FinWX Foorumi
keskiviikko, 13.12.2017, 13:10 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset:

Ei uusia uutisia.

Etusivu   Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: 1 ... 12 13 [14] 15
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Netatmo PeetBrosin rinnalle.  (Luettu 12079 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
einari
Mielipidepresidentti
Poissa Poissa

« Vastaus #130 : maanantai, 02.10.2017, 11:24 »

se on hyvä se.. Hymyilee
tallennettu
einari
Mielipidepresidentti
Poissa Poissa

« Vastaus #131 : keskiviikko, 04.10.2017, 15:54 »

Moni on varmaan miettinyt tuota sadeyksikön lämmitystä, ajattelin asiaa näin kun netatmo ilmoittaa materiaalitiedoissa vain high quality plastic..
jonkinverran muovialaltakin kokemusta omaavana oletan että kyseessä on hd-pe, normaalisti ei kestä kuin 80 asteen lämpötiloja poislukien kaikken paras laatu n. 135 astetta.

tämä lämpötilapohdiskelu johtuu siitä että aikaisemmin sivutut taipuisat lämpöelementit ovat pintalämpötilaltaan alimmillaan 100 asteen luokkaa, joten en ainakaan itse viitsi laittaa liimattavaa elementtiä suoraan purkin kylkeen vaan rakentelen vaikkapa sopivankokoisista säilykepurkeista tai lämmönkestävimmistä muoviputkista
systeemin johon kalvon sijoitan, itse sadepurkin sisälle bi-metallitermostaatti joka sulkeutuu +5 ja avautuu +15 asteessa, ettei kovin paljoa harakoille lämpöä pukkaa, sitä en vielä ole päättänyt että laitanko 1 35 wattisen vai 2 12 wattista kalvoa..  Hymyilee
tallennettu
weatherc
Ylläpito
Poissa Poissa

« Vastaus #132 : torstai, 05.10.2017, 09:53 »

systeemin johon kalvon sijoitan, itse sadepurkin sisälle bi-metallitermostaatti joka sulkeutuu +5 ja avautuu +15 asteessa, ettei kovin paljoa harakoille lämpöä pukkaa, sitä en vielä ole päättänyt että laitanko 1 35 wattisen vai 2 12 wattista kalvoa..  Hymyilee

Mulla on Daviksessa vastaavanlainen systeemi, sama termostaatti + 2 x 12 wattista kalvoa, yks molemmille sivuille. Mulla on tuo manuaalisen kytkimen takana enkä pidä sitä päällä päällä kun tarvittaessa. Daviksen sisus on niin iso että tein sopivan kokoisesta kukkaruukusta kaarevat seinät kalvoille ja asensin ne sinne sisälle niin etteivät koske kipon muoveja.
tallennettu

Zalama
Mielipidepresidentti
Poissa Poissa

« Vastaus #133 : torstai, 05.10.2017, 11:11 »

Mulla on Daviksessa vastaavanlainen systeemi, sama termostaatti + 2 x 12 wattista kalvoa, yks molemmille sivuille. Mulla on tuo manuaalisen kytkimen takana enkä pidä sitä päällä päällä kun tarvittaessa. Daviksen sisus on niin iso että tein sopivan kokoisesta kukkaruukusta kaarevat seinät kalvoille ja asensin ne sinne sisälle niin etteivät koske kipon muoveja.
Mulla on eristeena sellainen telttapatjan vaahtomuovi amparin ulkokehalla (sisapuolella) ja sen paalla alumiinifolio. Lammittimena 15W uunilamppu ja johdon valissa saadettava himmennin. Toiminut monta vuotta, paitsi tuo uunulamppu ei tahdo kestaa talven yli.
tallennettu
einari
Mielipidepresidentti
Poissa Poissa

« Vastaus #134 : maanantai, 06.11.2017, 18:15 »

Laitan tähän ohjeen wifi-yhteyden temppuilusta,  siinä selviää yleisin syykin.. lainaus on elisan sivuilta..

Jos modeemi on ollut yhtäjaksoisesti päällä useita viikkoja tai kuukausia, on mahdollista, että modeemi alkaa jumittamaan ja langaton yhteys on tämän vuoksi hidas tai pätkii. Jumittaminen johtuu yleensä modeemin muistin loppumisesta.

Käynnistä modeemi uudelleen ottamalla laitteesta virtajohto irti n. 10 sekunnin ajaksi, kytke johto sen jälkeen takaisin ja käynnistä modeemi uudelleen.

