Uutiset:

Ei uusia uutisia.

Main Menu

Virtuaalin rajat

Aloittaja weatherc, keskiviikko, 26.08.2009, 22:21

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

weatherc

Noniin...

Tulipa uusi ennätys users online:ssa (tällä hetkellä 361 + Liminka) ja olen seurannut Pleskistä mielenkiinnolla resurssimittareita. 350 hujakoilla alkaa menemään "System resourses" punaiselle, yli 90%:in. En näe tät pahana asiana sinänsä, onhan 350 aika määrä ja kyseessähän on verrattae pieni vituaaliserveri 512:en muistilla.
Muistettava on myös se että kyseessähän ei ole jatkuva tilanne.
Odottelen mielenkiinnolla että reagoiko Host Europe tähän millään lailla koska kerran bongasin Peskin mittari 100:ssa prosentissa. Jos reagoi niin tutkitaan sitä sitten.

Mainittakoon että noin muuten olen erittäin tyytyväinen virtuaalin toimintaan ja nopeuteen.

Tosin ottaisin mielellään vastaan vinkkejä siitä että onko jotain moduulia mitä esim. Apache:ssa vois sulkea tehoja syömästä ja myös muuten nopeuttaa/virittää sitä. Jotain olen jo sitä virittänyt mutta noita arvojahan on aika vaikea keskiä että mikä on hyvä ja mikä ei.




jamo

Onneksi täälläpäin ei ole myräkkää menossa, vois olla nupit kaakossa.  ;D

jamo

weatherc

Jeps..Mutta hyvä oli se, ainakaan minä en huomannut minkäänlaista töökimistä/hidastelua itse sivulla vaikka mittari näytti 360 usersiä.

Ja sitäpaitsi se on aika helppo tehdä joku staattinen html-sivu joka ottaa ohjaat vaikkapa 250:n kohdalla jossa javaskriptillä (eli selaimella) päivittää tutkakuvaa ilman ainuttakaan php-pätkää muuta kun että tarkistaa usersien määrän. Silloin se jaksaa puskea huomattvasti enemmän tavaraa ulos jota muuten meni ulospäin pikkasen vajaat Gigan tunnin aikana äsken parhaimmillaan.
Tarttis vielä kehittää joku javascriptillä toimiva users-laskuri jotta ei tarvis hätistellä mysql:ää php:n kautta sitä varten kuten nyt, en tosin tiedä onko se edes mahdollista.

Tämän saa kaiken kukkuraksi aika helpolla näyttämään täysin samalta kun "orginaali" sivunkin (tuossa vois muuten olla talven projekti laittaa sellaiset VPS-tutkille pystyyn jolloin oltais iskussa enskeväänä...hmm..)

Tuota täytyy tutkia jossain vaiheessa lisää.

weatherc

#3
Tutkailin pikkasen logeja ja ennätykset paukkus kyllä taas että kolina kävi:
- Parhaimman tunnin aikana eilen puskettiin ulos dataa pikkasen vajaan 1 Gb verran ulos, jos otetaan sekä siääntuleva ja ulosmenevä niin 1.1 Gb, tuo siis tunnissa  :o :o
- Kokonaismääräksi tuli 4.6 Gb ulos ja ulos+sisään 5.7 Gb.   ;D
- Max. users onlineksi tuli 361

Voin vain kauhistella ajatuksissa mikä olisi meteli jossain tavallisessa hotellissa noilla luvuilla  ;D

teutari

Lainaus käyttäjältä: weatherc - keskiviikko, 26.08.2009, 22:21
Noniin...

Tulipa uusi ennätys users online:ssa (tällä hetkellä 361 + Liminka) ja olen seurannut Pleskistä mielenkiinnolla resurssimittareita. 350 hujakoilla alkaa menemään "System resourses" punaiselle, yli 90%:in. En näe tät pahana asiana sinänsä, onhan 350 aika määrä ja kyseessähän on verrattae pieni vituaaliserveri 512:en muistilla.
Muistettava on myös se että kyseessähän ei ole jatkuva tilanne.
Odottelen mielenkiinnolla että reagoiko Host Europe tähän millään lailla koska kerran bongasin Peskin mittari 100:ssa prosentissa. Jos reagoi niin tutkitaan sitä sitten.



Jaahas mitenkäs tuo sitten on......, kun alkaa pikkuhiljaa tuo Hollannissa oleminen tympimään joten mukavahan se olisi tässä lähiaikoina rajan yli porhaltaa uusiin maisemiin missä saisi olla rauhassa nyt kun passikin on tiptop kunnossa mutta riesaa ja kuormaa kyllä tulee jonkun verran mukana kun ei kaikesta vanhasta tavarasta halua millään luopua ja sitä ne eivät tuolla Hollannissa ymmärrä.  ;) >:(

weatherc

LainaaJaahas mitenkäs tuo sitten on......, kun alkaa pikkuhiljaa tuo Hollannissa oleminen tympimään joten mukavahan se olisi tässä lähiaikoina rajan yli porhaltaa uusiin maisemiin missä saisi olla rauhassa nyt kun passikin on tiptop kunnossa mutta riesaa ja kuormaa kyllä tulee jonkun verran mukana kun ei kaikesta vanhasta tavarasta halua millään luopua ja sitä ne eivät tuolla Hollannissa ymmärrä.

