Uutiset:

Ei uusia uutisia.

Main Menu

7-8.7.2012

Aloittaja angle, perjantai, 06.07.2012, 17:37

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

J.Jäntti

#20
Vahvistettu kuulohavainto Helsingin Pohjois-Haagan observaatiopisteeltä. :)
EDIT: Suunta: Länsilounas.
Juha Jäntti
Foorumin ja sivuston ylläpitäjä
Finland Weather Exchange (FinWX)

http://www.finwx.net/
------------------------------------------
Ukkoskausi avattu Suomessa: --.--.2024
Ukkoskausi avattu Helsingissä: --.--.2024
-------------------------------------------
Ukkospäivälaskuri 2024; Helsinki/Viikinmäki
0 ukkospäivää.
------------------------------------------
X, FinWX:n ylläpidon ilmoitukset
------------------------------------------

weatherc

Go dedi go! Mittarit huutaa kuolemaa mutta mene mene!
Noh, ei sinänsä hätää vielä, korkealla on lukemat muttei näytä vielä ainakaan vaikuttavan toimintaan.

Users online ennätys rikottu nordicweatherissä, 1140 onlinessä! ;D

Snowi

Tuohan oli Sanni mieletön tarina!  ;D. Mutta pitää kuitenkin toivoa, että reissu ei aivan noin jännäksi mene, vaan selvitään hurjimmillaankin pelkällä kastumisella  :D. Onneksi noita yhteysongelmien kanssa pääsee tuskastelemaan sisätiloissa, sellaisessa pienessä mökissä, jossa sääaseman konsoli ja PC sijaitsee. Siellä on tullut välillä taistelua useitakin tunteja, viimeksi UPS:in etäyhteyden kanssa, joka tosin ei vieläkään toimi.
Toivottavasti taistelu yhteyden kanssa olisi kuitenkin mahdollisimman lyhyt, jotta pääsen kuvaamaan salamoita mahdollisimman nopeasti  :). Tosin jos mökistä lähtee sähköt, niin silloin pääsen kuvaamaan niitä välittömästi, mutta korjaustyöt jäävät sitten toiseen päivään.

Saisivat nuo ukkoset pikku hiljaa tulla tuolta mereltä tänne maalle, mutta rantautumisessa näyttää olevan pieniä vaikeuksia. Nyt salamointikin on siirtynyt rannikolta vähän enemmän merelle päin, mutta toivoa ei ole vielä menetetty, eiköhän viimeistään 2-4 tunnin päästä ala tapahtumaan jotakin.

Snowi

Lainaus käyttäjältä: weatherc - lauantai, 07.07.2012, 18:05
SMHI Arlandan SigWX-kartan mukaan Suomenlahdella oleva alue menossa rantaa hipoen kohti Venäjää.

Eli oiva päivä lähteä Helsingin rannikolle seuraamaan tapahtumaa  :). En edes tiennyt, että tänään olisi ukkosta välttämättä tulossa silloin kun tuo päivä lyötiin lukkoon. Sillä saarelle tulee vartija kello 20.00 aikoihin ja hän avaa minulle oven tuonne mökkiin. Vartijan oma mökki on varmaankin sellaisen kolmen neliön kokoinen, joten siellä lienee hauskaa olla ukkosten aikaan  ;D

Snowi

Lainaus käyttäjältä: weatherc - lauantai, 07.07.2012, 18:13
Users online ennätys rikottu nordicweatherissä, 1140 onlinessä! ;D

Sama homma täälläkin, ennätys meni rikki  ;D. Pitkän kuivan kauden jälkeen ihmisiä kiinnostaa ukkonen entistä kovemmin, sillä meinasihan tässä ihan vieroitusoireita saada.

Sanni

Lainaus käyttäjältä: Snowi - lauantai, 07.07.2012, 18:15
Tuohan oli Sanni mieletön tarina!  ;D. Mutta pitää kuitenkin toivoa, että reissu ei aivan noin jännäksi mene, vaan selvitään hurjimmillaankin pelkällä kastumisella  :D. Onneksi noita yhteysongelmien kanssa pääsee tuskastelemaan sisätiloissa, sellaisessa pienessä mökissä, jossa sääaseman konsoli ja PC sijaitsee. Siellä on tullut välillä taistelua useitakin tunteja, viimeksi UPS:in etäyhteyden kanssa, joka tosin ei vieläkään toimi.
Toivottavasti taistelu yhteyden kanssa olisi kuitenkin mahdollisimman lyhyt, jotta pääsen kuvaamaan salamoita mahdollisimman nopeasti  :). Tosin jos mökistä lähtee sähköt, niin silloin pääsen kuvaamaan niitä välittömästi, mutta korjaustyöt jäävät sitten toiseen päivään.

Saisivat nuo ukkoset pikku hiljaa tulla tuolta mereltä tänne maalle, mutta rantautumisessa näyttää olevan pieniä vaikeuksia. Nyt salamointikin on siirtynyt rannikolta vähän enemmän merelle päin, mutta toivoa ei ole vielä menetetty, eiköhän viimeistään 2-4 tunnin päästä ala tapahtumaan jotakin.

Nyt mä olen todella hyvilläni kun kehuit :) Mä olen tosiaan kirjoittanut hirvittäviä määriä pienestä tytöstä saakka, opiskellut dramaturgiaa kansanopistossa ja kirjoittanut ammatiksenikin freelancer-toimittajana. Jokin oppi on ilmeisesti jäänyt mieleen :)

Ja pois off-topicista: olosuhteet ukkosille on niin otolliset että ei tässä vielä mitään kiirettä ole. Toivottavasti vaan herään jos ukkoset tulee yöllä! Pitäisköhän laittaa varmuuden varalta herätyskello soimaan?  ???

Ja vitsit että mäkin haluun olla saarella vartijana!! Olisi ainakin helppoa vaan viskellä hankalat tapaukset mereen opettelemaan uintiliikkeitä  ;D

Snowi

Oiskohan se nyt tulossa tänne? Ainakin näyttäisi vähän siltä, että tuo maalle päässyt/syntynyt vähän enemmän satava pilvi myös salamoisi.

weatherc

IS tutkaennusteen mukaan sieltä olisi nousemassa 21 aikoihin Turku-Hanko-akselille sadealue jossa punaisia kohtiakin :)

Sanni

Mä olin just tiskaamassa ja hyvä ettei lasinen kattilankansi mennyt tuhannen p... päreiksi kun meinasin tiputtaa sen. Tiputuksen syynä oli säikähdys jonka aiheutti helvetin kova jyrähdys. Uuuukkkkooooneeeen!!!!!!!!!!!! Keittiöhommat saa luvan odottaa nyt, mä istun partsilla ja kyttäilen :D

Snowi

Testbed tutkassa näkyy tuollainen pieni rankasti satava nauha ja sen kärki saattaa osua Klaukkalaan ja siten toivottavasti myös jokunen ukkonen  ;D. Mutta toistaiseksi vain satelee enkä ole ollut kuulevinani jyrinääkään tai sitten on kuulossa jotain vikaa.