Varmista, että modeemi on sammuksissa tarpeeksi pitkään (muutama sekunti ei riitä), jotta jännite ehtii varmasti poistumaan laitteesta. Jos modeemi on jumissa ja virrat käytetään laitteesta pois ainoastaan pikaisesti, modeemi pysyy jännitteen vuoksi osittain käynnissä eikä jumitus tällöin poistu.
Tänään oli tällainen tapaus  Hymyilee
tallennettu
Naruskan Ukka
Taso ei enää mitattavissa
Poissa Poissa

« Vastaus #135 : maanantai, 06.11.2017, 18:25 »

Neljän kuukauden suunnilleen häiriöttömän jakson jälkeen teki Ukan KallelaNetatmo kevyen kenttätiltin. Ei olisi ehkä ihan vuorokauttakaan kestänyt, jos olisi ollut tilaisuus käydä asiaa paikan päällä vilkaisemassa, mutta ei viittinyt jalkaisin lähteä. Eikä Naruskajoen jääkään houkuttele kestävyyttä kokeilemaan, vaikka porot siitä jo yli laukkovatkin paikoin. Joen kautta ei matkaa olisi kuin 2,5 kilometriä...

Eipä tuolle sisäyksikön pötkölle muuta osannut tehdä kuin käyttää kunnolla virroista pois. Ja samalla tavalla virroista pois modeemi, joka tosin ei ollut todennäköisin katkoksen syy, koska se välitti tauotta sääkameran kuvaa Naruskajoen jäätilanteesta. Kuva malliksi tältä päivältä, kun Netatmo vielä oli tauollaan.

Nyt kuso taas kulukee ja asiat ovat mallillaan. Neljä kuukautta katkoksitta on ihan hyvä aloitusjakso. Täytyy koputella puuta, että homma taas alkaa pelailemaan ilman korjauskäyntejä.

Kuvassa Kallelan sisäyksikkö ja pulpetin päällä läppäri, joka tuottaa vain sääkuvaa. Netatmohan keskustelee nettiin omia aikojaan modeemin välityksellä.

* Netatmopötkö.JPG (192.85 kilotavua, 900x1600 - tarkasteltu 19 kertaa.)

* webcam22017-11-06.jpg (44.45 kilotavua, 700x540 - tarkasteltu 17 kertaa.)
tallennettu

Naruskan Ukka
Poissa Poissa

« Vastaus #136 : maanantai, 06.11.2017, 18:32 »

Noniin, unohdin tuohon äskeiseeni kirjoittaa, että modeemin aikakatkaisimen oli joku näpännyt irti ja kytkenyt virrat suoraan jakopalikasta. Kytkin modeemin asemiinsa nyt niin, että kytkinkello sulkee modeemin vartiksi kerran vuorokaudessa, kuten on tapahtunut muutaman kuukauden ajan. Tarkkaa tietoa minulla ei ole, milloin ajastin on näpätty välistä pois. Mökillä käy välillä liiankin omatoimisia asukkaita...

Olen samaa mieltä elisan ja einarin kanssa siitä, että liian pitkät sessiot juuri modeemille ovat monen pahan alku ja juuri. Toivotaan, että hommat alkavat pelaamaan aloitusjakson tapaan...kopkop. Iskee silmää
tallennettu

weatherc
Ylläpito
Poissa Poissa

« Vastaus #137 : maanantai, 06.11.2017, 19:06 »

Tämän saman huomasin Kemiönsaaren etäaseman kanssa ekana kesänä. Siellä ratkaisin asian niin että kesäsin kun asema raksuttaa 24/7 on kerran vuorokaudessa keskellä yötä ajastettu rebootti 5 min tauolla. Tämän lisäksi valvoo Pi yhteyttä niin että se kerran tunnissa tarkistaa yhteyden ja reboottaa modeemin jollei se saa yhteyttä modeemiin (modeemin virran-ohjaus tapahtuu Pi:n GPIO:n/releen kautta).   
tallennettu

Naruskan Ukka
Poissa Poissa

« Vastaus #138 : maanantai, 06.11.2017, 19:51 »

Netatmon kanssa ei ainakaan Ukalla ole muuta keinoa kuin kytkinkellolla modeemi poikki vartiksi aamuyön hiljaisena aikana, eli kolmen kantturoissa nettiyhteys käväisee tauolla. Tietokoneeseen sääkameran puolella pääsen nykyään kiinni etäyhteydellä kotoa. Sillekin tekee ilmeisen hyvää tuo modeemin katkos kerran vuorokaudessa.

Kameran kanssa on hankaluutena se, että usb-yhteys tietokoneen ja kameran välillä on kolmisenkymmentä metriä. Se on maksimimittoja, mitä vahvistinubsillakaan kait saa olla. Voi olla, että neljänkympin pakkasilla hyytyy... Järkyttynyt
tallennettu

jt68
Jäsen
*
Poissa Poissa

« Vastaus #139 : sunnuntai, 03.12.2017, 20:08 »

onkohan tässä asemassa miten pitkä muisti,jos asema ei ole yhteydessä nettiin?
Täällä elisa katkoo yöllä 1800hz taajuutta yö aikaan,jos modeemi ei ole automaatilla,niin netti katkeaa yöksi.
Yöksi jää siis 800 taajuus käyttöön.
tallennettu
Sivuja: 1 ... 12 13 [14] 15
  Tulostusversio  

Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2011, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!