Uutiset:

Ei uusia uutisia.

Main Menu

Sadepotta...

Aloittaja weatherc, sunnuntai, 30.12.2012, 23:28

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

weatherc

Nyt menee jo kummalliseksi...

Sisällä, jossa lainattiin ISS:iin menevän piuhan viimeistä palaa toimis mainiosti
Ulkona paikallaan toimis yhden tipin verran, sen jälkeen ei pihaustakaan....

Snowi

Oliko sulla jatkettu tuo sadeämpäri noilla scotchlok liittimillä? Mietin voisiko ne aiheuttaa tuon ongelman?

weatherc

Nyt ei ollut vaan perinteisillä pienillä sokeripaloilla (Scotchlokit edelleen postissa matkalla...). Toisaalta mulla Scotchlokit sekä auriko-antureissa että lämpötila-anturissa ja ovat toimineet yllättävänkin moitteettomasti ja varsinkin aurinkotapaukset ovat myös todella sään armoilla.

Mieleen tuli se viimeinen vaihtoehto eli itse johto ja löysin romulaatikosta riittävästi piuhaa sadaakseni koepiuhan ISS:in ja ämpärin väliin, ja tadaa, toimis. :)
Huonoa asiassa on se että on talvi ja maa todennäkösesti jäässä joten mitään kaivantoja ei voi lähteä tekeen (sitä paitsi nurtsi kärsisi joten taloyhtiön puh.johtaja voisi tykätä kyttyrää) joten ainakin nytten mennään lumeen haudatun tapauksen kanssa koska, onneksi, ei menee yhtään polkua noiden välissä :P

Tammikuun sademäärä on aika lailla ojossa Prismamittarin sataneen/sulatetun lumen kanssa tällä hetkellä. Jätin tahallaan lisäämättä parin viime päivän sateet jotta olisi "koe-varaa"  :)

Snowi

Eli syynä noihin outoihin sadelukemiin näyttäisi nyt olleen tuo johto? Hyvä homma, että syy ilmeisesti nyt löytyi ja hyvä tietää epäillä tuota johtoa jos itselle tai muille sattuu vastaavanlaisia ongelmia :). Itsellä on muuten ylimääräisenä noita Davisin alkuperäisiä johtoja jos joku joskus tarvii.

Talvella on tosiaan vähän huono alkaa lapiointihommiin, mutta tuli vaan tuosta roudasta mieleen, että välttämättä ei maa ole jäässä, sillä itse kun tuossa joulun alla kaivoin lunta parissakin eri paikassa, niin molemmissa maa oli hyvinkin sula. Toisessa oli soraa alla, joka oli täysin irtonaista ja toisessa nurmikkoa, joka tuntui hyvinkin pehmeältä. En sitten tiedä olisiko kuitenkaan lapiolla maata miten lähtenyt :)

weatherc

LainaaEli syynä noihin outoihin sadelukemiin näyttäisi nyt olleen tuo johto?
Ilmeisesti juu.
Sekoittavana tekijänä sopassa on se että ne kerrat kun olen koe-tipannut on se toiminut täysin OK. Mileen tuli että sinä on jossain pienen pieni murtuma ja "kuivalla" säällä se toimii ja "märällä" se heittää oikkarin.
Konsoliltakaan sitä ei välttämättä näe koska mulla oli toven liitin kiinni ISS:ssä siten että toinen pää johdosta ei ollut kytkettynä mihinkään ja silloin sadelukema konsolilla oli normaali numero.

LainaaTalvella on tosiaan vähän huono alkaa lapiointihommiin, mutta tuli vaan tuosta roudasta mieleen, että välttämättä ei maa ole jäässä,
Juu, voihan se olla että olisi sula koska kovimmilla pakkasillahan oli lunta maassa, suurempi haittatekijä on pimeys ja että nollakeli ei oikein sovellu noihin piuha-leikkeihin kun ne pirut kovettuu.
Pitäisi varmaan myös hankkia putket noille johdoille johon ne laittaa ja sen voisi tehdä samalla kun kerran alkaa kaivelemaan, jostain pitäisi vain löytää n. 5m sopivan paksua putkea ja vielä parempi jos taipuvaista että saisi mutkan tehtyä :)

Leka

Lainaus käyttäjältä: weatherc - keskiviikko, 09.01.2013, 17:54
Pitäisi varmaan myös hankkia putket noille johdoille johon ne laittaa ja sen voisi tehdä samalla kun kerran alkaa kaivelemaan, jostain pitäisi vain löytää n. 5m sopivan paksua putkea ja vielä parempi jos taipuvaista että saisi mutkan tehtyä :)
20 JAPP putkea, helppo taivuttaa mutta vaatii oikean taivutusjousen muuten menee mutka lyttyyn. 20:ssä putkessa mahtuu mukavasti liitin kulkemaan. Itsellä menee tuommoisessa 20 JAPPissa temp/hum anturin kaapeli ja sadekipon lämmityksen sähkönsyöttö.

Modulaarikaapelia ei kannata kauheasti pakkasella taivutella, vioittuu helposti.

Sääasema Vilppula - Davis Vantage Pro2 Wireless