Uutiset:

Ei uusia uutisia.

Main Menu

PHP-skriptiä pukkaa

Aloittaja meteorologi, maanantai, 12.05.2008, 19:01

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

meteorologi

Tällä hetkellä en pysty tarjoamaan PHP-skriptiä yleisölle, sillä kotisivutilani ei tue PHP:tä. :-[
Ja vaikka tukisikin, niin skripti ei toimisi siellä. Palveluntarjoajan palvelimella ei ole currdat.lst-tiedostoa, ja vaikka sekin olisi, niin mikä päivittäisi sitä?

Tällaiseen "käytännön" ongelmaan törmäsin. Vai onko olemassa ohjelmaa, joka päivittäisi tietyn väliajoin jonkun tiedoston palvelimelle?
Minun tapauksessani PHP-skripti pitäisi omalla palvelimella suoritettuna ja "tulostettuna" lähettää kotisivutilantarjoajan pavelimelle, ilman suoritettavia PHP-rivejä. Kyllä kotisivutilan palvelin näyttää .php-päätteiset tiedostot, aivan samoin kuin Notepadissa.

weatherc

Tuon tiedoston päivittämisen serverille voi tehdä tekemällä batch-filun omalle koneelle jonka ajastaa Wintoosan system schedulerin kanssa. Itse sain tuossa edellispäivänä ekan sellaisen tehtyä kun tarttis saada yks päivämäärällä nimetty filu ajettua ylös, tosin se batch ei ole vielä käytössä, testattu kyllä että toimii.

Henkka

meteorologi

#12
Lainaus käyttäjältä: weatherc - torstai, 15.05.2008, 20:30
Tuon tiedoston päivittämisen serverille voi tehdä tekemällä batch-filun omalle koneelle jonka ajastaa Wintoosan system schedulerin kanssa. Itse sain tuossa edellispäivänä ekan sellaisen tehtyä kun tarttis saada yks päivämäärällä nimetty filu ajettua ylös, tosin se batch ei ole vielä käytössä, testattu kyllä että toimii.

Henkka

Onko tämmöinen se system scheduler?
http://www.splinterware.com/products/wincron.htm

...ja sittenkö se .bat-tiedosto?

J.Jäntti

Lainaus käyttäjältä: Meteorologi - torstai, 15.05.2008, 17:56
Tällaiseen "käytännön" ongelmaan törmäsin. Vai onko olemassa ohjelmaa, joka päivittäisi tietyn väliajoin jonkun tiedoston palvelimelle?
Minun tapauksessani PHP-skripti pitäisi omalla palvelimella suoritettuna ja "tulostettuna" lähettää kotisivutilantarjoajan pavelimelle, ilman suoritettavia PHP-rivejä. Kyllä kotisivutilan palvelin näyttää .php-päätteiset tiedostot, aivan samoin kuin Notepadissa.

WUHU kykenee lähettämään currdat.lst-filun ihan suoraan käyttäen Windows:n omaa ftp-ohjelmaa. Jos sinulla on käytössä WUHU:sta versio v216- siellä Alerts/Actions-napin takana on pelottavan näköinen säätömahdollisuuksien armada.

Olen järjestänyt oman automaattilähetykseni näin:

-- Main Action/Alert Configuration --
[X] Enable Actions
(o) Repetitions   1

-- WUHU Operation Alarms/Actions --
[X] On Weather Update
    [X] On Update Seconds   300

[Sound/Action] -nappi:
-- Action on Activation --
silent:C:\WINDOWS\System32\ftp.exe "-s:C:\WINDOWS\Scripts\wu.ftp"

Huomioitavaa:
(o) Repetitions  1
Tarkoittaa, kuinka moneen kertaan WUHU:n tulee tuo Actioni ajaa, kun määritetty hälytys tai asia Actionin päälle liipaisee.

[X] On Update Seconds   300
Tarkoittaa, että ylempänä oleva On Weather Update-kohta ajetaan vain kerran 300 sekunnissa (=5 minuutissa), vaikka Weather Update tulisikin sääasemakonsolilta useammin. Weather Update:lla tarkoitetaan sitä hetkeä, kun säätiedot tulevat konsolista ja WUHU sen näyttää.

Action on Activation:
silent:C:\WINDOWS\System32\ftp.exe "-s:C:\WINDOWS\Scripts\wu.ftp"
Tällä komennolla WUHU kutsuu Windows:in ftp.exe:ä suorittamaan siirto siten, kuin tiedostossa wu.ftp on komennettu. "silent:"-etuliite aiheuttaa sen, ettei erillistä Command Prompt-ikkunaa läpsähdä keskelle ruutua joka kerta, kun WUHU suorittaa komennon.

On tärkeää laittaa tuo komento täsmälleen tuossa muodossa kaikkine lainausmerkkeineen päivineen, muutoin siirtoa ei tapahdu.
Itselläni tuo toimii aivan loistavasti ja täysin läpinäkyvästi. Skripti ajaa serverilläni IP-kameran ottaman kuvan Weather Undergroundin kuvapankkiin joka 5. minuutti.

