Ukasta tuli sitten virallisesti Ukka.

Aloittaja Naruskan Ukka Matinpoika, lauantai, 11.03.2017, 12:32

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Naruskan Ukka Matinpoika

Naruskalta tösös! Ukkaa on lähipiirissä ja vieraampienkin suulla jo vuosia puhuteltu ei Kari -etunimellä, vaan nimellä Ukka. Tuon uuden nimen sain aikanaan vuosia sitten tyttärentyttäreltäni Hallahelinältä, joka ei suostunut minua puhuttelemaan ukiksi, vaan alkoi nimittää puheissaan minua aina nimellä Ukka.

Kun minulle tuli 60 vuotta täyteen Kari Anterona, niin päätin vaihtaa etunimeni virallisesti nimeksi Ukka. Muutos ei kuitenkaan ollut aivan mutkaton, koska nimeä Ukka ei löydy suomalaisesta nimistöstä etunimenä. Rovaniemen maistraattiin tekemäni nimenmuutoshakemus kävi mutkin Helsingissä nimilautakunnassa, jolle perustelin Ukka -nimen syntyhistorian ja muuttumisen isovanhempaa tarkoittavasta yleisnimestä pikkuhiljaa erisnimeksi.

Nimilautakunta hyväksyi hakemukseni, joten uusi etunimeni astui virallisesti voimaan 20.3.2017 alkaen. Muita etunimiä ei minulla nyt ole, joten kaikissa jo muuttamissani virallisissa asiakirjoissa passista ajokorttiin ja edelleen sv-korttiin ja kaikkiin muihinkin tietoihin on nyt merkittynä nimi Ukka. Kun Ukka -nimeä ei ole nimipäiväkalenterissa, niin päätimme tyttärenpoikani Loimun kanssa hänen ehdotuksestaan juhlia nimipäiväämme samana päivänä, joksi päätimme helposti muistettavan päivämäärän 3.3. joka vuosi. Ekat nimpparit juhlimme viikonpäivät sitten Keminmaalla.

Nimimerkkini ei tällä foorumilla tietenkään muutu miksikään, vaan olen edelleen ja virallisemminkin Naruskan Ukka. Tiettävästi ainoa Ukka ainakin Suomessa, toistaiseksi. ;)

www.naruska.com

J.Jäntti

Jos nimeä ei ollut virallisilla tahoilla tiedossa ja piti ihan nimilautakunnallekin asia perustella niin sen pohjalta voidaan päätellä, että olet todistettavasti ainoa Ukka koko Suomessa. ;D
Täällä sinut on aina tunnettu Ukkana, joten muutoskynnys on täällä pienempi. Muut instanssit saattavat olla hetken aikaa hämillään.

Ylläpidon puolesta onnittelut!
Juha Jäntti
Foorumin ja sivuston ylläpitäjä
Finland Weather Exchange (FinWX)

http://www.finwx.net/
------------------------------------------
Ukkoskausi avattu Suomessa: --.--.2024
Ukkoskausi avattu Helsingissä: --.--.2024
-------------------------------------------
Ukkospäivälaskuri 2024; Helsinki/Viikinmäki
0 ukkospäivää.
------------------------------------------
X, FinWX:n ylläpidon ilmoitukset
------------------------------------------