Masto projekti

Aloittaja Pby11, sunnuntai, 03.07.2011, 14:27

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

J.Jäntti

Lainaus käyttäjältä: khyron - lauantai, 16.07.2011, 10:45
Onko noi siis pakko vetää ulkokautta? Joku kaapelikouru, muistaakseni klasulla on, rautakaupoista löytynee kans. Siistimpi vaihtoehto olis luultavasti porata välipohjan läpi reikä ja vetää sieltä.

Kaapeleita ei missään tapauksessa ole pakko vetää ulkokautta, mutta se on vaihtoehdoista melko varmasti yksinkertaisin. Vaihtoehtoja mietitään edelleen. Ainakin tulee ensimmäiseksi miettiä, mitä ongelmia voi muodostua tilanteessa, jossa kaapelit ensin vedetään sisälle taloon ja kun kaapelit vedetään välipohjan läpi tekniikkahuoneeseen. Uskon melko hyvin, että kiinteistön toinen omistaja (= vaimoni) ei ihan välttämättä heti helposti lämpene ajatukselle kerrosten välisestä reikien porailuista, mutta se toki selviää, kun olen saanut selvitettyä esimerkiksi työkalutarpeet ja sen, minkälainen teurastus kerroksen lattiaan (ja tekniikkahuoneen kattoon) kohdistuu. :)

Koska olen asunut koko ikäni tähän hetkeen saakka vuokra-asunnoissa, jossa hyvä, kun sai edes naulaa lyödä seinään taulua varten, on vielä hieman hankala saada itseään ymmärtämään, että talo on minun ja voin porata vaikka minkänäköisiä reikiä mihin haluan. ;D
Juha Jäntti
Foorumin ja sivuston ylläpitäjä
Finland Weather Exchange (FinWX)

http://www.finwx.net/
------------------------------------------
Ukkoskausi avattu Suomessa: --.--.2024
Ukkoskausi avattu Helsingissä: --.--.2024
-------------------------------------------
Ukkospäivälaskuri 2024; Helsinki/Viikinmäki
0 ukkospäivää.
------------------------------------------
X, FinWX:n ylläpidon ilmoitukset
------------------------------------------

khyron

Mää olen sijotellu tommoset reiät kaappeihin asuinkerroksessa. Jos välipohja on betonia tarviit poravasaran, mikä on muutenkin hyvä olla jos vähänkään pitää kiviaineisiin porailla reikiä, ja tietty sopivat porat, reikiin sähköputket, 16 tai 20 milliset.

Jippe

Mulla menee kaapelit vanhaa öljylämmityksen hormia pitkin katolta kellariin.
Maston ja teknisen tilan välille kannattaa harkita esim. 110 viemäriputkea, johon on helppo tehdä muutoksia/lisäyksiä myöhemmin.