Käytössäni oleva versio WUHU:sta on v216 Beta 37.
Juha Jäntti
Foorumin ja sivuston ylläpitäjä
Finland Weather Exchange (FinWX)

http://www.finwx.net/
------------------------------------------
Ukkoskausi avattu Suomessa: --.--.2024
Ukkoskausi avattu Helsingissä: --.--.2024
-------------------------------------------
Ukkospäivälaskuri 2024; Helsinki/Viikinmäki
0 ukkospäivää.
------------------------------------------
X, FinWX:n ylläpidon ilmoitukset
------------------------------------------

weatherc

Lainaus käyttäjältä: Meteorologi - torstai, 15.05.2008, 21:44
Onko tämmöinen se system scheduler?
http://www.splinterware.com/products/wincron.htm

Esimerkiksi tuo, käytän itse tuota ja olen erittäi tyytyväinen siihen tai sit voi käyttää sitä Windowsin omaa tehtävä-ajastinta.

Lainaus käyttäjältä: Meteorologi - torstai, 15.05.2008, 21:44
...ja sittenkö se .bat-tiedosto?

Tässä tulee sen jonka minä tein:
Ensin ns01.bat:


ftp -s:NS01 sinunsivu.net


Sitten NS01 (ilman mitään tieostotunnistetta!)

ftptunnus
salasana
cd public_html/kansio
put D:\currdat.lst
close



Tallenna molemmat filut samaan kansioon ja klikkaa ns01.bat:ia, ptäisi avautua dos-ikkuna joka kertoo mitä se tekee. Omalla kohdalla se vaati hiemän säätöä ennen kun onnistui. Sitten kun homma toimii voi lisätä NS01-filuun uusi rivi jossa "quit" jolloin se sulkee itsenä automaattisesti.

Henkka

meteorologi

#15
Kiitos (jälleen) avusta!  :)
Pitääpä katsella noita Wuhu-toimintoja ja noita System schedulereja.

Jotta yksikään skripti kuitenkaan näkyisi, minun täytyy hankkia PHP-tukinen kotisivutila. Tai sitten oma palvelin, tosin siihen tarkoitukseen sopivaa tietokonetta ei ole. Pitänee mietiskellä ja haudutella asioita...

weatherc

Suosittelen aluksi kotisivutilan vuokraamista, eivät maksa paljoa (99%:lla php-tuki) ja vältä ilmaisia jo sekin takia että ne eivät välttämättä "tykkää" jatkuvasta päivittämisestä jota wx-asema harrastaa ja myöhemmässä vaiheessa sitten ehkä oman palvelimen vuokraamista jos ja kun tarvetta siihen on.
Muista tarkistaa että liikenneraja on riittävän suuri, esimerkkinä voin antaa seuraavan:
Kyseessä pelkkä Nexstormin kartta-kuva, koko 65kb:

Upload joka minuutti tekee kuukaudessa 1.35 Gb
Skenaario että 1 vieras katselee sitä kuukauden ja sinulla minuutin välein auto-refresh syö kaistaa n 2.7 Gb ;D

Nuo tuli laskeltua kun omaa tutkasivua optimoin, eivät ole mitattuja arvoja. Eli kaistaa täytyy olla jonkun verran...

Henkka

meteorologi

Joo, tuo on ihan hyvä vaihtoehto ostaa/vuokrata kotisivutilaa.
Ajattelin kyllä ihan "iki iki oman" palvelimen hankkimista. Jostain jos saisi hankittua vanhahkon tietokoneen hyvässä kunnossa. Saa määrätä omalla koneella kaikesta.

J.Jäntti

Lainaus käyttäjältä: weatherc - perjantai, 16.05.2008, 20:46
Upload joka minuutti tekee kuukaudessa 1.35 Gb
Skenaario että 1 vieras katselee sitä kuukauden ja sinulla minuutin välein auto-refresh syö kaistaa n 2.7 Gb ;D

Aika tarkkaan näin. :) FinWX:n kuvapankin liikenne räjähti käsiin tämän kuluvan kuun aikana, kun suoritin sinne siirtoja ja sieltä luettiin dataa. Kokonaisliikenne on puolessa välissä kuuta heilahtanut jo 4.3 Gigatavuun, joka on 16-kertainen määrä siirrettyä dataa, kuin Huhtikuussa, jolloin FinWX aloitti.

Itselläni on oma serveri kotona ja sen hallinnoima ADSL-kaista riittänee nyt vastaamaan sille ihmismassalle, joka saattaa hyökätä paikalle seuraamaan tutkaa, jos käy niin, että merkittävä myräkkä uhkaa Helsinkiä, kuten kävi Elokuussa 2007.
Juha Jäntti
Foorumin ja sivuston ylläpitäjä
Finland Weather Exchange (FinWX)

http://www.finwx.net/
------------------------------------------
Ukkoskausi avattu Suomessa: --.--.2024
Ukkoskausi avattu Helsingissä: --.--.2024
-------------------------------------------
Ukkospäivälaskuri 2024; Helsinki/Viikinmäki
0 ukkospäivää.
------------------------------------------
X, FinWX:n ylläpidon ilmoitukset
------------------------------------------

meteorologi

Kertoisitteko dynaamisista web-sivuista? Minä en ymmärrä hölkäsen pöläystä niistä!  :-[
Miten toimii jne.