Wlan verkon jatkaminen langattomasti.

Aloittaja systeemi, torstai, 08.01.2015, 20:42

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

systeemi

Onko kenelläkään kokemusta Wlan verkon jatkamisesta langattomasti. Mitä tämä vaatii. Minulla on kaksi reititintä, niin voinko tuon toisen konffata jotenkin niin että se jatkaa tuon "oikean" modeemin/ wlan verkkoa.

Sääasema Nauska, Kemi

www.kemiweather.fi

SääSami

Kyllä jotkut reitittimet pystyy konfaamaan toistimeksi. Se riippuu ihan merkistä ja mallista. Ohjeet esiin ja tutkimaan.
Itselläni on pari kpl kiinalaisia pistorasiaan työnnettäviä toistimia, hinta vajaat pari kymppiä. Toimivia ovat olleet nekin.

Naruskan Ukka Matinpoika

Ukalla on tuommoinen Zyxelin laitepari, jonka aikanaan hommasin ennen valokuidun tuloa taloon. Isossa talossa noilla sai wlan-verkon leviämään lähes kaikkialle. Tosin olin huomaavinani, että nuo mötikät vaativat resetointia aika usein, että ne varmasti pelasivat. Parin yhteishinta taisi olla alle 40 €uroa, jos oikein muistan.

Valokuidun tulon jälkeen pyöri yhdessä huoneessa jonkin aikaa yksi tietokone niin, että Zyxelistä vedettiin ethernetkaapeli suoraan koneen persauksiin. Sinne ei saatu pariakymmentä Megaa enempää leviämään, mutta riitti siihen paikkaan sekin. Myöhemmin kytkin kyseisen koneen TP-linkin sähköverkkoa käyttävällä laiteparilla, joka antoi sinne viitisenkymmentä Megaa, kun lankayhteyksillä vedetyissä koneissa lukemat ovat samaa 95 Megan luokkaa tulevaa ja 10-15 lähtevää, kuten ilmeisesti kuuluu ollakin.

Nykyään noilla kuvan Zyxeleillä paranee wlan-verkko konttorihuoneesta tuonne makuutiloihin, missä käytössä on wlanverkkoa käyttävä tabletti ja tuleehan siellä katseltua säätietoja puhelimistakin. Sinne pysyy wlan noillakin, mutta silloin tällöin olen huomaavinani, että resetointi auttaa puhelimen toimivuutta.

Ottaapa noista kiinalaisista vermeistä selkoa, kun ei muutenkaan näistä juuri mitään ymmärrä... ;) :o

www.naruska.com

Nummika

Lainaus käyttäjältä: systeemi - torstai, 08.01.2015, 20:42
Onko kenelläkään kokemusta Wlan verkon jatkamisesta langattomasti. Mitä tämä vaatii. Minulla on kaksi reititintä, niin voinko tuon toisen konffata jotenkin niin että se jatkaa tuon "oikean" modeemin/ wlan verkkoa.



Molemmissa modeemeissa pitää olla wds toiminto niin sitten pitäisi onnistua, huomioitavaa tuossa on että "jatkamisen" jälkeen aina wlan verkon nopeus puolittuu.

Itsellä tuon takia vedetty johto toiseenpäähän taloa ja on 2 wlan verkkoa.

ahpe

Ainakin telewellin modeemeilla onnistuu.

https://telewell.fi/files/TW-EA510_wds.pdf
https://www.telewell.fi/files/paivitystiedostot/wds-verkko-tw-ea510v3c-tw525.pdf

Itse olen jatkanut wlanin ip-ulkokameralle, käyttämällä A-Link PA-200 Powerline adapter- laiteparia, toiseen PA-200 olen kytkenyt Buffalo Airstation G-125, joka jakaa ip-ulkokameralle wlanin.

Pöytäkoneelle olen saanut wlanin ja 4 Ethernet porttia, käyttämällä Netgear WN2000RPT WiFi Range Extender-toistinta.

http://www.downloads.netgear.com/files/GDC/WN2000RPT/WN2000RPT_UM_8Dec10.pdf

systeemi

#5
No niin nyt löytyi sellaiset ohjeet että noilla voi päästä jo eteenpäin. Kiitokset kovasti. Ei noissa perus manuskoissa tuollaista ole.

Näkyy tuo WDS tulevan ongelmaksi. Minulla on juuri tuo yksi modeemeistä WDS eli juurikin tuo wellwell 510 mutta noissa muissa sitä ei ole.
Sääasema Nauska, Kemi

www.kemiweather.fi

systeemi

Sääasema Nauska, Kemi

www.kemiweather.fi