Salamatutka II

Aloittaja Pby11, perjantai, 19.07.2013, 16:40

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Pby11

Osat saapuivat tänään Saksasta, joten kolvi kuumenemaan  ;)
Yllätys; kortti johon smd komponentit tulee, oli valmiiksi kasattu joten pääsee helpommalla.
Olisi siinä ollu pientä askartelemista, ja siinä oheella olis saanut enemmän kokemusta.
Nythän homma on helppo kun heinänteko. ;D

Valitettavasti joutuu laittamaan asiat tärkeysjärjestykseen, joten huomenna vaimon auto huollettava (jakopään hihnanvaihto, samalla kun on auki, menee myös vesipumppu vaihton, etupään jarrulevyt ja palat vaihtoon yms. pientä)

Mutta onneksi on vielä kesälomaa...


systeemi

Jahas uusia salamatutkia  saa jo. Itsellä pieni projekti kanssa menossa. Auton kuskin penkki pöydällä ja olen oikomassa jousistoa ja selvittelemässä mikä ilmatyynyissä (ei airbag vaan penkin säätö) on vikana. Samalla korjaillaan toppauksia kun on aika säpäleinä. Odottelen vielä jonkun viikon että saa edelliset alta pois.
Sääasema Nauska, Kemi

www.kemiweather.fi

Pby11

Lainaus käyttäjältä: systeemi - perjantai, 19.07.2013, 20:17
Jahas uusia salamatutkia  saa jo. Itsellä pieni projekti kanssa menossa. Auton kuskin penkki pöydällä ja olen oikomassa jousistoa ja selvittelemässä mikä ilmatyynyissä (ei airbag vaan penkin säätö) on vikana. Samalla korjaillaan toppauksia kun on aika säpäleinä. Odottelen vielä jonkun viikon että saa edelliset alta pois.

Jep, niitä on nyt sitten saatavilla.
Pieni korjaus siihen minun edelliseen sepustukseen: olihan niitä muutama pintalutikka kiinnitettävä, joten joutuu vielä kaivaan jostain se "ilmalla" toimiva juotosasema.  :-\ 
Eipä ollut täydellinen toimitus, siitä puuttu 1 keraaminen 100 nF konkka.(0,25 euro)
Ei tuo paljon haittaa, niitä on hyllyssä, edellisestä tutkaprojektista.
Tarvikeluettelosta puuttuu yksi komponentti, (oli sentään mukana) sen sijainnista ei voi erehtyä, joten kyllä se siitä.  ;)

weatherc

Uusilla tutkilla (siis niillä jolla ei ole ollut tutkaa ennen RED:iä) ei data vielä liiku julkisesti johtuen siitä että laskenta-systeemit ovat pikkasen testi-vaiheessa vielä eikä sitä olla vielä siten julkaistu. Tällaista tietoo tullut Tanskasta kun ihmetellyt miksei omia iskuja näy BO-skriptissä.

Pby11

Lainaus käyttäjältä: weatherc - perjantai, 19.07.2013, 22:15
Uusilla tutkilla (siis niillä jolla ei ole ollut tutkaa ennen RED:iä) ei data vielä liiku julkisesti johtuen siitä että laskenta-systeemit ovat pikkasen testi-vaiheessa vielä eikä sitä olla vielä siten julkaistu. Tällaista tietoo tullut Tanskasta kun ihmetellyt miksei omia iskuja näy BO-skriptissä.
Juu, tiedossa on  ;)

Pby11

Nyt olisi sitten komponentit kaikki paikallaan, ja testi suoritettu, ja näyttäisi toimivan.  ;)
Kasaamiseen meni hulppeat 6 h.
Nyt tarvis sitten keksiä paikka tällekin laitteelle.
Tiedossa on varmaankin kaapelinveto,onneksi tuli laitettu varmmuden vuoksi reilun kokoinen putki, silloin kun kaapelioja kaivettin. :)

iccb

Mitäs tuo tutka maksoi postien kanssa saksanmaalta kannettuna?

Pby11

Lainaus käyttäjältä: iccb - keskiviikko, 24.07.2013, 10:10
Mitäs tuo tutka maksoi postien kanssa saksanmaalta kannettuna?

Hinta kokonaisuudessan : 208.35 euroa.

HapaK

Täällä sama askartelu kun Kemiössä. Kuusi tuntia meni vaikka oli pintalutikoiden tinaustaidot omaavat apujoukot. Kaikki komponentit löysi paikkansa eikä mitään puuttunut. Laite heräsi henkiin ja piirtää käyrää. Jee! Kotelointi vielä vaiheessa.

BO:n väellä on näemmä kiireiset ajat uusien REDien kanssa eikä niitä vielä käytetä laskennassa. Laitteen rekisteröinnissä niinikään joku mättää useiden uusien versioiden rakentelijoilla - niin täälläkin, mutta eiköhän ne lähiaikoina saada linjoille...




http://jyv-weather.info

Pby11

Lainaus käyttäjältä: HapaK - keskiviikko, 24.07.2013, 20:52
Täällä sama askartelu kun Kemiössä. Kuusi tuntia meni vaikka oli pintalutikoiden tinaustaidot omaavat apujoukot. Kaikki komponentit löysi paikkansa eikä mitään puuttunut. Laite heräsi henkiin ja piirtää käyrää. Jee! Kotelointi vielä vaiheessa.

BO:n väellä on näemmä kiireiset ajat uusien REDien kanssa eikä niitä vielä käytetä laskennassa. Laitteen rekisteröinnissä niinikään joku mättää useiden uusien versioiden rakentelijoilla - niin täälläkin, mutta eiköhän ne lähiaikoina saada linjoille...




http://jyv-weather.info

Helppo homma sinänsä, siinä vaan tuhraantuu aika, kun huolellisesti tekee.
Mielenkiintoinen värkki tuo on.  :D
Kotelointia täälläkin suunnitellaan, ja itse asiassa jo tilattu, kotelo vahvistimelle.
Kontrollerille onkin sitten vaikeampi löytää joku kotelo, joka olisi mielekäs, ainankin minun mielestä.
Vähän olen sillä silmällä katsonut sitä kontrolleria, että taidan vähän muutella sitä Dscovery boardia.  8)