Windows 10

Aloittaja weatherc, keskiviikko, 29.07.2015, 23:16

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

jpaasov

Päivitys alkaa, eli katkos tiedossa!
___________________________
FinWX Tampere-27

jpaasov

Jaaha, ei tämä mennykkään niinkuin ajattelin.
Täytyy odottaa jotain varaus/jono tilannetta sähköpostiin.
___________________________
FinWX Tampere-27

systeemi

Ainakin aikaisemmin sen pystyi lataamaan suoraan mikkisen sivulta. Windows 10 tredistä löytyy linkki.
Sääasema Nauska, Kemi

www.kemiweather.fi

jpaasov

Kiitos infosta, löysin linkin.  :)
Valitettavasti asennus into meni ohi, joten odottelen seuraavaa sadepäivää!
___________________________
FinWX Tampere-27

J.Jäntti

Lainaus käyttäjältä: Leka - perjantai, 16.10.2015, 19:37
Nythän tuo W10:n päivitys alkaa saada jo hieman kyseenalaisia piirteitä  >:( >:( ???

http://www.tivi.fi/Kaikki_uutiset/etko-halua-asentaa-windows-10-ta-enaa-et-voi-edes-kieltaytya-6058350

En ole katsellut tuota päivityksen kieltäytymismahdollisuutta hetkeen mutta tasaisin välein tuo Windows 7:n kellonajan vieressä oleva pikkuikoni rähisee että täällä olisi uusi ylväs Windows-versio saatavilla. Osalla kavereista, joilla on aika tiukoille vedetty tuo C:-aseman kokoluokka, ovat valittaneet minulle kun levytila paukkuu tapissa. Ilmeisesti kyseessä on tämä "varmuuden vuoksi" sisään jyrätty Win10 joka odottelee vain asennusta. Osa porukasta on asentanut itse tai pyytänyt minua asentamaan Win10:n jo kannettaviinsa. Olen toki myöntynyt pyynnölle, vaikka vähän pitkin hampain tuosta saamastaan vähemmän mairittelevasta uutisoinnista ja siitä, että Microsoftin tuki Windows 7:n osalta päättyy 14.1.2020, Windows 8 ja 8.1:n kohdalta 10.1.2023. Jotenkin kuulostaa hölmöläisten hommalta, kuin Windows 10:llä tuen päättymispäivä on 14.10.2025, joka ei ole siten kuin vähän yli 2.5 vuotta 8:n perässä. Tekisi mieli kysyä Microsoftilta, että mitähän hittoa ne nyt luulevat taas tekevänsä?

Olen onneksi oman työasemakoneeni kanssa ollut onnekkaassa asemassa sikäli, että se on visusti kieltäytynyt onnistuneesti asentamasta yhtä 4.6Mt:n laastaria ja kyseinen laastari olisi se, joka aloittaisi tuon Win10:n pakottamisen. Valitettavasti joka kerta, kun Microsoft laastarin julkaisee, tuo epäonnistumisen tae ilmestyy listalle yhä uudelleen ja uudelleen vaikka olen sen piilottanut. Itse ainakin olen valmis asentamaan Win10:n vasta sitten kun näen että siitä on minulle jotain selvää hyötyä. Juuri nyt se ei ole kuin hätäisesti kyhätty, ylensyönyt päivitys.
Juha Jäntti
Foorumin ja sivuston ylläpitäjä
Finland Weather Exchange (FinWX)

http://www.finwx.net/
------------------------------------------
Ukkoskausi avattu Suomessa: --.--.2024
Ukkoskausi avattu Helsingissä: --.--.2024
-------------------------------------------
Ukkospäivälaskuri 2024; Helsinki/Viikinmäki
0 ukkospäivää.
------------------------------------------
X, FinWX:n ylläpidon ilmoitukset
------------------------------------------

uskela

ton "hanki Windows 10" kuvakkeen saa pois poistamalla KB3035583 päivitys ja sitten ottaa vaan automaattiset päivitykset pois, myös päivitykset KB3068708, KB3022345, KB3075249 sekä KB3080149 kannattaa poistaa jos ei tykkää "ylimääräisestä valvonnasta".
Itse pysyn Windows 7 niin kauan kun ohjelmat siinä pyörii.
   
Sääasema Hämeenkyrö, uskela
http://koti.mbnet.fi/vp2

weatherc

Mulla ollut nyt Win10 tässä läppärissä siitä lähtien kun se tuli ulos. Täytyy sanoa että että ihan OK se on ollut, kunhan sitä puukotti ensin riittävästi. Se myös korjasi pari asiaa jota ei suostunut toimimaan Win7:ssa, kuten touchpadin automaaginen disabloiminen kun häntähiiri on kytkettynä. Se ei ole myöskään asentanut ensimmäistäkään laastaria, eli disabloitu winupdate on pitänyt.
Entä vakaus? Ihan ok, viikkoja menty pelkällä sleepillä ilman reboottia.