Sanoisin että tervetuola rajan tälle puolelle uusiin maisemiin vaan :) HE:ltä ei ole tullut mitään postia eilisen johdosta joten se on siienä mielessä rauhoittavaa.

Faktahan on se että jos halutaan ruveta olemaan täysin varmoja että teho riitäisi joka tilanteissa niin sehän vaatis dedicoitua rautaa joka maksaa maltaita ja se nyt ei ole ihan tarkoitus tällaiselle harrastesivulle. Harmi vaan kun ei ole ennustajan lahjoja että tietäis millaisisa luvuissa sitä ens kesänä liikuttais mutta todennäköisesti ei ainakaan pienimmissä ;)
Ollaan siinä mielessä hyvässä tilanteessa että ukkoskausi on kohta ohi eikä vasta tulossa.
Sen sijaan tuli mulle eilen illalla mieleen pari asiaa jota vois tehdä jossain vaiheessa:

1. Opiskella lisää sitä että onko moduuleja esim. Apachessa jota vois sulkea tarpeettomana tehoja syömästä ja muutenkin koittaa etsiä optimaaliset asetukset koko VPS:lle jolla sais sen porskuttamaan sutjakkaasti ja nopeasti (eihän vauhdissa nytkään mitään vikaa ole enkä eilenkään huomannut ainakaan mitään huomattavaa hidastumista vaikka mittarit villkus punaista). Koska meillä on kaikilla samantapaiset sivut jossa aika lailla samat systeemit käytössä niin varmaan löytyy virittämistä sillä osastolla.

2. Itse sivuun..Koska sivummehan on php-pohjaisia niin mulle tuli eilen mieleen että tekis html-sivut tutkille jotka ottais ohjaat kun paljon liikennettä. Html:hän on serverille paljon kevyempää puskea ulos kun php ja siten mahtuisi enemmän liikennettä. Sivu näyttäisi täyin samanlaiselta kun muukin sivu eikä kävijä huomaisi mitään eroa. Itse sivun pitäis saada aika helpolla tehtyä ottamalla tutkasivun koodin selaimella, tarkistamalla urlit ja se on siinä.
Itse asiassa tämän sais tehtyä jollain cache-scriptilläkin, säätäis sen ajan jota se näyttää tallennettua versiota vaan sopivan pitkäksi tuktasivulle. Siinähän ei periatteessa muu muutu kun tutkanäyttö joka on AJAX:tettu ja sehän toimii normaalisti myös cache-versiossa.

Se miten sen liikenteen havaitsis onkin pikkasen kinkkisempi jos haluaa pysyä erossa php:stä siinä vaiheessa. Nykyinen users online-skriptihän on php & mysql:llä toimiva. Sen kanssa se on helppoa todeta usersit (mulla oli se käytössä Limepathilla ennen muuttoa VPS:lle säädetty 45 usersiin), mutta tuota täytyy tutki oliskos se mahdollista tehdä muulla tapaa.

Tuota täytyy miettiä miten sen tekis, yksi on kuitenkin varma, kun ens vouden kausi alkaa on tutkasivut viritetty huippuunsa potkimassa ulos liikennettä. :)

PS. mulla on dev-versio omasta sivusta pitkäaikaisprojektina jossa olen tutkaillut ja kokeillut eräitä juttuja miten esim. miten saada alas HTML-requestit. Oli sen verran järkyttävää luettavaa kun ajoin nykyisen sivuni testerin läpi  ;)
Esim. testasin dev-versiota tutkasivusta (oikeastaan ainut sivu jota siinä vielä on) ja siinä on sekä HTML-requestit että koko kilobitteinä noin puolet nykyisen sivun vastaavista.  :)

weatherc

Jatketaan tähän samaan kun hipoo aihetta..

Tässä kokeillut väsätä users online-skriptiä joka toimii tekstifilu-pohjlta. Eikä se nyt kovin vaikeata ollut laittaa pystyyn, ainakaan saadakseen tietoon kuin monta paikalla. Vielä täytyy tutkia mites sais siihen ennätykset sekä jos sen sais toimimaan javaskriptin avulla jolloin se toimis vaikka muu sivu olisi cachettu. ;D

Tuo whos-online-skripti joka ww-foorumillahan käyttää tietokantaa josta tässä koitan päästä eroon tehoa syömästä (en siis itse tietokannasta vaan siitä että sitä tarvittais tuohon laskuriin) juuri kriittisellä hetkellä kun paljon kävijöitä.