Netatmo ja Oregon LW302 valloittavat maailmaa

Aloittaja miihkali, perjantai, 08.08.2014, 09:35

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

hande

Netatmon palvelusta pystyy downloadaamaan oman datansa CSV/XLS filenä. Itse juuri latasin ulkolämpötilan ja kosteustiedot alkuvuoden ajalta talteen.

Mitä tulee mittausten tarkkuuteen, mielestäni lämpötilamittaus on 'tarpeeksi tarkka' kun vain osaa sijoittaa ulkoanturin oikein. Itse hommasin Netatmon mökille, se hälyttää automatic matkapuhelimeen jos lämpötila sisällä putoaa vaarallisen alas jäätymistä ajatellen. Netatmo on yksi osa mökin kattavaa ohjaus/hälytyslaitteistoa. Laite seuraa kahden eri tilan sisälämpötilaa/kosteutta/CO2-pitoisuutta ja toisen tilan melutasoa ynnä ilmanpainetta.
Ulkolämpötila/kosteusanturi on noin 70cm maatasosta, aurinko ei siihen paista suoraan missään vaiheessa mutta pääsee lämmittämään ympäristöä. Toiminut luotettavasti viime syksystä lähtien.

Noista sade/tuulimittareista ei ole kokemusta.


J.Jäntti

Lainaus käyttäjältä: khyron - tiistai, 29.12.2015, 20:58
Saakos tosta netatmosta datan suoraan ulos? Aina vaan epäilyttää jos tuote vaan puskee datan jonnekin pilveen, mitä jos tuotteen tuki lopetetaan, sit käsissä on arvokas mutta toimimaton kilke.

Sikäli kun itse olen tuota lueskellut ja katsellut uteliaisuudesta, niin vastaus on lyhykäisyydessään "Ei".
Data painelee pilveen suoraan kun se on konfiguroitu langattomaan verkkoon ja tunnistetiedot asemalle annettu. Varmaankin sen data on luettavissa yhdistämällä suoraan selaimella laitteeseen itseensä mutta tästä asiasta en takuuseen mene koska en omaa kyseistä laitetta.

NetAtmo on ollut kuitenkin niin pitkään olemassa jo, että jos se saataisiin muualle dataa lähettämään kuin pilveen, sellainen kilke olisi rakennettu jo saataville esim. Weather Display- ja Cumulus-ohjelmiin.
Juha Jäntti
Foorumin ja sivuston ylläpitäjä
Finland Weather Exchange (FinWX)

http://www.finwx.net/
------------------------------------------
Ukkoskausi avattu Suomessa: --.--.2024
Ukkoskausi avattu Helsingissä: --.--.2024
-------------------------------------------
Ukkospäivälaskuri 2024; Helsinki/Viikinmäki
0 ukkospäivää.
------------------------------------------
X, FinWX:n ylläpidon ilmoitukset
------------------------------------------