WS-3650 USB-palikka ja linux

Aloittaja timnis, keskiviikko, 17.04.2013, 21:05

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

timnis

Olen aatellut jossain välissä hankkimassa sääasemaa ja olen kattellut tuota WS-3650 pakettia. Aattelin kysyä täältä asiantuntevalta foorumilta kun itse olen vasta aloittelemassa, et saako sen WS-3650 sääaseman mukana toimitettavan USB-vastaanottimen toimimaan linuxissa? Olen yrittänyt kaivaa tietoa mutten löytänyt tältä foorumilta enkä kuukelilista. Ja eikös tuossa olis joka tapauksessa sarjaportti jonka kautta tiedot kulkee ainakin. Olen aatellut laittaa yhden linux virtuaalikoneen esxi:n päälle pyörimään mikä hoitais noita sääsoftia.

J.Jäntti

Tervetuloa foorumille! :)

Sikäli kun muistan noista WS-36xx sarjan sääasemista jotain, niin se USB-palikka on irrotettavaa sorttia, eli sillä pitäisi olla normaali RS232-liitin tarjolla.
Jos USB-palikasta ei löydy mitään selvää merkintää siitä, kuka sen on valmistanut, saatta Linux-ajurin löytyminen sille olla aika kiven alla. Toisekseen kyseisen palikan varma toiminta Linuxissa voi olla vähän niin ja näin, koska sen pitäisi luoda virtuaalinen COM-portti ensin ja kaiken kukkuraksi sääasema - RS232-liittimestä huolimatta - ei keskusteluissaan ole normaalista serial port-liikenteestä kuullutkaan, vaan muistaakseni keskustelu käydään ihan eri karvoissa (olikohan DTR/RTS, RTS/CTS tai joku vastaava).

Linuxin päällä pyöritettävä sääasemaohjelmisto on minulle melko tuntematon kokonaisuus. Ainoa mikä kuitenkin on varmaa on se, että ohjelman pitää joko tukea WS-36xx sarjan asemaa tai ymmärtää täysin sen standardeja kintaalla viittaavaa keskustelutapaa.

ESXi on loistava idea. Virtuaalikoneella ei haittaa, jos konfiguraatio menee Kernel Panicin puolelle. Snapshotilla ongelma poistuu hetkessä. :D
Juha Jäntti
Foorumin ja sivuston ylläpitäjä
Finland Weather Exchange (FinWX)

http://www.finwx.net/
------------------------------------------
Ukkoskausi avattu Suomessa: --.--.2024
Ukkoskausi avattu Helsingissä: --.--.2024
-------------------------------------------
Ukkospäivälaskuri 2024; Helsinki/Viikinmäki
0 ukkospäivää.
------------------------------------------
X, FinWX:n ylläpidon ilmoitukset
------------------------------------------