Vantage Pro ulkoyksikön puhallin

Aloittaja Argonex, sunnuntai, 22.05.2016, 19:08

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

khyron

Lainaus käyttäjältä: Leka - lauantai, 05.08.2017, 14:58
Jep, tarkemmin kun itsekin tuota ajatteli niin on parempi ratkaisu antaa tuulettimen pyöriä niin kauan kun on pyöriäkseen ja vaihtaa seuraava tuuletin lennosta tilalle ;D. Löysin joskus aikanaan hankkimani led-valoille tarkoitetun PWM-säätimen (ja jonka olemassaolon olin jo unohtanut ::) ) joten taidanpa kytkeä tuon rajoittamaan talveksi/tarvittaessa tuulettimen pyörimisnopeutta.


Minkä takia tuulettimen nopeutta pitäis rajottaa?

Leka

Lainaus käyttäjältä: khyron - lauantai, 05.08.2017, 20:34
Minkä takia tuulettimen nopeutta pitäis rajottaa?
Pitäähän tuolle PWM-säätimelle jotain käyttöä löytää ettei jää turhan pantiksi ::) ;D

Sääasema Vilppula - Davis Vantage Pro2 Wireless

Argonex

Tuo davisin koko tuuletinsysteemi on ihan perseestä kun tuo moottori on tommosessa ihme montussa, sinne menee ilmeisesti pölyävä lumi tms päälle ja sitten kun ne kuumaliimaukset on tehty huonosti niin vesi menee suoraan moottoriin. Mulla mennyt jo monta moottoria, ja tilasin jenkkilästä kerran hukkasensarjan uusia moottoreita yhestä elektroniikkaliikkeestä :D yllättäen jämähtivät tullin kiinni mut on ne silti pirun paljon halvempia kun ostaa uutta runkoa davisilta. Nyt on 2 noita puhallinrunkoja ja kun hajoaa niin vaihdan vaan rungon ja sit taas kun aikaa niin sepittelen toiseen moottorin valmiiks paikalleen.
Kun kiekuu uljas kukko laella tunkion, niin tietää joka ukko, sään muutos tulos on. Voi tulla poutaa sadetta, voi tulla pakkas sää, voi myöskin käydä niin että entiselleen jää

uskela

Mulla on ollut jo 10 vuotta alkuperäinen tuuletin toiminnassa ja vielä hurisee !
Ainoastaan tuulettimen käynnistys on vaatinut tehokkaamman aurinkokennon (tällä hetkellä 6v/2w)
Sääasema Hämeenkyrö, uskela
http://koti.mbnet.fi/vp2

Argonex

Tänään aamuselta kävin taas tekemään tuulettimeen remonttia, ohessa kuva moottorin sisästä.  Tuossa moottorissa oli nuo alapuolella olevat reijät tukittu teipillä joten moottoriin mennyt kosteus ei sitäkään kautta päässyt pois. Uuden moottorin asensin nyt niin että se on hiukan tuolta puhallinrungon pohjasta irti joten kosteuden luulisi pääsevän sieltä alakautta pois, ja lopuksi laitoin muovisen kannen tuon moottorin päälle joten nyt ei pitäisi yläpuoleltakaan päästä kosteutta moottorin päälle, katsotaampas miten tuo patentti lähtee toimimaan.
Kun kiekuu uljas kukko laella tunkion, niin tietää joka ukko, sään muutos tulos on. Voi tulla poutaa sadetta, voi tulla pakkas sää, voi myöskin käydä niin että entiselleen jää