Uutiset:

22.03.2025
FinWX:n ja Ilmatieteen laitoksen välinen säädatan vastaanottopilotti on päättynyt

Säädataa siirtävä datasilta ajettiin alas 22.03.2025 kello 02:00. (22.03.2025, 00:00 UTC).

Ilmatieteen laitoksen terveiset asian tiimoilta voitte lukea täältä.

Main Menu

17.09.2009

Aloittaja Tatu, keskiviikko, 16.09.2009, 17:16

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Tatu

Yöllä n. klo 03:00 näin yhden salaman kun olin mennossa nukkumaan, pitihän se mennä sit ulos katsomaan mut sen jälkeen ei yhtään havaintoa, tummia pilviä oli hesan yllä.

Sanni

Eikä! Missä päin taivasta sä näit sen? Mä tuhisin jo tuohon aikaan onnellisesti höyhensaarilla, mutta ehkäpä viel tän vuoden puolel näen salaman =)

J.Jäntti

Lainaus käyttäjältä: Tatu - keskiviikko, 16.09.2009, 17:16
Yöllä n. klo 03:00 näin yhden salaman kun olin mennossa nukkumaan, pitihän se mennä sit ulos katsomaan mut sen jälkeen ei yhtään havaintoa, tummia pilviä oli hesan yllä.

Missä suunnassa (noin suunnilleen) näit tuon salaman?
Voisin tarkistella, saiko Helsinki-42:n salamatutka mitään havaintoa tuosta.
Juha Jäntti
Foorumin ja sivuston ylläpitäjä
Finland Weather Exchange (FinWX)

http://www.finwx.net/
------------------------------------------
Ukkoskausi avattu Suomessa: --.--.2025
Ukkoskausi avattu Helsingissä: --.--.2025
-------------------------------------------
Ukkospäivälaskuri 2025; Helsinki/Viikinmäki
0 ukkospäivää.
X, FinWX:n ylläpidon ilmoitukset

Tatu

Anteeksi tämä pitkä vastaus aika, on ollut "pientä" ongelmaa tekniikan kanssa... Mutta mutta makkarin ikkuna on idän suuntaan n.80° ja kun menin ulos välähdyksen jälkeen niin idän suunnalla oli kyl "hennommat" pilvet kun hesan päällä... Mulla on valvontakamera kaakkoon päin ja siinä näky just kolmen kieppeillä välähdys mut siitäkään ei voinut sano mistä päin se tuli...