Uutiset:

Ei uusia uutisia.

Main Menu

Dedi nurin

Aloittaja weatherc, tiistai, 19.12.2017, 10:56

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

weatherc

Olipa purkki mennyt nurin joskus 02 aikaan yöllä.
Annettiin monoa kylkeen eli automaattinen hardware reset ja taas porskuttaa...

teutari

Dedin FTP: kyykyssä ei pääse/mene  päivitykset sisälle.

Sivusto päivittynyt viimeksi klo. 14:15:36

teutari

Nyt näyttäis taas sivut päivittyvän.

weatherc

Juu....7G kokoinen error_log /root-kansiossa sai /-osion täyteen, tilaa osiolla oli 20 Kb....
Se mistä tuo error_log tuohon tulee onpi mielenkiintoinen kysymys.

Mun mielestä mä oon laittanut kaikki tiedossa olevat error_log:it automaatti-siivoukseen koska nykyiset php-versiot puskee niitä vaikka kuinka yrittäisi estää. Ja PHP7 on siinä suhteessa pahempi kun PHP5 koska se logittelee kaikki notiisit ja muut diipadaapatkin...

teutari

FTP temppuilee taas......  Kriittinen virhe: Yhteys palvelimeen epäonnistui

weatherc

Juu, samainen error_logi kummittelee taas...Syypää on löydetty, meikäläisen bo_update.php joka ajetaan PHP7:lla. Kun polkasin oman BO:n talviteloilta käyntiin meni error_logi banaaniksi. Syy on siinä että PHP7 tuppaa notiissiä logiin jos on käytössä $array[arvonnimi] - niinkun mulla aina ollut. Se kun haluaa $array['arvonnimi'] ...
Tuo ilman noita '' on PHP7:ssa muuttumassa erroriksi jossain vaiheessa...


[22-Apr-2018 19:45:08 UTC] PHP Warning:  Use of undefined constant strikes - assumed 'strikes' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home/web3/euweather/backend/misc/bo_update.php on line 324

teutari

Tökkii, tökkii pahasti FTP tökkii......  16:45:15  uppaus loppunut.

weatherc

Jo on perkele. ;D Takoo tuota logia vajaat 10G vuorokaudessa  :o

Tarkennukseksi, dedin tila ei ole noin vähissä vaan se on /-osio joka on turhan pieni, cPanelin vakio-asetuksilla kun nuo tuli aikoinas tehtyä... Sivut ja esmex myslidatat ovat ihan eri osiossa.

teutari

Lainaus käyttäjältä: weatherc - maanantai, 23.04.2018, 19:04
Jo on perkele. ;D

Älä muuta sano.....

Oliskos ollut jo toinen kerta kun tuli omat koneet buutattua kun tuli ihmeteltyä miks tavara ei kulje ennen kuin tarkistin ton FTP:n.
Tuli hemmettisoikoon heitettyä tutkakin hätäpäissään toiseen koneeseen.   ;D

weatherc

Lainaus käyttäjältä: teutari - maanantai, 23.04.2018, 20:24
Oliskos ollut jo toinen kerta kun tuli omat koneet buutattua kun tuli ihmeteltyä miks tavara ei kulje ennen kuin tarkistin ton FTP:n.

Mä tein saman omilla Raspeilla ekalla kerralla.  ;D
Kun ei sittenkään alkanut kulkemaan niin piti ruvet kattoo että antaako FTP jotain erroria ja se taas vinkkas että dedillä oli se ongelman juuri.
Sen löytämistä helpotti kummasti että (ainakin) Linukalla pystyy komentorivillä listaamaan kaikki filut jotka on suuremmat kun X MB (Google is your friend tässä(kin) asiassa) ;D

find / -type f -size +250000k -exec ls -lh {} \; | awk '{ print $9 ": " $5 }'