Uutiset:

22.03.2025
FinWX:n ja Ilmatieteen laitoksen välinen säädatan vastaanottopilotti on päättynyt

Säädataa siirtävä datasilta ajettiin alas 22.03.2025 kello 02:00. (22.03.2025, 00:00 UTC).

Ilmatieteen laitoksen terveiset asian tiimoilta voitte lukea täältä.

Main Menu

13-15.07.2010

Aloittaja weatherc, tiistai, 13.07.2010, 16:03

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

J.Jäntti

Sadealue alkoi näköjään voimistumaan länsipuoleltaan kello 17:05 alkaen. Ilmeisestikin myräkkä kerää voimaa sisämaan paikallisesta ilmastosta.
On periaatteessa mahdollista, että myös länsipuoli sadealueesta alkaa salamoimaan uudelleen, kunhan pääsee ensin riittävän kauas Pääkaupunkiseudusta. ;D

Uusi ukkossolukin pöllähti paikalle eteläisimmäksi näkyväksi soluksi ja miltei heti lyötiin keltainen väri päälle. Se nyt näyttää vetävän tuossa merellä pienehköä siksakkia, eikä tiedä, kannattaisiko sitä Pääkaupunkiseutua nyt lähestyä. Ettei nyt kävisi niin inhottavasti, että tuo merellinen myräkkä tyhjentää koko energiavarannon niin, ettei myöhemmin illalla nähdäkään enää ukkosista kuin unta...  :-\
Juha Jäntti
Foorumin ja sivuston ylläpitäjä
Finland Weather Exchange (FinWX)

http://www.finwx.net/
------------------------------------------
Ukkoskausi avattu Suomessa: --.--.2025
Ukkoskausi avattu Helsingissä: --.--.2025
-------------------------------------------
Ukkospäivälaskuri 2025; Helsinki/Viikinmäki
0 ukkospäivää.
X, FinWX:n ylläpidon ilmoitukset

weatherc

Okeej..Kuten Daviksen konsoli tällä hetkellä kertoo "It's raining cats and dogs", max sateenrankuus tähän mennessä 149mm/tunnissa ;D

Snowi

Lainaus käyttäjältä: weatherc - torstai, 15.07.2010, 17:51
Okeej..Kuten Daviksen konsoli tällä hetkellä kertoo "It's raining cats and dogs", max sateenrankuus tähän mennessä 149mm/tunnissa ;D

Tuo Salon sadealuahen syntyi näköjään aivan tyhjästä ja kasvoi hetkessä noin rankaksi.

Täällä on puolestaan tasaista sadetta ollut nyt jonkin aikaa, rajuksi tuo sade ei ole muuttunut vielä missään vaiheessa. Kovimmat sateet menivät vähän idemmästä ohi.
Toivotaan nyt kuitenkin tästä jotain isompaakin kehittyvän. Kastepiste nimittäin 21.7 ja uusi ennätys 0.2 asteen päässä  ;D

weatherc

Lisää kuulohavitoja Halikosta, lähes suoraan päällä. Tutka pläjäytti ne, täysinoikein, suoraan rastin alle :)

Tuo pilvi joka tänne tuli alko kasvamaan nollasta perniön kulmilla ja noin kolmessa vartissa alko murisemaan...

Korjaus: on suoraan päällä :)

J.Jäntti

Lainaus käyttäjältä: weatherc - torstai, 15.07.2010, 17:51

Hehheh. ;D ;D
On tainnut olla Davis:n insinööreillä hauskaa, kun ne noita termejä on konsoliin upottanut. ;D

Täällä alkaa tilanne olemaan ohitse, vaikka tutkan mukaan pohjoisin ukkossolu sai hetki sitten jostain lisää pontta ja nosti itsensä takaisin keltaiselle, lätkien noin 20 salamaa/minuutissa. Samaan hintaan tuli uusi päiväennätys, 39 iskua minuutissa, kello 18:04. Kannelmäen sääaseman yläpuolella näkyy jo tuon ukkospilven reuna ja ilma alkaa taas kirkastumaan. Jos aurinko alkaa paistamaan, on täällä sen jälkeen sellainen Ö-luokan sauna, ettei pahemmasta väliä.  :P
Juha Jäntti
Foorumin ja sivuston ylläpitäjä
Finland Weather Exchange (FinWX)

http://www.finwx.net/
Ukkoskausi avattu Suomessa: --.--.2025
Ukkoskausi avattu Helsingissä: --.--.2025
-------------------------------------------
Ukkospäivälaskuri 2025; Helsinki/Viikinmäki
0 ukkospäivää.
X, FinWX:n ylläpidon ilmoitukset

weatherc

Rupee olemaan tutkakuva aikas milenkiintoisen näkinen, 10 solua kasassa, maksimi tähän mennessä 78/minuutissa.

Nyt tulee ihan jatkuvasti kohtalaisia murinoita tuolta pohjoisen kantilta.

Laihon Ö-luokan sauna taitaa toteutua täällä aikas pian koska aurinko se sieltä lännestä koitaa pilkistää..

Sanni

Kappas, idästä on vissiin tulossa toinen ukkossolu :) Matkalla suoraan tänne.  ;D Katotaanpas miten tuon solun matka päättyy.

Snowi

Jotenkin tuntuu että Klaukkala on nyt päinvastainen magneetti, kun kaikki rajuimmat sadealueet ja ukkosalueet kiertävät tästä kohtaa. Ensin alkavat etelässä ja sitten jatkuvat pohjoisemmassa niin, että Klaukkala jää välistä.
Tällä hetkellä tosin Helsingissä ei taida olla ukkosia päällä ollenkaan ja suurimmat ukkoset on Hyvinkään itäpuolella. Itämereltä on kyllä tulossa jo muutamakin uusi solu, joten eiköhän me vielä jotain saada.

Olen itse tosin lähtemässä tässä kohta puoliin Helsingin Hakaniemeen syömään, joten nyt minulle käy oikein hyvin niin, että suurimmat ukkoset esiintyy Helsingissä ja sitten illalla taas Klaukkalassa  ;D

Sanni

Lainaus käyttäjältä: Snowi - torstai, 15.07.2010, 18:30

Olen itse tosin lähtemässä tässä kohta puoliin Helsingin Hakaniemeen syömään, joten nyt minulle käy oikein hyvin niin, että suurimmat ukkoset esiintyy Helsingissä ja sitten illalla taas Klaukkalassa  ;D

Mä tuun kuokkii sinne silleen "Snoooowiiii, ju-huuuuuuu!"  ;D

Nyt on kyllä vähän tämmönen haalea sauna-olotila. Odotan actionia.

SkyMan

saisi tänne säkylän suuntaankin hiukan salamaa pukata, että pääsisi uudella järkkärillä vähän salamakuvia kokeilemaan  ;D