MeteoAlarm-varoitukset lakkasi toimimasta

Aloittaja weatherc, torstai, 19.07.2012, 23:19

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

weatherc

Mä halusin päästä eroon juuri tuosta if/else purkkakoodi-osasta :P
Tuossa oma tähän asti, siitä uupuu vielä parit hienosäädöt kuten Näytä/Piilota-namiskan toimivuus, FMI-linkki sekä joku pirun keino saada tuo ylempi ikoni-<span> siirrettyä...
Itse varoitus on eilen napattu.

Ideana on saada siihen tuplatoiminto jossa voisi näyttää sekä maa-alueen että merialueen varoitukset samassa jos esim asuu rannikolla. Se miten sen tekis ei tosin ole mitään hajua vielä.

weatherc

No niin, hienosäätöä vailla kasassa tuplaominaisuudella ;D

WeatherFox

Lainaus käyttäjältä: weatherc - perjantai, 20.07.2012, 23:44
Mä halusin päästä eroon juuri tuosta if/else purkkakoodi-osasta :P

Siivosin purkat pois. Lopputuloksena 20 riviä if elseä korvattiin 2 rivillä koodia. Eihän tää minun tietenkään niin monipuolinen ole kuin sinun koodisi.

weatherc

#13
Zippi kasassa: http://www.finwx.net/forum/index.php/topic,3243.0.html  ;D

Mitä NWN:än varoituksiin tulee niin siihen mennee kotvanen jos toinen ennen kuin ovat taas toiminnassa.
MA on ottanut uudet .html-päätyiset urlit käyttöön ja vaikka vanhat vielä toimiikin niin voitaneen olettaa että vanhat .php-päätyiset lakkaa toimimasta jossain kohtaa, se voi olla ensi viikolla tai kuukauden päästä.
Tämä tarkoittaa sitä että kolmatta sataa urlia pitää muuttaa hakuskriptissä, eikä se riitä että pelkästään .php vaihtaa .html:ään vaan koko pirun urli on muuttunut.

Tämä sen lisäksi että tarvis keksii koverttori jolla saa ikonit näkymään ilman että tarvis puskea päivitystä NWN-skriptiin sekä muuttaa parseri tuon uuden malliseksi.


weatherc

Varoitukset ovat osittain taas kehissä :)

Uupuu vielä asemapallukoiden ikonit sekä joku jekku noille meri-varoituksille. Nytten on tilanne se että MA:sta saisi suoraan FMI:n merivaroitukset.

Lisämutkan tuo se että niillä Suomen merialueilla jossa Ruotsi/Viro löytyy vastarannalta löytyy myös heiltä varoitukset samalle alueelle. Ja yllätys, yllätys, eri maiden datat eivät käy yks yhteen. Mm. FMI puskee varoitusta jo 11 m/s tuulelle jossa muut ei edes korvia hetkauta vielä. Alkaa ärsyttää tuo kun ei edes naapurimaiden laitokset voi käyttää samoja määritelmiä samalle asialle. Luulis nyt EU:llakin olevan joku direktiivi tuolle jollei muuta. :P

Jotta tuo nytten käytössä oleva ikoni kartalla toimisi tarvis keksii joku yhdistämiskenio noille tupladatoille samalle alueelle. Yksi idea on että jos samalle alueelle on 2 dataa (esim Eastern Gulf of Finland/Suomenlahden itäosa joka löytyy sekä FMI:ltä että EMHI:ltä) tarkistaa tuulen nopeus ja laittaa näytille se isompi lukema.

weatherc

Näyttää olevan pikkasen vaiheessa jopa MA:n sivuilla tuo päivitys vielä, esim Viron varoitukset näkyy MA:n kartalla mutta aluesivulla ei ole dataa, samoin Ruotsin merivaroitukset eivät näy vielä vaikka niitä on voimassa SMHI:n mukaan.

Snowi

Loistavaa työtä weathercelta jälleen kerran :). Pitää itsekin katsella noita varoituksia tarkemmin läpi tänään taikka huomisessa.