Uutiset:

Ei uusia uutisia.

Main Menu

Uusiutunut nordicweather

Aloittaja weatherc, torstai, 18.02.2010, 22:04

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

djmake

Lainaus käyttäjältä: Snowi - lauantai, 20.02.2010, 16:18
Itse en mielellään haluaisi noihin linkkeihin noita vaikeita päätteitä, vaan että ne olisivat mahdollisimman selkeitä.

Monella tapaahan noita voi tehdä ja ihan tarpeen mukaan. Tarkennetaan kuitenkin senverran, ettei tuon ketjun tarvitse olla niin pitkä, mitä esitin. Eikä sitä tarvitse käyttää jokaisessa paikassa. Esimerkkinä vaikkapa sivu, jossa on normaalisti tuoreimmat havainnot ja samalla "ulkoasulla" tarkoitus selata myäs historiaa. Sivu voisi olla vaikkapa havainnot.php ja sille surffaaminen näyttäisi aina senhetkisen tilanteen. Ja historian puolelle mennessä osoite olisikin havainnot.php?historia=viimeviikko  havainnot.php?historia=viimevuosi tms.

Lainaa
Mitenkäs muuten kun minulla on nuo alaviivat noissa omissa valikoissa, eli se sivu mikä on valittuna on myös alleviivattu. Niin enhän silloin voi käyttää tuollaista sivua joka tulisi samanlaisena joka sivulle. Vai?

Riippuu siitä, että miten asioita toteuttaa ja mitä haluaa includella sivuille sisällyttää. Asian voi tehdä toki niinkinpäin, että valikko on sivukohtainen ja includella varsinainen leipäteksti ja mahdolliset muut asiat, jotka ovat useammalla sivulla samat.
Pelkästään sisällönkin osalta include on välillä ihan kätevä. Jos itse runko on kovin raskas ja monimutkainen, niin voi olla helpompi tuottaa sisältö omana filunaan. Tai jos jokaisella sivulla on sama "uutisikkuna" tms, niin sellaisen päivittäminen jokaiselle sivulle erikseen olisi toivottoman työlästä sensijaan, että yhteen tiedostoon ja includella.

Monella lailla voi samaan lopputulokseen päästä ja kyllä ne valikotkin toimimaan saa. En kuitenkaan ole tullut katsoneeksi, että miten olet ne nyt tehnyt? Ilmeisesti suoraan alleviivaamalla?

weatherc

Helpoiten sen tekee miten mulla on ukkostutkat.fi:ssä, eli sellainen ihan perus if-tarkistus tuota varten, koska käytän siinä page=numero niin tarkistan php:llä numeron ja jos osuu haarukkaan niin <b></b> eteen ja takkse muuten ei mitään.
Tuon voi tehdä myös niin ett taristaa php:llä sivun nimen (kuten sivu.php), tagi löytyy php.n perussetistä eli ei vaadi mitään erikoistakaan eli $_SERVER["SCRIPT_NAME"]; kannataa toki taistaa ensin echolla mitä tuo anataa ulos että saa if-tarkistuksen oikein ;)