Uutiset:

22.03.2025
FinWX:n ja Ilmatieteen laitoksen välinen säädatan vastaanottopilotti on päättynyt

Säädataa siirtävä datasilta ajettiin alas 22.03.2025 kello 02:00. (22.03.2025, 00:00 UTC).

Ilmatieteen laitoksen terveiset asian tiimoilta voitte lukea täältä.

Main Menu

Mur, uus serveri rikkinäisen tilalle.

Aloittaja khyron, tiistai, 19.07.2011, 20:52

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

khyron

Lainaus käyttäjältä: oh5yw - keskiviikko, 20.07.2011, 16:43
Lainaus käyttäjältä: khyron - keskiviikko, 20.07.2011, 08:14
Lainaus käyttäjältä: oh5yw - keskiviikko, 20.07.2011, 08:07
Mulla on muutamia ylimääräisiä IBM Lenovo m57 Dual Core 2 koneita tarjolla edullisesti, jos kellä on tarvetta.

Ei ne mitään huippu pelikoneita ole mutta servereiksi ym. varmasti sopivia.....

Kari

Oisko noista jotain tarkempaa speksiä ja hintaa? Ja sijainti.

Speksejä löytyy varmasti netistä, oikea tyyppi on IBM Lenovo m55 8808. Poikkeuksena että Dual Core 2. Sijaitsevat Kouvolassa. Hinta vois olla vaikka 50 euroa/kpl.
Saatavissa 8.8 jälkeen kun menen taas työmaalle

Kari

Vähän on kaukana ajallisesti ja fyysisesti, taitaa mennä jonkun halpiksen ostoon.

Argonex

www.laptops.fi <-- tuolta muistaakseni löyty kaikkee käytettyä koneen tapasta. Mutta kyllä se ehkä uuden koneen kasaaminen pitemmällä tähtäimellä tulee fiksummaksi.
Kun kiekuu uljas kukko laella tunkion, niin tietää joka ukko, sään muutos tulos on. Voi tulla poutaa sadetta, voi tulla pakkas sää, voi myöskin käydä niin että entiselleen jää

khyron

Nonii, tuli verkkokaupasta ilmotus et paketti olis käsitelty, vielä ei kuitenkaan näy postin seurannassa. Ans kattoo kerkiinkö asentaan käyttiksen ennen viikonloppua jolloin olis mahdollista laittaa kone paikalleen. Onneks suurin osa asennuksista on kuitenkin mahdollista tehdä etänä.

khyron

Tässä tota uutta konetta asennellessa tuli taas mieleen et pitäs kyl dokumentoida tarkemmin mitä kaikkea asentelee ja konffailee. Ja olis varmaan hyvä laittaa scriptit versionhallintaan.

khyron

Nonii, uus kone on keräämässä dataa,  pitää vielä vanhasta kopsia datat talteen.

Samalla totesin ettei tainnukkaan olla kone rikki vaan adsl-modeemista oli kaksi porttia poissa pelistä, sattumoisin sit just ne missä kokeilin:) No ihan hyvä et tuli kuitenkin se vanha romu vaihdettua uuteen.

khyron

Noin, nyt olis replikointi kotiserverillekin kunnossa ja vanhat datat siirretty. Tosin jostain kumman syystä viiminen viikko puuttuu kokonaan kannasta. Pitäs varmaan laittaa tohon paremmat virhelogitukset.

Argonex

njoo mä en kans ymmärrä, siirsin wd:stä ihan kaikki roinat kun asentelin koneen uusiks mut silti mulla meni tuo sademäärän näyttö ihan harakoilleen.. tää homma on käyny mulle nyt jo 2 kertaa.. wd näyttää tän vuoden sateeksi   45.2mm kun todellinen sademäärä on 209,4mm
Kun kiekuu uljas kukko laella tunkion, niin tietää joka ukko, sään muutos tulos on. Voi tulla poutaa sadetta, voi tulla pakkas sää, voi myöskin käydä niin että entiselleen jää