Windows 10

Aloittaja weatherc, keskiviikko, 29.07.2015, 23:16

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.


systeemi

Lainaus käyttäjältä: SääSami - perjantai, 13.11.2015, 20:00
Sinne menee Cumulus ja muut sääasemasoftat  :o ;)
http://www.mbnet.fi/artikkeli/tietokoneet/windows_10_threshold_2_paivitys_poistaa_tietokoneelta_kayttajan_asentamia_sovelluksia

Minulla 10 meni ihan mukisematta koneelle. Aivan kaikki sovellukset jäi ja kaikki toimii niinkuin pitää. Niin ja latasin suoraan 7:n päälle.
Sääasema Nauska, Kemi

www.kemiweather.fi

SääSami

Sitä vain ajoin takaa että kuka sen määrittelee mikä on Windows 10 yhteensopiva ohjelma? Jos niinkin yleinen ohjelma kuin CPU-Z on poistettu Windowssin toimesta niin tuskinpa joku Cumulus on kovin vahvoilla. Onhan se tehty seiskan tai jopa XP:n aikakaudella ja kymppi "yhteensopivaa" versiota ei ole tulossa kun on tuo uusi maksullinen versio työnalla. Sinänsä minulla ei ole ollut mitään ongelmia pyörittää vanhojakaan ohjelmia kympissä että toimivuus ei ole syynä noihin banneihin. Lienee kyse tulevasta rahastuksesta? Provikat softantekiöiltä pois tms jos haluat ohjelmasi pysyvän winkkarissa?  >:( No ootetaan mitä tuo päivitys tuo tullessaan. Minulla Cumulusta pyörittää vanha XP-kone joten lienen turvassa  ;D

J.Jäntti

Ainakin Windows XP ja Windows 7 ymmärsivät aikoinaan Compatibility Moden (Yhteensopivuustilan) päälle jotain, joskaan sekään ei aina ollut tae sille, että vanhempi ohjelma toimii niillä(kään) asetuksilla. Ilmeisesti tässä mennään nyt vähän taas miten Microsoft asian katsoo, eikä siten mikä voisi olla maksavien asiakkaiden näkökanta. Win10 saa nopeasti lähtöpassit koneelta ja Win7 palaa takaisin, jos tilanne kääntyy epäsuotuisaksi vanhempien ohjelmien suhteen.

Eniten tuossa koko jutussa kummastuttaa se, että mikä instanssi Windowsissa määrittelee sen että ohjelma ei istu Windows 10:lle? Jos softa toimii Windows 7:ssa mukisematta, mikä Windows 10:ssä on muka niin spesiaalia että viskoo ne eristyksiin ja syrjään? Jotainhan sen luulisi kertovan yhteensopivuudesta, että Windows 7:n ajurit istuvat 10:n sisuksiin ihan kiltisti, muutamaa todella vähäistä poikkeusta lukuunottamatta. Sana "Threshold" (kynnys) nostattaa minulla jostain syystä karvoja pystyyn.

Tuo \Windows.old\-hakemisto on jo olemassa Windows 10:ssä, kun asennat sen päivityksenä 7:n päälle. Se jopa roikkuu siellä vaikka vetäisit perään Recoveryllä täysresetin koko höskälle.  ::)
Siellä on kasa tiedostoja, joista Windows 10 pitää kuitenkin kiinni kynsin ja hampain, joten sitä, eikä sen sisältöä ainakaan perus-deletellä poistettua saa.

Itselläni on yhä suuremmat ja suuremmat syyt pysyä Win7-käyttäjänä edelleen. Win10 kyllä kiinnostaa, mutta varovaisuus ylittää vielä kuriositeetin.
Juha Jäntti
Foorumin ja sivuston ylläpitäjä
Finland Weather Exchange (FinWX)

http://www.finwx.net/
------------------------------------------
Ukkoskausi avattu Suomessa: --.--.2024
Ukkoskausi avattu Helsingissä: --.--.2024
-------------------------------------------
Ukkospäivälaskuri 2024; Helsinki/Viikinmäki
0 ukkospäivää.
------------------------------------------
X, FinWX:n ylläpidon ilmoitukset
------------------------------------------

systeemi

Lainaus käyttäjältä: J.Jäntti - lauantai, 14.11.2015, 23:32
Win10 saa nopeasti lähtöpassit koneelta ja Win7 palaa takaisin, jos tilanne kääntyy epäsuotuisaksi vanhempien ohjelmien suhteen.

