Kelikamerat

Aloittaja ARu, torstai, 03.11.2011, 11:41

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

weatherc

Lainaamutta miten sais offline kuvan toimimaan jos ei tiehallinnon kelikamerakuvaa ole saatavilla?
Siinä pitää oikeastaan tarkistaa että onko kuvaa eli dataa olemassa ja jollei se puskee tilalle valmiin offlinekuvan.

LainaaMikäs tässä nyt tökkii?

Kannattaa koodata se niin että kelikameramoottoritie.php:tä kutsutaan argumentin kera, kuten kelikameramoottoritie.php?kamera=1 ja sen perusteella skripti hakee oikean kameran. Se kannattaa myös tehdä niin että kelikameramoottoritie.php puskee suoraan kuvan ulos eikä siten tarvita tuota echo $camimg;-osaa.

systeemi

Lainaus käyttäjältä: weatherc - tiistai, 08.05.2012, 18:36
Kannattaa koodata se niin että kelikameramoottoritie.php:tä kutsutaan argumentin kera, kuten kelikameramoottoritie.php?kamera=1 ja sen perusteella skripti hakee oikean kameran. Se kannattaa myös tehdä niin että kelikameramoottoritie.php puskee suoraan kuvan ulos eikä siten tarvita tuota echo $camimg;-osaa.
Mitä se tuo argumetti niinkuin tarkoittaa?? Enpäs ole ennen kuullutkaan.
Sääasema Nauska, Kemi

www.kemiweather.fi

weatherc

Lainaus käyttäjältä: systeemi - tiistai, 08.05.2012, 19:14
Mitä se tuo argumetti niinkuin tarkoittaa?? Enpäs ole ennen kuullutkaan.
Sillä pystyy syöttämään muuttuva data skriptille kuten esmex kameran ID jota halutaan.

Esimerkki:

urliin: kameraskripti.php?kamera=1

Skriptiin:
<?php
$id = $_GET['kamera'];
?>

Sitten tuon $id:n perusteella voit määrittää minkä kameran se hakee.
Ehdottomasti pitää tuossa myös muistaa tarkistaa tuo $id ennen käyttöä että on sallitun lainen kuten että on numero ja sallitun skaalan sisällä.

kapo

Tervehdys
Nostanpahan näin vanhan ketjun ylös. Eli kyselisin tässä, että vieläkö porukat hakee kelikamerakuvat tällä skriptillä, vai onko joku uusi kentällä käytössä? Ja sitä myös utelen, että millaisella kyselyllä saa nuo kelitiedot päivittymään kuvan kanssa? Yrittelen tässä itselleni muutaman kameran tietoja saada sivuilleni, mutta tuntuu yritykseksi jäävänkin... Vaikka onkin alokasmaisen yksinkertaista triviaalitietoa, niin mulle tämä on uutta koko ajan, eli tarvitsisin taas rautalankamallia, että pääsisin alkuun... Mutta jos on asiaton viesti, niin moderaattori voi poistaa tämän ja unohdetaan koko juttu...

yst. terv.

-kapo-

weatherc

Oululaisella Mustcodella on ilmainen API jolla voi hakea Liikenneviraston tiedataa (kamerat,säätiedot,nopeustiedot ym.):
http://tieinfo.mustcode.fi/tieinfo/

Tämän lisäksi FMI:n avoimessa datassa on myös nuo tiesääasemien datat.

kapo

O.k.
Kiitoksia
Tuolta taidan jopa saada nuo kamerakuvat tuotua sivulleni... Mutta minkähänlaisella kyselyllä nuo kelitiedot saa haettua ja tulostettua? Jos olis semmonen yksinkertaiselle ukolle yksinkertainen konsti, millä nuo sais kivuttomimmin esiin?


yst. terv.

-kapo-

systeemi

Jo tarkoitat liikenneviraston kameroita, niin sinun pitää kysyä lupa noiden kameroiden käyttöön. Tuohon löytyy skirpti millä ne kelikamerakuvat saa esiin.
Sääasema Nauska, Kemi

www.kemiweather.fi

kapo

Lainaus käyttäjältä: systeemi - keskiviikko, 05.02.2014, 08:06
Jo tarkoitat liikenneviraston kameroita, niin sinun pitää kysyä lupa noiden kameroiden käyttöön. Tuohon löytyy skirpti millä ne kelikamerakuvat saa esiin.

Tervehdys
Joo, luvan kysyn varmasti ennen julkaisua. Tuota säätekstien hakua jonkin skriptin avulla tarkoitin tolla kyselyllä. Ei ole edes tämä ns. ammattisanasto minulla minkäänlaisella mallilla, anteeksi siitä. Nuo kuvat saan (toivottavasti) sieltä ladattua, mutta olisi siinäkin apu enemmän kuin paljon tervetullutta.... Tuntuu vaan niin nololta pyytää apua teille niin päivänselvistä asioista. Olen ilmeisesti hypännyt liian isoihin saappaisiin  tämän sivuston rakentelussa mieleisekseni... Mutta yritetään ja erehdytään riittävän kauan, niin eiköhän sieltä jonkinlainen sekasotku synny.....Sanokaa vaan, jos rasitan teitä liikaa, niin loppuu avunkyselyt kyllä varmaan samantein...

yst.terv.

