JpGraph -käyrien teko

Aloittaja meteorologi, maanantai, 05.05.2008, 19:58

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

J.Jäntti

Lainaus käyttäjältä: Meteorologi - tiistai, 06.05.2008, 14:46
Totta tosiaan, tuo currdat.lst-tiedoston ja clientraw.txt-tiedoston ero historiatiedoissa.

En ole vielä mikään PHP-nero, mutta jos saisi tuohon skriptiin tungettua automaattisen luvun.
Eli JpGraph lukisi automaattisesti (jatkuvasti) currdat.lst-tiedoston ja tekisi käyrät.

Näiden
$y=array($clientrawextra['439'],...
-rivitietojen paikalle vain currdat.lst-tiedoston esimerkiksi suhteellisen ilmanpaineen rivinumero (currdat.lst-tiedostossa) tai mahdollinen [pressure_relative] -tunnus?

Tuossa tilanteessa JpGraph tekisi itse jonkinlaisen muistivedoksen tapahtuneista sääolojen vaihteluista (päivittyneestä/päivittyvästä currdat.lst-tiedostosta). Siis MysQl.


Tuota samaa ajattelin itsekin, mutta tilanne onkin sikäli vähän kinkkinen, että juuri tuon PHP:n ja MySQL:n välinen kommunikointi aiheuttaa järkyttävät määrät pääkipua ainakin minulle. Siksi itse pysyttelisin ihan teksti tiedostoissa.

Minun mielestäni tuon toteuttaminen WUHU:lla ei luulisi olevan kovinkaan vaikeaa, koska se osaa piirtää mukaan ympätyn Teechart-järjestelmän avulla noita käppyröitä; ja koska se osaa käppyrää piirtää viimeiseltä kuluneelta tunnilta, viimeiseltä kolmelta tunnilta, 24 tunnin ajalta ja puolenyön jälkeen, ja osaa piirtää käppyrää kaikista perusmittauksista lämpötilasta sademäärään saakka, niin jonnekin se nuo historiatiedot säilöö ja se ei ole kiinni history.dat:sta.

Taidanpa pyytää WUHU:n kehittäjältä mahdollisuutta saada purettua nuo samaiset historiatiedot jotain kautta tekstitiedostoon. Jos se menee läpi, se on jo loistava alku.
Juha Jäntti
Foorumin ja sivuston ylläpitäjä
Finland Weather Exchange (FinWX)

http://www.finwx.net/
------------------------------------------
Ukkoskausi avattu Suomessa: --.--.2024
Ukkoskausi avattu Helsingissä: --.--.2024
-------------------------------------------
Ukkospäivälaskuri 2024; Helsinki/Viikinmäki
0 ukkospäivää.
------------------------------------------
X, FinWX:n ylläpidon ilmoitukset
------------------------------------------

J.Jäntti

Lainaus käyttäjältä: teutari - tiistai, 06.05.2008, 16:56
Mutta yksi vaihtoehto on kokeilla tota Antoinen tekemää ilmaista GraphWeather ohjelmaa sillä saa aika mukavan näköistä php-grafiikkaa tehtyä.

Juu, tuo onkin tuttu softanpätkä. Testasin tuotakin hetken, kun JPGraphia en silloin saanut pelittämään.
Kaikki oli muutoin ihan kivasti, mutta kun osa niistä ohjelman asetuksista oli siihen maailman aikaan sekä englanniksi, että ranskaksi ja kun tuulennopeudelle pelkän 24h aikajakson käyrän kehittämiseenkin meni hieman päälle viisi minuuttia, luovuin toivosta.

Tilanne saattaa ollakin toinen nykyään, sillä softa lienee kehittynyt siitä ajasta, kun sitä testasin.
Juha Jäntti
Foorumin ja sivuston ylläpitäjä
Finland Weather Exchange (FinWX)

http://www.finwx.net/
------------------------------------------
Ukkoskausi avattu Suomessa: --.--.2024
Ukkoskausi avattu Helsingissä: --.--.2024
-------------------------------------------
Ukkospäivälaskuri 2024; Helsinki/Viikinmäki
0 ukkospäivää.
------------------------------------------
X, FinWX:n ylläpidon ilmoitukset
------------------------------------------

weatherc

Lainaus käyttäjältä: teutari - tiistai, 06.05.2008, 20:56
Toi on Henkka tosi hieno koodi minkä laitoit ! ;)
Aina kun käyn sun tutkaa tiirailemassa niin tulee kuolattua sitä. :P

