FinWX Foorumi
maanantai, 23.10.2017, 23:34 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset:
21.09.2017
Toivotamme lämpimästi tervetulleeksi kaksi uutta FinWX-jäsenasemaa:
- FinWX Ruovesi-74 (Väärinmaja); Länsi-Suomen läänin 34. ja FinWX:n 79. jäsenasema, sekä
- FinWX Äänekoski-42 (Konginkangas, Liimattala); Länsi-Suomen läänin 35. ja FinWX:n 80. jäsenasema.

Tervetuloa mukaan !!

Etusivu   Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: 1 ... 12 13 [14]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Netatmo PeetBrosin rinnalle.  (Luettu 8527 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
einari
Mielipideprofessori
Poissa Poissa

« Vastaus #130 : maanantai, 02.10.2017, 12:24 »

se on hyvä se.. Hymyilee
tallennettu
einari
Mielipideprofessori
Poissa Poissa

« Vastaus #131 : keskiviikko, 04.10.2017, 16:54 »

Moni on varmaan miettinyt tuota sadeyksikön lämmitystä, ajattelin asiaa näin kun netatmo ilmoittaa materiaalitiedoissa vain high quality plastic..
jonkinverran muovialaltakin kokemusta omaavana oletan että kyseessä on hd-pe, normaalisti ei kestä kuin 80 asteen lämpötiloja poislukien kaikken paras laatu n. 135 astetta.

tämä lämpötilapohdiskelu johtuu siitä että aikaisemmin sivutut taipuisat lämpöelementit ovat pintalämpötilaltaan alimmillaan 100 asteen luokkaa, joten en ainakaan itse viitsi laittaa liimattavaa elementtiä suoraan purkin kylkeen vaan rakentelen vaikkapa sopivankokoisista säilykepurkeista tai lämmönkestävimmistä muoviputkista
systeemin johon kalvon sijoitan, itse sadepurkin sisälle bi-metallitermostaatti joka sulkeutuu +5 ja avautuu +15 asteessa, ettei kovin paljoa harakoille lämpöä pukkaa, sitä en vielä ole päättänyt että laitanko 1 35 wattisen vai 2 12 wattista kalvoa..  Hymyilee
tallennettu
weatherc
Ylläpito
Poissa Poissa

« Vastaus #132 : torstai, 05.10.2017, 10:53 »

systeemin johon kalvon sijoitan, itse sadepurkin sisälle bi-metallitermostaatti joka sulkeutuu +5 ja avautuu +15 asteessa, ettei kovin paljoa harakoille lämpöä pukkaa, sitä en vielä ole päättänyt että laitanko 1 35 wattisen vai 2 12 wattista kalvoa..  Hymyilee

Mulla on Daviksessa vastaavanlainen systeemi, sama termostaatti + 2 x 12 wattista kalvoa, yks molemmille sivuille. Mulla on tuo manuaalisen kytkimen takana enkä pidä sitä päällä päällä kun tarvittaessa. Daviksen sisus on niin iso että tein sopivan kokoisesta kukkaruukusta kaarevat seinät kalvoille ja asensin ne sinne sisälle niin etteivät koske kipon muoveja.
tallennettu

einari
Mielipideprofessori
Poissa Poissa

« Vastaus #133 : torstai, 05.10.2017, 11:46 »

Tämä netatmon purkki on niin pieni että vaikea sijoittaa sisälle, tosin on niitä pienempiäkin elementtejä, kuitenkin helpommalla pääsee kun ulkopuolelle tekee sen lämmitysjutun..

huomasin että firefoxiin oli tullut lisäjuttu, screenshots, joten ei muuta kuin kokeilemaan netatmon eilistä graafista historiaa..

https://screenshots.firefox.com/VAGf6v3xJTcG3q3Z/my.netatmo.com
tallennettu
Zalama
Mielipidepresidentti
Paikalla Paikalla

« Vastaus #134 : torstai, 05.10.2017, 12:11 »

Mulla on Daviksessa vastaavanlainen systeemi, sama termostaatti + 2 x 12 wattista kalvoa, yks molemmille sivuille. Mulla on tuo manuaalisen kytkimen takana enkä pidä sitä päällä päällä kun tarvittaessa. Daviksen sisus on niin iso että tein sopivan kokoisesta kukkaruukusta kaarevat seinät kalvoille ja asensin ne sinne sisälle niin etteivät koske kipon muoveja.
Mulla on eristeena sellainen telttapatjan vaahtomuovi amparin ulkokehalla (sisapuolella) ja sen paalla alumiinifolio. Lammittimena 15W uunilamppu ja johdon valissa saadettava himmennin. Toiminut monta vuotta, paitsi tuo uunulamppu ei tahdo kestaa talven yli.
tallennettu
Sivuja: 1 ... 12 13 [14]
  Tulostusversio  

Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2011, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!