-kapo-

systeemi

Niin kyllä se varmaan siltä tuntuu että liian iso pala. Sinun pitää muistaa että ei nämä tule helpolla. Aina kun jotain uutta opiskelee se vaatii aikaa. Kyllä me neuvotaan mutta jonkinlaista yrittämistä ja oma aloiteisuutta pitää olla. Lisäksi halua oppia. Turhautuminen tulee ihan varmasti vaikka olisi valmiita skripti pätkiä, niin ne ei välttämättä toimi sellaisenaan. Eli Itse täytyy opetella koodaamaan sen verran että osaa soveltaa valmiita skriptejä.

Eli toisin sanoen ei tähän ole helppoa tietä. Lisäksi kun kysyt neuvoa, emme pysty suoraan sanomaan missä vika vaan joudumme käyttämään siihen aikaa ja etsimään sitä vikaa. Ja jos et itse ole edes viitsinyt etsiä vikaa, niin miksi meidänkään pitäisi? Tämä ei nyt ole sinulle / eikä sinun kysymyksille vaan niinkuin yleisesti.

Isossa maailmassa maksaa isoja rahoja luoda "hyviä" sää sivustoja ammattilaisten tekemänä. Täällä toimitaan ihan harraste pohjalla. Lisäksi ainut joka pystyy ammaatilaiskoodia tällä sivustolla luomaan on weatherc..

Mutta alkuperäiseen kysymykseen lue tämä tredi läpi:

http://www.finwx.net/forum/index.php/topic,1959.30.html
Sääasema Nauska, Kemi

www.kemiweather.fi

kapo

Lainaus käyttäjältä: systeemi - keskiviikko, 05.02.2014, 08:51
Niin kyllä se varmaan siltä tuntuu että liian iso pala. Sinun pitää muistaa että ei nämä tule helpolla. Aina kun jotain uutta opiskelee se vaatii aikaa. Kyllä me neuvotaan mutta jonkinlaista yrittämistä ja oma aloiteisuutta pitää olla. Lisäksi halua oppia. Turhautuminen tulee ihan varmasti vaikka olisi valmiita skripti pätkiä, niin ne ei välttämättä toimi sellaisenaan. Eli Itse täytyy opetella koodaamaan sen verran että osaa soveltaa valmiita skriptejä.

Eli toisin sanoen ei tähän ole helppoa tietä. Lisäksi kun kysyt neuvoa, emme pysty suoraan sanomaan missä vika vaan joudumme käyttämään siihen aikaa ja etsimään sitä vikaa. Ja jos et itse ole edes viitsinyt etsiä vikaa, niin miksi meidänkään pitäisi? Tämä ei nyt ole sinulle / eikä sinun kysymyksille vaan niinkuin yleisesti.

Isossa maailmassa maksaa isoja rahoja luoda "hyviä" sää sivustoja ammattilaisten tekemänä. Täällä toimitaan ihan harraste pohjalla. Lisäksi ainut joka pystyy ammaatilaiskoodia tällä sivustolla luomaan on weatherc..

Mutta alkuperäiseen kysymykseen lue tämä tredi läpi:

http://www.finwx.net/forum/index.php/topic,1959.30.html

Kiitos vastauksestasi
Kyllä minä tiedän, että ainoastaan pullot tehdään puhaltamalla. Olen jo niin vanha ukko (=toinen jalka jo haudassa), että en odota mitään:" minulle heti kaikki valmiina!!!" Ymmärrän kyllä tämän saitin säännöt ja arvostan neuvonne todella korkealle.. Ja vielä harrastepohjalta.. Yhdessä ketjussa jo sanoin, että ei voi kun kateellisena seurata, miten helppoa tuollaisten koodien teko voi olla. Ja on tuota EWN:n ylläpitäjän donate-nappia pariin kertaan tullut paineltua. Ja tuo halu oppia on suurempi kuin uskotkaan... Se ei vaan näin vanhaan kalloon tuo oppi uppoa kovinkaan helposti. Kävin tekun aikoinaan vuonna kilpi ja miekka, silloin opiston "serverikin" oli yhden ison huoneen kokoinen. Ja ohjelmointi hoidettiin Basic-kielellä. Ja tehdyt ohjelmat talletettiin / luettiin reikänauhalle /-nauhalta.  Nyt menee jo niin paljon ohi aiheen, että ei tästä enempää... Tuon linkittämäsi ketjun ansiosta  ja teidän rautalankaohjeiden avustamana sain sääkamerani kuvat esille sivuilleni. Kiitos linkistä kuitenkin. Ja tolla skriptillä aion nuo kelikameroidenkin kuvat laittaa sivuilleni. Kun vaan sais jotain kättä pitempää noihin tekstien hakuun...Minä en aivan pienestä turhaudu... Jos ei maailma muuta ole minulle opettanut, niin ainakin se on opettanut hiljaa kävelemään...

Yst. Terv.

-kapo-