/jouko

Kiitos!
Siinä mun tukta-näytössä on muitakin jekkuja kuten esim camp-esto, eli se lopettaa pävittämisen 10 minuutin jälkeen (tuo raja on vielä vähän hakusessa) eli sulkee pois ne jotka ovat "unohtaneet" ikkunan auki sekä että se päivittää kuvat heti ja vain kun uusi saatavilla ja näyttää offline-tekstiä kun kuva liian vanha  ;D

Tuosta on tulossa scripti-paketti kunhan saan sen vamiiksi (vaatii WD:n kaveriksi)

Meni vähän OT:n puolelle....

Henkka


J.Jäntti

Lainaus käyttäjältä: weatherc - keskiviikko, 07.05.2008, 22:58
Meni vähän OT:n puolelle....

Tärkeä ja tarpeellinen tieto ei koskaan ole OT. ;)

Tämä ketjuhan on "Yleistä keskustelua"-alueella. :) Täällä saa keskustelut irtoilla raameistaan ihan miten päin hyvänsä. Jos keskustelu venyy selkeästi johonkin alkuperäisestä aiheesta, se sitten joko minun tai Haden toimesta katkaistaan omaksi keskustelukseen, jossa sen on helppo jatkua. :)
Juha Jäntti
Foorumin ja sivuston ylläpitäjä
Finland Weather Exchange (FinWX)

http://www.finwx.net/
------------------------------------------
Ukkoskausi avattu Suomessa: --.--.2024
Ukkoskausi avattu Helsingissä: --.--.2024
-------------------------------------------
Ukkospäivälaskuri 2024; Helsinki/Viikinmäki
0 ukkospäivää.
------------------------------------------
X, FinWX:n ylläpidon ilmoitukset
------------------------------------------

meteorologi

Lainaus käyttäjältä: J.Jäntti - keskiviikko, 07.05.2008, 19:08

Taidanpa pyytää WUHU:n kehittäjältä mahdollisuutta saada purettua nuo samaiset historiatiedot jotain kautta tekstitiedostoon. Jos se menee läpi, se on jo loistava alku.


Teeppä se.

meteorologi

Mietin jälleen elvyttää tätä käyrätouhua.

Löytyykö sentyyppistä koodia, että cronjob-ajettu skripti lukisi currdatin aika-ajoin ja laittaisi tekstitiedostoon sitten lukemansa tiedot?
Sitten käyräkoodi vain simppelisti tarkastaisi tekstitiedoston.

Minulla on nyt nimittäin mahdollisuus ajaa cronjobeja. http://www.onlinecronjobs.com/

meteorologi

Sainpa tehtyä käyrät, noin vuoden harjoittelun jälkeen!  :D

Homma toimii siten, että käyräntekijä-skripti on cronjob-ajastettu 10 min välein. Skripti lukee currdat.lst:stä lämpö-, kosteus-, sade- ja tuulidatat ja kirjoittaa ne tekstitiedostoon. Sitten muokattu clientrawin käyrätiedosto lukee tekstitiedoston arrayt ja tekee tunnin käyrät.
Suunnittelen myös päivä-, viikko ja vuosikäyriä.

Lähdekoodit voin antaa, jos joku haluaa.

weatherc

Hienoa Meterologi!

Voin kertoa että sitten kun pääsee kunnolla jyvälle noitten JpGraphien kanssa niin keksii koko ajan uusia mitä voisi tehdä :)

Vinkkinä, kannattaa tehdä yski käppyrä "pohjaksi" jossa koot, väirit ja fontit valmiina johon sitten aina sitteen vaan muuttaa itse datan, silloin ei tarvi tehdä koko käppyrää uusiki joka uuden käppyrän teon yhteydessä :)

meteorologi

Lainaus käyttäjältä: weatherc - keskiviikko, 03.06.2009, 16:02
Hienoa Meterologi!

Voin kertoa että sitten kun pääsee kunnolla jyvälle noitten JpGraphien kanssa niin keksii koko ajan uusia mitä voisi tehdä :)

Vinkkinä, kannattaa tehdä yski käppyrä "pohjaksi" jossa koot, väirit ja fontit valmiina johon sitten aina sitteen vaan muuttaa itse datan, silloin ei tarvi tehdä koko käppyrää uusiki joka uuden käppyrän teon yhteydessä :)

Kiitos!

Vinkki noteerattu.  :)

meteorologi