Uutiset:

Ei uusia uutisia.

Main Menu

02.08.2009

Aloittaja J.Jäntti, sunnuntai, 02.08.2009, 14:09

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

weatherc

Oon seurannut tuota testbedissä olevaa Forssan seutuvilla olevaa muhkean oloista sadealuetta josta myös tutka riipustanut solun mielenkiinnolla..Sen liikumissuunta on oikea ja jos vain sais pikkasen vauhtia ylleen eikä kuivuis pois niin vois osua aika kohalle...Mutta tuohan on vain toiveajattelua...

Noin muuten niin täälläkin on lähes selkeää tällä hetkellä ja aurinko paistaa puitten välistä...

J.Jäntti

Lainaus käyttäjältä: weatherc - sunnuntai, 02.08.2009, 20:27
Oon seurannut tuota testbedissä olevaa Forssan seutuvilla olevaa muhkean oloista sadealuetta josta myös tutka riipustanut solun mielenkiinnolla..Sen liikumissuunta on oikea ja jos vain sais pikkasen vauhtia ylleen eikä kuivuis pois niin vois osua aika kohalle...Mutta tuohan on vain toiveajattelua...

Noin muuten niin täälläkin on lähes selkeää tällä hetkellä ja aurinko paistaa puitten välistä...

Aika rujon näköinen sadealue onkin ja törmäyskurssilla Salon kanssa... ;D
Sadealue ainakin on aloitellut kuivahtamisen suunnilleen Forssan jälkeen. Vaikka se sadealue tuosta kuivuisikin, se voi ottaa uutta vauhtia hetkeä myöhemmin, kun Salon liepeille liikuskelee.

Täällä aletaan vähitellen luopumaan ukkosajatuksista tämän päivän osalta, sillä itäinen taivas alkaa olemaan sen näköinen, ettei sieltä tule mitään, tutka on hiljainen ja aurinko paistaa täälläkin. Ylläreihin on kuitenkin syytä varautua vielä yöhön saakka... :)
Juha Jäntti
Foorumin ja sivuston ylläpitäjä
Finland Weather Exchange (FinWX)

http://www.finwx.net/
------------------------------------------
Ukkoskausi avattu Suomessa: --.--.2024
Ukkoskausi avattu Helsingissä: --.--.2024
-------------------------------------------
Ukkospäivälaskuri 2024; Helsinki/Viikinmäki
0 ukkospäivää.
------------------------------------------
X, FinWX:n ylläpidon ilmoitukset
------------------------------------------

schnuffel

Saas nähdä tuoko yö tullessaan ukkosen joka merellä riehuu (oletettavasti). Ainakin ärhäkkä on ku maahan iskee koko ajan meidän tutkan mukaan.
Tulispa nyt kerranki ku olen kotona...viimeks harmitti niin paljon ku olin töissä ja paukku niin et talo täris ja lasit helis...

J.Jäntti

Lainaus käyttäjältä: schnuffel - sunnuntai, 02.08.2009, 22:40
Saas nähdä tuoko yö tullessaan ukkosen joka merellä riehuu (oletettavasti). Ainakin ärhäkkä on ku maahan iskee koko ajan meidän tutkan mukaan.
Tulispa nyt kerranki ku olen kotona...viimeks harmitti niin paljon ku olin töissä ja paukku niin et talo täris ja lasit helis...

Huonolta tuo näyttää - ikävä kyllä. :(
Sadetutkan mukaan tuon räyhäävän solun suuntana on etelä. Se on matalapaineen keskus, jossa näyttää ukkostavan parhaillaan. Pääkaupungin ukkosten ainoa toivo makaa enää Mikkelin ja Kouvolan sadealueissa - tosin tuulen suunnan mukaan näyttää siltä, että Mikkelin sadealue kiertäisi Hämeenlinnan kautta Lohjalle ja Kouvolan sadealue menisi Pernajan ja Loviisan suuntaan.

Aktiivinen tuo Viron rannikon liepeillä oleva alue on - paikoittain jopa aktiivisempi, kuin mikään tänään tarjotuista kuurosadealueista toistaiseksi (jos tutkaa on uskominen).
Juha Jäntti
Foorumin ja sivuston ylläpitäjä
Finland Weather Exchange (FinWX)

http://www.finwx.net/
------------------------------------------
Ukkoskausi avattu Suomessa: --.--.2024
Ukkoskausi avattu Helsingissä: --.--.2024
-------------------------------------------
Ukkospäivälaskuri 2024; Helsinki/Viikinmäki
0 ukkospäivää.
------------------------------------------
X, FinWX:n ylläpidon ilmoitukset
------------------------------------------

schnuffel

Nii se uhittelee taas vaan "tulen tulen....äää...en tulekaan"
pitäs taas oikein manata sitä. Kuulostaa muutenki et se on heikkenemään päin jo.