Uutiset:

Ei uusia uutisia.

Main Menu

Netatmot EWN:ään

Aloittaja weatherc, perjantai, 29.09.2017, 23:20

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

einari

#430
// edit// case open...
Ei tarvitse.. sillä tiedän että on olemassa ratkaisuja jotka jotkut muut ovat  jo keksineet.. sitäpaitsi minulla on kaikesta huolimatta hyvä muisti joten muistan suurinpiirtein sen mitä siinä kirjoitit  ;D
ä
Minä kun en osaa luovuttaa vain siksi että olisi jokin rajoitus.. vaikkä pääll puskemalla läpi...

palaan tuohon responsiivisen taulukkoon... ehkäpä tällainen "käänteinen" systeemi olisi paikallaan tähän tarkoitukseen.. taulukkokin taipuisi varmaan tähän. toivottavasti kelpaa.. ::)
ensimmäinen sarake pysyisi paikallaan.. siis tämä asematieto, sitten loput ovat selattavissa palkista tai kapasitiivissti näkyviin..

Täältä kuva siitä joka on liitteenä..
https://www.sofokus.com/fi/blogi/responsiiviset-komponentit-taulukot/

ja täällä on tarkempi kuva ja tietoa... koodaus kun ei ole minun juttu.. mutta taipuu varmaan sinulta..
https://zurb.com/playground/playground/responsive-tables/index.html

minun juttu olli etsiä ratkaisuja.. toimivia sellaisia.. tällaista vaan ei koskaan tullut eteen :)

weatherc

#431
Ensinnäkin, javascript jonkun taulukon ohjaukseen kuten tuossa linkkaamassasi käytetään on niiiiin last season. Se pitää toimia silkalla CSS:llä.  ;D 8)
Jo senkin takia ettei kaikki salli javascriptiä.

Se mitä tuo EWN:än taulukko kaipaisi on Flexboxia mitä ennusteen taukukkokin käyttää:
https://css-tricks.com/snippets/css/a-guide-to-flexbox/

einari

Jos sinulla on keino niin taidat "huudattaa" vain minua... >:( ...  ;D

einari

Asiaa tarkemmin ajatellen...
Pikkuisen mietityttää että ja kun taulukko on ollut olemassa jo jonkin aikaa ja olet tietoinen pienten näyttöjen rajoituksista niin
et aiemmin ajatellut moista vaan olit "riipuvainen" pikselimääristä joita minäkin epätoivoisesti yritin avata itselleni..  ;D

Taisi kuitenkin tuo käänteinen systeemi saada harmaat solut liikkeelle..  Kyllä sinusta vielä hyvä puutarhuri tulee.. Tämä Atk-ala kun liippaa läheltä sitä..  vaikkei uskoisi.. Kummankin juttu perustuu pitkälti matemaattis-luonnontieteelliseen ajatteluun, logiikkaan ja lainalaisuuksien ymmärtämiseen.. vaikka välillä yrittääkin rikkoa niitä rajoja...  8)

Toivottavasti siitä systeeistä tulee hyvä.... onhan sillä merkitystä EWN:n kannalta miten kävijät suhtautuu... Eilen näin luonnossa IPhone 5:n nuohoojalla ja oli minun mittapuun mukaan surkean pieni näyttö.. kapasitiivinen kylläkin.. Tästä nuohoojasta tullee uusi Netatmon omistaja.. innostui kovasti, varsinkin tuo CO2-arvon osalta, sanoi että sellainen mittari maksaa enemmän kuin netatmo ja halvemmmalla saa muut mittaukset kaupan päälle :)


weatherc

LainaaPikkuisen mietityttää että ja kun taulukko on ollut olemassa jo jonkin aikaa ja olet tietoinen pienten näyttöjen rajoituksista niin
et aiemmin ajatellut moista vaan olit "riipuvainen" pikselimääristä joita minäkin epätoivoisesti yritin avata itselleni..
Taisi kuitenkin tuo käänteinen systeemi saada harmaat solut liikkeelle..

