Davis ja siivouspäivä

Aloittaja miihkali, sunnuntai, 16.12.2012, 09:50

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

miihkali

http://www.youtube.com/watch?v=EcoZ6100Q3c

Videopätkässä näkyy hyvin anturin valkoinen suojus, jossa "kankaasta" tehty pölysuojaus. Kaipa kaveri muistaa tsekata senkin kunnon muun ohella. Tuon pinta-alaltaan melko pienen suojuksen luulisi olevan aikamoinen törkypesä, ainakin FARS-laitteissa. Olenkohan oikeassa?  ;D

Snowi

En usko täällä Suomessa olevan samanlaista ongelmaa, vaikka ei tuo nyt varsinainen ongelma ole. Tuo kaveri nimittäin asuu Texasin Dallasissa ja tuo lika näytti olevan jonkinlaista hiekkapölyä, jota siellä päin saattaa esiintyä vähän enemmän kuin täällä. Suomessa liikenteestä tullut lika lienee yleisin vaiva, mutta eroja on varmasti valtavasti asennuspaikasta riippuen. Itse en ole omassa FARS-laitteessa huomannut, että olisi kovin likainen, ainakaan ulkopäin katsottuna :). Pitää varmaan joskus tehdä itsekin vastaavanlainen tarkistus- ja puhdisdtusprojekti.

weatherc

Ei hiekkaa mutta siitepölyähän täällä kyllä löytyy koko rahan edestä. Ja niin törkyset kun nuo lautasetkin ovat jo vuoden jälkeen niin taitaa tuo kuonokoppakin olla aika muusissa muutaman vuoden jälkeen :)
Pitää keväällä ottaa ja tarkistaa se :)

Muuten, tässä piruttain koittanut tiirailla noita tiesääasemia kun ajelee ohi ja niiden lautaset ovat kaikki ruskeat/mustat vaikka muu asema näyttäisikin "siistiltä" ;D

Snowi

Ai niin siitepölyn unohdin ihan kokonaan :). Juu se ehkä "sotkee" noita laitteita eniten, mutta niin kauan kuin lukemat näyttävät hyviltä eikä muitakaan ongelmia ei ole, niin ei pienestä liasta ole juuri haittaa. Paitsi tuo kosteusanturi saattaa ottaa siitä ensimmäisenä nokkaansa.

Lainaus käyttäjältä: weatherc - maanantai, 17.12.2012, 19:22
Muuten, tässä piruttain koittanut tiirailla noita tiesääasemia kun ajelee ohi ja niiden lautaset ovat kaikki ruskeat/mustat vaikka muu asema näyttäisikin "siistiltä" ;D

Saman huomion tehnyt itsekin, aika mustia näyttävät olevan :). Tuskin niitä kovin usein putsaillaan, jos edes ollenkaan. Ei ne kauaa pysyisikään noilla teidän varsilla kovin puhtaina, semmoinen määrä sitä saastetta siellä pörräilee.

uskela

Minä olen pessyt davisin lautaset melkein joka vuosi ja kyllä siellä likaa ja hyönteisiä on aina ollut, muttei sentään tollasta määrää kuin tossa videolla (myös anturin pikku suojan olen pessyt).
Ulkoa päin pesen lautaset melkein kerran kuussa kesällä ja joskus tulee sumuteltua hyönteismyrkkyä.
Vinkkinä muuten kaikille tuulettimen omistajille jos tuuletin rupee vinkumaan, niin propelli lähtee irti vetämällä ja sen jälkeen sinne on hyvä laittaa voiteluainetta.
Sääasema Hämeenkyrö, uskela
http://koti.mbnet.fi/vp2