Davis Pro2 Wireless Integrierte Sensorstation ISS wireless 6323 OV

Aloittaja ahpe, sunnuntai, 03.11.2013, 08:58

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

ahpe

Olen katsellut seuraavanlaista asemaa ilman näyttöä.

www.davis-wetterstationen.de/6323ov-davis-integrierte-sensorstation-iss-wireless-6323-ov-p-113.html

Tuon sais edullisemmin ilman näyttöä.

Minulla on Vantage Vue konsoli 6351EU+dataloggeri, tuo konsoli toimisi esitteen mukaan myös ed. mainitun kanssa jos,(Google kääntäjällä suomennos)" Vantage Pro II käyttää, jos vain tavallinen anturit ovat käytettävissä."

http://www.davis-wetterstationen.de/davis-vantage-vue-konsole-6351-anzeige-basis-monitor-p-841.html


Mistä voisi varmistaa, että tuossa 6323 OV olisi tavalliset anturit?
Vain joutuuko hankkimaan Weather Envoy 6316EU + dataloggerin minkä kanssa tuon luvataan toimivan?
Ja voiko näillä konsoleilla yleensäkään "lukea" useampaa ISS:ää?
Voiko tuon tuulipropellin ja sadekipon irroittaa ja sijoitella ilman välijohtoja esim. 30m: n etäisyydelle toisistaan? Tuulipropelli olisi tarkoitus viedä viereisen talon katolle 5.kerroksen korkeuteen.

Samanlainen ISS löytyy myös http://www.echtshop.de/davis-vantage-pro-2-aktiv-ohne-konsole-6323ov-p-828.html

Ovatko molemmat turvallisia ostopaikkoja?

Argonex

Hmm eikös nuo iss systeemit ole kaikissa pro asemissa samanlaiset, mulla ainankin tuossa anemometrissä on 12m johto jolla se yhistetään tuohon iss lähettimeen, johtoa voi toki jatkaa, mutta itse hommasin Anemometer Transmitter Kit:in jolloin ei noiden johtojen/liitosten kanssa tarvinut käydä sen enempiä suunnittelemaan.
Kun kiekuu uljas kukko laella tunkion, niin tietää joka ukko, sään muutos tulos on. Voi tulla poutaa sadetta, voi tulla pakkas sää, voi myöskin käydä niin että entiselleen jää

Leka

Hmmm, eikös tuo OV=Ei jenkkiversio?

Anemometrin kaapelin jatkamisesta ISS:n manuaalista:
LainaaNote: If the cable length is greater than 540' (165m), the maximum measurable wind speed may be less than 100 MPH (161 km/h).
Luulisi riittävän ;D

Itsellä on käytössä Anemometer Transmitter Kit. Päädytin tuohon siitä syystä että on helpompi hommata Transmitter Kit kuin vetää 30m kaapelia takapihan poikki.

Echtshop on luotettava ostospaikka, itse olen 3 kertaa sieltä tilannut tavaraa ja homma hoituu todella mallikkaasti.

Sääasema Vilppula - Davis Vantage Pro2 Wireless

ahpe

Kyllä tuo Anemometer Transmitter Kit on ainoa mahdollisuus tässä tapauksessa, jos tuonne koulunkatolle sen propelin veisi, on tiekin välissä. Toinen mahdollisuus olisi vaihtaa sääaseman merkkiä. WS2801 sääasema, täysin langaton, jossa tuulianturin max. etäisyys 100 m lämpöanturista. Se tässä prjoktissa kyllä mietityttää, mahdollinen propellin huolto tuonne katolle, on sen verran jyrkkä tuo lape, ettei siellä talvenaikana pysy kuin turvaköysien avulla.