Älä yritä opettaa isää panemaan taas...Taulukoiden ja niiden rajoitukset pienissä näytöissä on ollut tiedossa siitä lähtien kun tein nordicweatherin responsiiviseksi, eli jokunen vuosi sitten...
Flexboxiin törmäsin yhdessä työhaastiksessa, myös jokunen vuosi sitten...
Suurin syy miksei Flexbox ole päässyt muualle kun ennusteeseen on yksikertaisesti "if it work (even somewhat), don't fix it" mutta myös koska ei ole ollut aikaa saatikka inspiraatiota ruuvailla noita...Eikä ole nytkään...Joten haaveile ihan rauhassa uusista taulukoista...

einari

Lainaus käyttäjältä: weatherc - perjantai, 21.09.2018, 10:53
Lainaa
Suurin syy miksei Flexbox ole päässyt muualle kun ennusteeseen on yksikertaisesti "if it work (even somewhat), don't fix it" mutta myös koska ei ole ollut aikaa saatikka inspiraatiota ruuvailla noita...Eikä ole nytkään...Joten haaveile ihan rauhassa uusista taulukoista...

En haaveile... joudun ajatuksesta luopumaan koska näyttää ettei siitä tule koskaan valmista.. ehtii pienet näytöt häviämään tuonne kehitysmaihin...  tai romulaatikon kätköhin...

Toisaalta saan kyllä riittävästi informaatiota muutenkin niin halutessani.. joten kiitoksia tästä ajasta... senverran loukkaavaa käytöksesi on että luovutan  tässä asiassa .. yhden kuvan laitan vielä tuonne netatmo-osioon... eikä einarillakaan ole aikaa kovin paljoa aikaa jäljellä.. pitää alkaa kaivamaan kuoppaa ennen maan jäätymistä... :(


weatherc

Sitä saa mitä tilaa. Saatan normisti olla hyvinkin kiltti ja pitkäpinnainen mutta kun se palaa niin en enää oo niin kiltti..

Itse asiassa olet vaan yksi joukossa syyhyn miksi minä ja moni muu ilmais-sääskriptin kehittäjä on lopettanut skriptinsä. Oletetaan että vastataan 24/7 ja että muutokset tapahtuvat just nyt ja jollei tapahdukkaan niinkun halutaan niin aletaan inttämään...

einari

Olen pahoillani jos koet asioiden pohdintani inttämiseksi... se ei ole minun tarkoitukseni vaan että saisit kehitettyä projektin toimivaksi ja
kaikin puolin käyttäjäystävälliseksi..  Olen valmis myöntämään että saatan laukoa jotain sopimatonta ja asiayhteyteen kuulumatonta.. vähän kiusoitellakkin, mutta se ei ole pahansuopaa.. ehkä teatraalista ja kyynistä toisinaan... mutta kutenkin hyväntahtoista sellaista..

En todellakaan odota että pitäisi olla heti valmista niinkuin annoit ymmärtää.. enkä varsinkaan 24/7.

Keskustelimme taannoin tästä ja oli puhetta ettei tässä aina tosissaan tarvi olla ja varsinkaan ottaa...  itsekullakin on huonoja hetkiä ja aikoja... sellaista se elämä on..

ehkä palaan.. ehkä en..

einari

Senverran palaan... että pari asiaa..

Netatmo on ollut tänään "juntturassa" weathermapin ja getpublicdatan osalta... toivon mukaan saavat kuntoon..

Teutari kirjoitteli kilpailijasta (weatherflow) joskus.. tsekkasin tilanteen.. , on ne jotain saanut aikaan..  en nähnyt kylläkään myynnissä missään mutta kartalta näkyy että suomessa 10, ruotsissa 25, norjassa 3, virossa 1, saksassa ja englannissa jokunen 10 + united kingdom 1...
tosin ollen luullut että ne on sama asia.. maapallolla 2001 kpl... joten  ei vielä kovin vakavaa kilpailua.

kartalta näkyy asemat ja niitä klikkaamalla tiedot + tarkempi informaatio asemasta, tosin historia vain 5 päivää..  varmmaan kirjautumalla saa enemän, hintaa en nyt etsinyt.. arviohan oi 650 dollarin luokkaa... en ehtinyt katselemaan miten hyvin data pitää paikkansa...  tenholassa näkyy olevan yksi... jota voisi verrata..
http://wf.fsoft.com/

weatherc

LainaaNetatmo on ollut tänään "juntturassa" weathermapin ja getpublicdatan osalta... toivon mukaan saavat kuntoon..

Niinpä näyttää olevaan, edelleenkin. Eipä oo kovin nopeaa tuo ranskisten korjaustahti  ;)