Eniten tuossa koko jutussa kummastuttaa se, että mikä instanssi Windowsissa määrittelee sen että ohjelma ei istu Windows 10:lle? Jos softa toimii Windows 7:ssa mukisematta, mikä Windows 10:ssä on muka niin spesiaalia että viskoo ne eristyksiin ja syrjään?

Itselläni on yhä suuremmat ja suuremmat syyt pysyä Win7-käyttäjänä edelleen. Win10 kyllä kiinnostaa, mutta varovaisuus ylittää vielä kuriositeetin.

Kyllä se on juuri näin että vanhaan palataan jos alkaa tulemaan jotain "kummallisuuksia" vastaan kympin kanssa. Tykkään todella paljon enemmän 10 käyttöliittymästä ja oikeastaan kaikista muistakin uudistuksista. 7 tuntuu niin vanhalta tuon jälkeen että paluuta ei enää ole.

10 tuntuu huolivan 7 & 8 ajurit sisään ilman isompia ongelmia. Ja samaa olen hämmästellyt että miten joillakin se poistasi ohjelmia? En kyllä keksi mitään syytä siihen(toki en mikään asiantutija ole)

Ainut missä on vielä seiska käytössä on tuon HPTuners läppäri millä auton tietokonetta säädellään. Sen päivitän sitten joskus jos sille tuntuu. Sen kanssa pitää olla varma ettei tuu yllätyksiä kun rommia kirjoittellaan, muutoin saa alkaa vaihtamaan uuden PCM.
Sääasema Nauska, Kemi

www.kemiweather.fi

SääSami

LainaaTuo \Windows.old\-hakemisto on jo olemassa Windows 10:ssä, kun asennat sen päivityksenä 7:n päälle. Se jopa roikkuu siellä vaikka vetäisit perään Recoveryllä täysresetin koko höskälle.
Ostin pari kuukautta sitten ssd-aseman tähän W10 koneeseeni ja tein siihen täydellisen puhtaan asennuksen. Sen jäljiltä tässä koneessa ei ole tuota old-kansiota koska ei ole vanhaa windowssiakaan.
Mitä noihin disablointityökaluihin tulee niin tykkään itse tästä yksinkertaisesta edelleen kehittyvästä ohjelmasta. Ei tarvitse asennusta voi suorittaa vaikka tikulta. Toimii  :)
https://github.com/10se1ucgo/DisableWinTracking

jpaasov

No niin. Uusi yritys!
___________________________
FinWX Tampere-27

jpaasov

___________________________
FinWX Tampere-27

Naruskan Ukka Matinpoika

Jokos joku on tänne kympin asennuksista laatinu tumpelo-ohjeet säätietokonheen pysymisestä nuisa kuosissaan, mitä se toimii nyt? Eipä ole tarttennu muutamaan kuukauteen muuta tehhä kuin päivitellä manuaalisti sitten, kun ittelle soppii. Ja ei ole pitempään aikaan tullu mitään pakkopäivityksiä.

Seiskan muuttamisesta ainakin Ukalla kyse ja ohjeesta pula... :o ???

www.naruska.com

jpaasov

Itse yllätyin kuinka kivuttomasti itse asennus meni. Kylläkin, meni yli parikymmentä päivää siitä, kun oikea alakulman Windows häirikön painamisen jälkeen oli mahdollista asentaa itse Windows 10.

Valmistelut olivat ainoastaan varmistuskopiointi sää-datasta ja asennuksen ajaksi Cumulus pois päältä.
Asennuksen tein oletusasennuksella - se laiskuus. Asennuksen ja televisio katselun aikana kävin aina välillä tarkistamassa, täytyykö hyväksyä joku hyväksyntä tai painaa joku ok painike. Asennuksen jälkeen Cumulus käynnistyi automaattisesti, niinkuin aina ennenkin. Se mitä pelkäsin, että joudun rakentamaan bat ja scp scriptit uudestaan. Mutta nekin lähti toimimaan automaattisesti.

Tämän päivän olen sitten poistellut käyttiksen seuranta-asetuksia.
___________________________
FinWX Tampere-27