Tietokoneen sippaamisen varmimmat ennusmerkit?

Aloittaja Naruskan Ukka Matinpoika, tiistai, 27.12.2011, 20:03

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

weatherc

LainaaJa kyllähän se auttaa, kun kauppias huomaa asiakkaan tietävän jostain jotain. Tosin isommissa kaupoissa vastapuolena on kuitenkin normi työntekijä, eikä itse kauppias. Välillä kovin turha yrittää keskustella yhtään mitään, heillähän ei välttämättä ole edes valtuuksia juuri mihinkään. Onnistuu helpommin, kun saa vähän vastuullisemman käsiinsä ja esittää asiansa asiallisesti mutta kuitenkin niin, että toiselle osapuolelle jää kuva omat oikeutensa tuntevasta kuluttajasta. Jos heti lähtee linjalle "haastan oikeuteen", niin liekö se helpottava tekijä ollenkaan.
Totta. Sitä en alunperinkään tarkoittanut että heti ensimmäisenä ollaan linjalla "hasstan oikeuteen" vaan pikemmin juuri se että vastapuolikin huomaa että asiakas tietää pikkasen mistä puhuu.

LainaaAsuntokaupassa ja vastaavissa lakimieheen viittaaminen toimii varmasti paremmin. Puhutaan isoista rahoista ja mikäli siellä myyjä töpeksii riittävän tehokkaasti jotain, niin korvaussummatkin voivat olla reilun kokoisia. Saattavat jopa olla tyytyväisiä, jos joku pykälä on jäänyt vähän oudommaksi ja käy selville ilman sen kalliiksi käyvää opiskelua.
Totta, kysesessä tapauksessa se koitti keksiä pikkasen omia juttuja että kuka määrää mistäkin kuin ei mennyt ihan hänen pillinsä mukaan. Todellisuudessa mitään lakimiestä asiassa ei ikinä tarvittu vaan pelkkä vihjasu asiasta riitti siinäkin.

LainaaEpäilen, etteivät kaikki edes tarkista asiaa sen paremmin, kunhan tunnuksen muoto on oikea ja sellainen on olemassa. Joku taas vähentää alvin, kun saa tarpeelliset tiedot maililla tms etukäteen.
Samoin, ne jotka olen tehnyt firman nimiin on menyyt ihan OK verottomana kun ensin lähettänyt infot maililla niin homma ollut sillä klar.

systeemi

Kyselläänpä täältäkin ehdotuksia kokoonpanoksi:

Koteloksi eksyi käsiin tälläinen Antec fusion remote black HTPC-kotelo. Ajattelin tästä tehdä hiljaisen media (sääkone+1-wire palvelin) koneen. Kovona tulee olemaan kingston hyper-x 120Gb. Koteloon sopii micro-ATX emo.

Nyt sitten pitäisi keksiä nuo muut osat. Eli mahdollisimman hiljaiset ja vähävirtaiset. Kuitenkin sen verta ruutia että voi käyttää muuhunkin paitsi pelaamiseen. Hintaa saa olla halpa, paitsi että jos hyvät perusteet kalliimmalle.



Sääasema Nauska, Kemi

www.kemiweather.fi

angle

No onhan tämä jo ohi aiheen, mutta vastaanpa kuitenkin. Minulla on tuosta kotelosta aiempi V2 versio olohuoneessa telkkariin ja vahvariin liitettynä hoitamassa digipoksin ja bluray soittimen virkaa jo vissiin neljä vuotta. Tykkään ulkonäöstä ja uskottavuutta tuo  lisää pikku näyttö ja iso volume potikka.

Itse kiinnittäisin huomiota nimenomaan hiljaisuuteen. Tuossahan taitaa olla kaksi 120 mm tricool tuuletinta sivussa, eikö? Ne minä olen vaihtanut toisiin matalakierroksisiin kolmijohtoisiin, jotka voi liittää suoraan emon liittimiin. Siten niitä pääsee ohjelmallisesti säätämään lämpötilan mukaan. Koska emo pitää olla mATX ja niissä tuppaa olla vähemmän kortti paikkoja niin etsisin semmoisen missä olisi riittävän hyvä näyttönohjain integroituna. Itse suosin ATI:n ohjaimia lähinnä niiden oletetun/väitetyn paremmuuden video toistossa ja niistä ainakin saa äänet ulos HDMI:n kautta. Piirisarja ja prosessori olisi myös hyvä saada myös passiivi jäähdytettyä. Nuo laitetuulettimet on juuri emon vieressä joten onnistuu siilin/siilien vaihdoilla. Kannattaa emosta myös varmistaa että siitä löytyy sisäiset liittimet etulevyn näytölle (usb) ja usb littimille ja myös firewire.

Ohelmista en paljoa osaa sanoa. Itse käytän tuulettimien säätöön speedfan ohjelmaa ja sen pikkunäytön hoitaa LCDsmartie. Imon:ia en käytä. DVBViewer hoitaa digiboksin tehtäviä ja on loistava. Kaukosäädin softana käytän HIP softaa. Bluray/HDDVD soittimen virkaa tekee PowerDVD 7.3 ja AnyDVD HD yhdistelmä.

Aikamoinen viritelmä, mutta on toiminut jo monta vuotta erittäin hyvin. Muutamia hikkoja vain. Nykyään löytyy varmasti jo parempia ja valmiimpia ohjelma kokonaisuuksia kuten vaikka XBMC. Säähommelit pitäisin kyllä eri koneessa. Tuo kotelo on tarkoitettu näkyvälle paikalle.

systeemi

Yes

Eli kokoonpanoksi tuli:

Emo+näytönohjain+äänikortti Asus E35M1-I deluxe

4Gb 1066 muisti 1kpl

Virtalähde GX 550 bronce

Antecin kotelo fusion remote black (htpc)

Kovo Kingston hyperx 120Gb

Vakio tuulettimien tilalle Noctua NF-S12B

Virrankulutus ilman näyttöä 21W



Sääasema Nauska, Kemi

www.kemiweather.fi