja myös uusia voimakkaita sadealueita syntyy etelään. Joten sanoisin ukkosen olevan aika varma tänä iltana :). Jyrinää kyllä on kuulunut jo ainakin 30min ajan.

Sanni

Miks näissä viesteissä ei voi olla "Tykkää"- toimintoa?! Mä kyylään Twitterissä Ilmatieteen Laitoksen päivityksiä säätilasta. Eivätkä vahingossakaan vastaa mun kysymyksiin. Motherf....!!!

Lämpötila 24,3 astetta, kastepiste 20,2 astetta, kosteus 80%. Ja mähän valvon niin myöhään että näen ukkosen.

weatherc

Hangossa voidaan pikkuhiljaa laittaa kamerat valmiuteen, actionia puolessavälissä Suomenlahtea. :)
Oman tutkan lukemat tasaisessa nousussa ollen nyt reilussa 100/min :)