Banneri

Aloittaja weatherc, keskiviikko, 10.11.2010, 20:41

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

weatherc

Tässä miltä se näyttää kun ei tietoja saatavilla

Snowi

No niin siinä on sitten vielä hiottu versio tuosta ja saatu vieläkin selkeämmäksi ja simppelimmäksi tuo skripti  ;D. Noin tuo tuuli- ja sääikonien valinta on kyllä näppärä, ei tarvi tuollaista määrää koodia mitä tuossa mun omassa oli  :)
Tuosta ei kyllä enää paljon helpommaksi bannerin asentaminen ja säätäminen mene, joten kaikki vain kokeilemaan  :D

Tuo tuuliarvo on muuten 10min tuulen keskiarvo, kuten myös tuulen suuntakin. Ajattelin, että se kertoo ehkä parhaiten tällä hetkellä vallitsevat tuuliolot.

Snowi

Lainaus käyttäjältä: weatherc - torstai, 11.11.2010, 20:49
Tässä miltä se näyttää kun ei tietoja saatavilla

Tuo on kyllä hyvä. Asensin itsekin heti saman tien tuon  :)

weatherc

Nyt on harrasteltu pikkasen copy/pastea ja wuhu-versiokin on kasassa ja zippi päivitetty  ;D

Siinä ei ole säätilan ikonia koska näin pikasesti sitä ei ole saatavilla (wuhu-expertit voi korjata jos olen väärässä ;))
Tuotos näyttää kuten liitteenä oleva kuva (datat siinä ovat vanhasta currdat.lst:stä mitä löysin serveriltä, taitaa olla Naruskalta kotoisin alunperin ;D)
Muuten sama mitä WD-versio mutta datafiluna currdat.lst ja php-filun nimi on banner_wuhu.php  ;D

teutari

Noihin bannereihin olisi mukava saada pikkusen animaatiota sekaan mutta sitten sen koko kasvaa aika suureksi.
Jotain tuonlaista eloa: ;D

weatherc

LainaaNo niin siinä on sitten vielä hiottu versio tuosta ja saatu vieläkin selkeämmäksi ja simppelimmäksi tuo skripti  Virnistää. Noin tuo tuuli- ja sääikonien valinta on kyllä näppärä, ei tarvi tuollaista määrää koodia mitä tuossa mun omassa oli  Hymyilee
Tuosta ei kyllä enää paljon helpommaksi bannerin asentaminen ja säätäminen mene, joten kaikki vain kokeilemaan

Juu, ei tuon vaikeampaa ole. Tuostakin saa pois jokusen rivin jos haluaa kun tekee "oman version" siitä (esim. taustakuvan muodon testin saa pois haluttaessa ja sen sellaista).  ;)

Tuollainen helppo pätkä toimii hyvin opettelu-skriptinäkin jos haluaa opetella php:tä, muuttaa jotain ja katsoo mitä tapahtuu (muistaen ensin säästää toimivan version johon voi palata), sillä tapaa sitä täälläkin opeteltiin sääsivun alkuaikoina  ;D

weatherc

LainaaNoihin bannereihin olisi mukava saada pikkusen animaatiota sekaan mutta sitten sen koko kasvaa aika suureksi.

Totta, ja toinen ongelma on se että monesti myös vaikka kuin olis transparentti tausta giffissä niin gd puskee sen ulos mustana.

Snowi

Lainaus käyttäjältä: teutari - torstai, 11.11.2010, 21:09
Noihin bannereihin olisi mukava saada pikkusen animaatiota sekaan mutta sitten sen koko kasvaa aika suureksi.

Tuo olisi kyllä ihan hauska. Koko tosin kasvaa selvästi, minulla kun tämän hetkinen banneri on noin 35kt  :)
Itse käytin näitä omia alkuperäisiä ikoneita, joissa oli melkein kaikki eri vaihtoehdot mitä clientrawissa oli, tosin tuskin niitä läheskään kaikkia tullaan ikinä näkemään, kuten vaikka tornado-ikonia  ;D

weatherc

LainaaNo niin sinnekin on saatu vähän salamakuvaa peliin

Kävi jo mielessä että jos tekisi nordicweatherin yläbanneria mukautuvan bannerin jossa taustakuva vaihtuu sään mukaan ;D

Snowi

Lainaus käyttäjältä: weatherc - torstai, 11.11.2010, 21:18
Kävi jo mielessä että jos tekisi nordicweatherin yläbanneria mukautuvan bannerin jossa taustakuva vaihtuu sään mukaan ;D

Ei muuten ollenkaan hassumpi idea. Itse puolestaan mietin silloin kun tuo mun sivujen yläbanneri saatiin valmiiksi, että jos olis jokaiselle vuodenajalle omat. Tämä ukkosbanneri olisi sitten ukkoskaudella  ;D