Uutiset:

Ei uusia uutisia.

Main Menu

Kesä 2014

Aloittaja Jussa, maanantai, 02.06.2014, 08:16

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Leka

Virkistävä ukkossadekuuro hetki sitten, oikein joutui johtoja irrottelemaan kun räväytti pariin otteeseen ihan lähellä. Solu jämähti tähän päälle, sadetta 20mm puoleen tuntiin. Noh, tulipahan auto pestyä ;D

Sääasema Vilppula - Davis Vantage Pro2 Wireless

Jussa

Täällä tuli tänään puoleen tuntiin sadetta 16.8mm, uusi aseman tuntiennätys. Kovimmillaan sateen voimakkuus oli 285mm/h :P Oulussa oli tullu tuntiin lähes 60mm ja Ranuallakin 35mm.

systeemi

Miten muilla? Kemin sääasemalla heinäkuun lämpötila keskiarvo tähän menneessä 18,3 joka on tälle leveysasteelle todella kova minun mielestä.
Sääasema Nauska, Kemi

www.kemiweather.fi

weatherc

18.0 on tähän mennesä joka on +0.8 astetta FMI-normista.
Aseman ennätykseen heinäkuun osalta on vielä matkaa tosin se on 21.9 vuodelta 2010...

uskela

hämeenkyrössä keskilämpötila tähän mennessä nyt 17,9 (1,0+ FMI)
v.2010 heinäkuun keskilämpötila oli 20,7 astetta  :o
hellepäiviä on tänä kesänä kertynyt tämä päivä mukaanlukien 15 (5+1+9)
Sääasema Hämeenkyrö, uskela
http://koti.mbnet.fi/vp2

Leka

Vilppulassa heinäkuun keskilämpötila tähän mennessä 18,0 astetta joka on +1,2°C FMI-norm.
Hellepäiviä tässä kuussa 8 kpl, tämä päivä mukaanlaskettuna, koko kesän hellepäivät 9.

Sääasema Vilppula - Davis Vantage Pro2 Wireless

systeemi

Lainaus käyttäjältä: systeemi - maanantai, 21.07.2014, 13:29
Miten muilla? Kemin sääasemalla heinäkuun lämpötila keskiarvo tähän menneessä 18,3 joka on tälle leveysasteelle todella kova minun mielestä.

13 hellepäivää tässä kuussa! Sääennuste lupaa vielä kuudeksi päiväksi helle lukemia.
Sääasema Nauska, Kemi

www.kemiweather.fi

Jussa

Siekkisessä 11 hellepäivää heinäkuulla, koko kesän hellepäivät 4+2+11=17. Heinäkuun keskilämpötila 20 päivä asti 16.6, mikä on 2 astetta korkeampi mitä edellinen lämpimin kuukausi. Tänään taas 28.4 ja ennusteissa helteet jatkuu vissiin kuun loppuun.

Naruskan Ukka Matinpoika

Ukan sääasemalla Naruskalla tähän mennessä 8 hellepäivää kuluva päivä mukaan luettuna. Niistä 6 heinäkuussa ja 2 kesäkuussa. Rajoilla on kiikkunut muutamana päivänä noiden lukumäärien lisäksi, mutta 25 astetta on jäänyt kymmenyksiä vaille.

Heinäkuun keskilämpötila 16,0 astetta eilinen päivä mukaan luettuna. Hallaakaan ei ole heinäkuun aikana ole toistaiseksi esiintynyt.


www.naruska.com

Sanni

Mulle riittäisi ihan oikeesti vähempikin helle kuin eiliset 30,4°C ja tämänpäiväinen 27,7°C. Mä olen luultavasti aiheuttanut piikin niin jäde- mehu- kuin kivennäisvedenkin myyntitilastoihin.

Ja joskus haaveilin muuttavani Thaimaahan tullakseni hipiksi boheemikommuuniin. Jos siellä on aina tällaista, taidan pysyä täällä.

Tietääkö muuten kukaan, millaiset sääolosuhteet on elokuun lopulla Itävallassa jos on vuorella kilsan korkeudessa?? Ollaan menossa sinne matkalle pian. Sen mä tiedän että sesonkiaikaan osuu matka ja sesonki on luultavasti siksi, että matkailuolosuhteet on passelit sään ja muun suhteen.