NWN 3 BETA 1 online

Aloittaja weatherc, lauantai, 06.06.2009, 16:14

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

weatherc

Noniin, vihdoinkin :)

Tämä puolen vuoden ikuisuusprojekti alkaa valmistua, uusi BETA versio NWN:än kartta sivusta on online, tuolla:) :) :)

Ulkonäöellisesti se ei kovin paljoa muutu, enemmänkin on tapahtunut taustalla. Koko scripti on rakennettu uudestaan siten että siinä mukana vain ja ainoastaan tarpeelliset funkitiot, samalla sen koko pieneni lähes 70 Kb:llä ;)
Myös karttasivujen lataamien data-tiedostojen muoto vaihtuu pakattuun .gz-muotoon jolloin niittenkin koko pienenee lähes 75% :)
Myös "hakukone-syötävää" on lisätty, nyt on kaikki linkit ja muu data (paitsi Googlekarttassa olevat) näkyvillä koko ajan hakukoneille

Uutuutena tulee pikanappulat maakohtasiin karttoihin Googlekartassa sekä "Nippelitieto"-taulukko jossa tietoa mm. mikä on eteläisin asema joka on mukana.
Uutta on myös ominaisuus jota itse adminina olen kaivannut, siinä on boxi johon minä saan lähetettyä infoa esim. ongelmista, tärkeitä päivityksistä joka näkyy kaikilla karttasivuilla, nyttenhän saan sellaisen boxin vain omalle sivulle. Tämä boxi näkyy vain jos olen aktivoinnut sen (= siinä on tekstiä).

Tässä vaiheessa otan mielellään vastaan kaikki mahdolliset virheet mitä ilmenee eri selaimissa ym. sellaisissa.

Paketti on lähetetty testattvaksi Henrikille Silkeborgiin (joka on NWN:än virallinen testaaja ;) ) ja kun kaikki pelaa myös sieltä käsin niin pienen siivoamisen/hienosäädön jälkeen se julkaistaan, siihen ei pitäisi mennä kovin kauan.


J.Jäntti

Lainaus käyttäjältä: weatherc - lauantai, 06.06.2009, 16:14
Tässä vaiheessa otan mielellään vastaan kaikki mahdolliset virheet mitä ilmenee eri selaimissa ym. sellaisissa.

En kutsu sitä virheeksi, mutta ainakin minulla oman sääasemani (Helsinki, Kannelmäki) kameran kuva ei aukea, vaan "latauskuva" (se pyörivä animaatio) jää vain pyörimään.
Voi tietenkin olla, että NWN 3 ßetalla on vielä vanhan sääasemakameratiedoston tiedot, josta se nuo lukee.. :)
Juha Jäntti
Foorumin ja sivuston ylläpitäjä
Finland Weather Exchange (FinWX)

http://www.finwx.net/
------------------------------------------
Ukkoskausi avattu Suomessa: --.--.2024
Ukkoskausi avattu Helsingissä: --.--.2024
-------------------------------------------
Ukkospäivälaskuri 2024; Helsinki/Viikinmäki
0 ukkospäivää.
------------------------------------------
X, FinWX:n ylläpidon ilmoitukset
------------------------------------------

tito

Mistähän tuonne NWN:n sivulle on tullut KärSään lämpötilaksi 4,3 astetta vaikka sääasema on toiminut normaalisti?

zeizei

Enpä tiedä vastausta kysymykseesi, mutta kateeksi käy jos siellä on ollut tuollainen hieno auringonpaiste koko päivän, kun täällä Helsingissä on lähinnä tuntunut ihan syyskeliltä tihkusateineen päivineen :(

weatherc

Lainaus käyttäjältä: tito - tiistai, 09.06.2009, 16:32
Mistähän tuonne NWN:n sivulle on tullut KärSään lämpötilaksi 4,3 astetta vaikka sääasema on toiminut normaalisti?

Noniin, takasin affenanmaalta ollaan :) Koleaa ja vetistä siellä oli...

Olen tietoinen noista kummallisista lämpötiloista ja kun sellainen kerran iskee niin piikkitesteri estää sen palautumisen. Suurin ongelma on se etten ole ihan varma siitä mistä/miten ne ilmenee. Ne myös näkyvät nykyisen NWN:llä koska tämä on lähinnä tuon keruuskriptin ongelma ja molemmat NWN-versiot käyttävät samaa.
Siten kysymys, kävikö KärSään asema tuossa 4.3 asteessa sinä päivänä?

LainaaEn kutsu sitä virheeksi, mutta ainakin minulla oman sääasemani (Helsinki, Kannelmäki) kameran kuva ei aukea, vaan "latauskuva" (se pyörivä animaatio) jää vain pyörimään.
Voi tietenkin olla, että NWN 3 ßetalla on vielä vanhan sääasemakameratiedoston tiedot, josta se nuo lukee..

Tuohon pätee vähän sama kun KärSäänkin ongelmaan, en ole tutkaillut asiaa mutta se voi hyvinolla että kun tein uudet tietokannat NWN3:lle (jossa tietokantojen lukumäärä tippuu 6:sta 3:een) ja kopsasin tietoja niin vanha osoite sinne ilmeni.