NWN:ään suora tuki myös WUHU:lle ja Open2300:lle

Aloittaja weatherc, keskiviikko, 08.07.2009, 00:02

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

weatherc

Sain väsättyä NWN:ääm suoran tuen sekä WUHU:n currdat.lst:lle ja Open2300:sen weather.log:lle  ;D

Näin ensi alkuun ainakin niin molemmista poimitaan nuo samat tiedot kun esim. stickertageistakin eli ei muutoksia siinä kohtaa. Lähinnä se helpottaa vain liittymistä kun ei tarvi väsäillä noitten stickertagien kanssa. Eli nyt on suora tuki seuraaville softille: WD, Cumulus, Open2300 ja WUHU  ;D

Vanhat WUHU-asemat tulen siirtämään currdat.lst-lukuun pikkuhiljaa. (Jäntti/Kannelmäki toimii tässäkin koekaniinina  ;D)
Open2300-tuen "koekaniinina" toimii uusin asema Nivala  ;D

;D


meteorologi

Erittäin hienoa!

Käyttääkö muuten NWN extended-muotoa?

weatherc

Mulla nyt omatekoinen parseri koekäytössä mutta Jäntti lupasi lähettää omansa minulle joten muokkaan sen siihen kun saan sen koska se on takuuvarmasti parempi kun oma kyhelmä ;)

LainaaKäyttääkö muuten NWN extended-muotoa?

Jäntti osaa varmaan tuohonkin vastata ;)

meteorologi

Kun NWN:ään tulee suora tuki currdatille, uudet näpertelymahdollisuudet ovat rajattomat!

weatherc

Lainaus käyttäjältä: Meteorologi - keskiviikko, 08.07.2009, 14:52
Kun NWN:ään tulee suora tuki currdatille, uudet näpertelymahdollisuudet ovat rajattomat!

Totta, ja se varsinkin että silloin tulee "uudet arvot" voimaan heti kun asema päivittää ohjelman jos/kun sellaisia tulee eikä tarvi päivitellä stickertagseja.  ;D

J.Jäntti

Lainaus käyttäjältä: weatherc - keskiviikko, 08.07.2009, 14:30
Mulla nyt omatekoinen parseri koekäytössä mutta Jäntti lupasi lähettää omansa minulle joten muokkaan sen siihen kun saan sen koska se on takuuvarmasti parempi kun oma kyhelmä ;)

Se on lähetetty ny. :)
Tiedä sitten, onko se nyt parempi, kuin sinun tekeleesi, sillä sen pohja, josta se on kasautunut nykyiseen muotoonsa on aika hämmästyttävän vanha ;)

Lainaus käyttäjältä: weatherc - keskiviikko, 08.07.2009, 14:30
Lainaus käyttäjältä: MeteorologiKäyttääkö muuten NWN extended-muotoa?

Jäntti osaa varmaan tuohonkin vastata ;)

Kyllä käyttää. Parseri on rakennettu käyttämään pääsääntöisesti Extended-versiota, jota WUHU generoi. Jos sieltä puskee lyhyt versio currdat.lst:stä, se kyllä lukee senkin normaalisti, mutta kaikki Extended:n osat näyttävät silloin tyhjää.
Juha Jäntti
Foorumin ja sivuston ylläpitäjä
Finland Weather Exchange (FinWX)

http://www.finwx.net/
------------------------------------------
Ukkoskausi avattu Suomessa: --.--.2024
Ukkoskausi avattu Helsingissä: --.--.2024
-------------------------------------------
Ukkospäivälaskuri 2024; Helsinki/Viikinmäki
0 ukkospäivää.
------------------------------------------
X, FinWX:n ylläpidon ilmoitukset
------------------------------------------

Myxi

Lainaus käyttäjältä: weatherc - keskiviikko, 08.07.2009, 00:02

Open2300-tuen "koekaniinina" toimii uusin asema Nivala  ;D


Nivala ilmoittautuu forumille _o/

Open2300 näyttänee ainakin tuon kokonaissademäärän aseman käynnistyksestä alkaen, ei vuositasolla, joten lukema tuolla NW:n kartalla on aika hurja muihin verrattuna.

meteorologi

Osaisitko Myxi sanoa, miten tuo Open2300 asennetaan Windowsille?
Pitääköhän kometoriviä jotenkin käyttää?

Myxi

Lainaus käyttäjältä: Meteorologi - torstai, 09.07.2009, 11:00
Osaisitko Myxi sanoa, miten tuo Open2300 asennetaan Windowsille?
Pitääköhän kometoriviä jotenkin käyttää?

Itse olen käyttänyt tuota vain Linuxissa, joten oheinen on täysin hatusta vedettynä. Ja kyllä, tämä ohjelma toimii täysin komentoriviltä.

1. Lataa Weathergraphs.zip paketti http://www.lavrsen.dk/foswiki/bin/view/Open2300/DownloadFiles -sivulta
2. Pura pakettin sisältö (esimerkkinä C:\Open2300) hakemistoon
3. Muokkaa C:\Open2300\open2300-dist.conf -tiedostosta ainakin COM -portti oikeaksi ja tallenna open2300.conf nimellä
4. Avaa komentorivi ja suunnista C:\Open2300 hakemistoon
5. Komenna komentorivillä "log2300 weather.log open2300.conf" ilman " -merkkejä
6. Avaa esim. Notepadilla C:\Open2300\weahter.log -tiedosto, data pitäisi nyt olla tekstitiedostossa käytettävissä seuraavassa formaatissa: Timestamp Date Time Temp_indoor Temp_outdoor Dewpoint Rel_humidity_indoor Rel_humidity_outdoor Wind_speed Wind_direction-degrees Wind_direction_text Wind_chill Rain_1h Rain_24h Rain_total Rel_pressure Tendency Forecast
7. Optio: Tee Scheduled Taskeihin .BAT -tiedosto, jolla em. komento ajetaan ajoitetusti
8. Optio WU: Muuta open2300.conf tiedostoon myös Weather Undergroud -tiedot, ja aja komentoriviltä "wu2300 open2300.conf" niin tiedot lähtee WU:hun

Lisää eri ohjelmista löytyy http://www.lavrsen.dk/foswiki/bin/view/Open2300/UserGuide -sivulta

Takeita tuosta nyt en anna kun en ole itse käyttänyt, mutta tuolla nyt varmaan pääsee ainakin eteenpäin mikäli tuota haluaa Windowssissa kokeilla.

EDIT: Poisto tuhoamalla C:\Open2300 -kansio, muuta ei tarvitse tehdä...

EDIT II: tehdääs nyt linux ohjekin:

1. Lataa, pura, käännä, conffaa, testaa, lisää cronit, unohda  ;D

meteorologi