SääSami

Minä olen myös tyytyväinen puukotettuun kymppiin. Kaikki toimii hienosti ja nopeasti ja vakaasti  :) Suosittelen mutta puukotettuna. Sopivia disablointiohjelmia on paljon tarjolla joilla saa vakoilu ym ominaisuuksia pois.

J.Jäntti

Lainaus käyttäjältä: uskela - torstai, 12.11.2015, 11:01
ton "hanki Windows 10" kuvakkeen saa pois poistamalla KB3035583 päivitys ja sitten ottaa vaan automaattiset päivitykset pois, myös päivitykset KB3068708, KB3022345, KB3075249 sekä KB3080149 kannattaa poistaa jos ei tykkää "ylimääräisestä valvonnasta".
Itse pysyn Windows 7 niin kauan kun ohjelmat siinä pyörii.

Kaikki olisikin hyvin tuossa, jos päivityksiä ei tarvitsisi ottaa pois käytöstä. Vaikka automatiikan irtiotto tekee päivityksien ajon manuaalihommaksi, syö se vähän uskoa Microsoftin suuntaan, että käyttäjän täytyy pitää kirjaa kaikenmaailman poisjätettävistä laastareista erikseen, ettei niitä sitten tule asennettua - Windows Update kuitenkin pitää huolen siitä, että nuo listaamasi päivitykset ilmestyvät takaisin asennettavien listalle väkisin vaikka komentaisit ne listalla piiloon (yksi juttu joka mielestäni on muuttunut Win7:ssa: Aiemmin laastarien piilotus piti ne myös piilossa kunnes ne erikseen otit takaisin).

Veikkaan että muutos on Win10:n suuntaan edessä itsellä viimeistään siinä vaiheessa, kun joko koneen sisuskalut lähtevät vaihtoon tai onnistun vääntämään käyttöjärjestelmän niin totaaliseen umpisolmuun etten sitä ammattiosaamisellanikaan enää saa takaisin ruotuun. Tarjolla Windows 10:ssä on DirectX 12, joka on varsin lupaava ainakin henkilölle joka koneellaan myös pelaa.
Juha Jäntti
Foorumin ja sivuston ylläpitäjä
Finland Weather Exchange (FinWX)

http://www.finwx.net/
------------------------------------------
Ukkoskausi avattu Suomessa: --.--.2024
Ukkoskausi avattu Helsingissä: --.--.2024
-------------------------------------------
Ukkospäivälaskuri 2024; Helsinki/Viikinmäki
0 ukkospäivää.
------------------------------------------
X, FinWX:n ylläpidon ilmoitukset
------------------------------------------

J.Jäntti

Lainaus käyttäjältä: SääSami - torstai, 12.11.2015, 13:48
Minä olen myös tyytyväinen puukotettuun kymppiin. Kaikki toimii hienosti ja nopeasti ja vakaasti  :) Suosittelen mutta puukotettuna. Sopivia disablointiohjelmia on paljon tarjolla joilla saa vakoilu ym ominaisuuksia pois.

Windows 10 toimii kyllä erittäin hyvin, siitä ei ole toista sanottavaa ja jos data on turvassa, voi räjäyttää koko Win10-asennuksen nollille jolloin kaikki ylimääräiset Win7-jäänteet lähtevät bittiavaruuteen.
Joku Kympin kanssa näprännyt voisi laittaa erilliseen postaukseen listan noista puukotusohjelmista linkkeineen, niin sen voisi naulata kärkeen kaikille hyödyksi. Totuus on kuitenkin se, että ennemmin tai myöhemmin siihen siirrytään.

Jos kaikki nämä disablointiohjelmien tekijät yhdistäisivät voimansa, meillä olisi käsissämme erittäin tehokas Privacy Restoration-ohjelma. :)
Onko muuten kukaan testannut miten useamman disablointiohjelman käyttö onnistuu? Onko ollut murheita tai jotain erityistä huomioitavaa niiden käytössä?
Juha Jäntti
Foorumin ja sivuston ylläpitäjä
Finland Weather Exchange (FinWX)

http://www.finwx.net/
------------------------------------------
Ukkoskausi avattu Suomessa: --.--.2024
Ukkoskausi avattu Helsingissä: --.--.2024
-------------------------------------------
Ukkospäivälaskuri 2024; Helsinki/Viikinmäki
0 ukkospäivää.
------------------------------------------
X, FinWX:n ylläpidon ilmoitukset
------------------------------------------