Davis Vantage Pro2 aurinkoantureiden siirto / kaapelin jatkamisen ongelma

Aloittaja Eno, tiistai, 11.09.2012, 16:14

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

weatherc

LainaaErikoista... Luultavasti koneesi selaimessa on tuo vielä jossain välimuistissa, sillä minulla tuo antaa edelleen tuon herjan ja kun menee taaksepäin modulaariliittimiin, ei sieltä löydy listalta tuota lainkaan.
Täälläkin toimii linkki täysin OK ja ruudulle tulee vekoy:n sivu jossa tuo liitin :)

uskela

mullakin linkki näyttää ettei tuotetta löydy !
Sääasema Hämeenkyrö, uskela
http://koti.mbnet.fi/vp2

weatherc

Laittakeepa poijaat selaimen asetuskiin suomen kieli niin toimii :)
Uskelan dumppi puhuu lontoota kun mulla avauatuu sivu suomeksi.

(Mullakin itse selain puhuu lontoota mutta olen laittanut oletuskieleksi suomen jolloin sivut jotka kyselee lang-stringiä saa fi_FI vastaukseksi)

Leka

Lainaus käyttäjältä: weatherc - lauantai, 29.09.2012, 11:58
LainaaErikoista... Luultavasti koneesi selaimessa on tuo vielä jossain välimuistissa, sillä minulla tuo antaa edelleen tuon herjan ja kun menee taaksepäin modulaariliittimiin, ei sieltä löydy listalta tuota lainkaan.
Täälläkin toimii linkki täysin OK ja ruudulle tulee vekoy:n sivu jossa tuo liitin :)
Myös mulla toimii linkki joka koneella kotona ja työläppärillä jossa juuri asennettu W7, työläppärillä ei ole aiemmin ko. sivulla käyty. Selainten välimuistit yms. tauhkat winukasta poistellaan vähintään kerran viikossa  ;)

weatherc kertoikin jo ratkaisun ongelmaan.

Sääasema Vilppula - Davis Vantage Pro2 Wireless

Snowi

Juu myös täälläkin toimii linkki oikein hyvin :). Itsekin olen noita liittimiä käyttänyt, esimerkiksi Klaukkalan ukkostutkalla on tuommoinen cat6 ftp versio käytössä ja yhdessä Vivotekin kamerassa oli juuri tuollainen liitin valmiina. Mutta jos ulkokäyttöön tuota haluaa laittaa, niin silloin täysin vesitiivis kotelo on melkein ainoa vaihtoehto, ja liittimiin vielä sähkövaseliinia hapettumisen estämiseksi.

Rambe


Mullakin olis sama jutska. Anturit pitäis saada tuulimittarin mastoon. Piuhaa n.25m. Lisäksi sillai pihan poikki. Ja muuten kun on semmoinen "langaton" systeemi. Anemometrillä minulla on oma lähetin, mutta olisiko kenelläkään tietoa saisiko saman tyyppistä lähetintä myös aurinko-antureille ???
Olen kylläkin vajaavaisella kielitaidolla ja googlea oppaana ja tulkkina käyttäneenä yrittänyt etsiä, mutta :-[ :-\  en ole tulosta saanut aikaiseksi.

Anemometrin lähettimen boxissa on kylläkin samanlainen piirilevy kuin ISS:ssä, mutta varmaan Mr. Davis on tehnyt jotain koplauksia, ettei muut anturi-kytkennät olisi niin helppoja ko. boxiin.

Leka

#16
Lainaus käyttäjältä: Rambe - maanantai, 18.03.2013, 19:18
Anemometrin lähettimen boxissa on kylläkin samanlainen piirilevy kuin ISS:ssä, mutta varmaan Mr. Davis on tehnyt jotain koplauksia, ettei muut anturi-kytkennät olisi niin helppoja ko. boxiin.
Samaa olen itsekkin joskus mietiskellyt, anemometrin SIM:ssä on kyllä liittimet UV ja SUN, muttamutta (tähän semmoinen leukaa raapiva hymiö).

Edit: Löytyihän sitä jotain:
LainaaFor use with Wireless Vantage Pro2. Allows you to locate the anemometer independently from the rain collector, up to 300m away from the console/receiver. For longer distances, add one or more wireless repeaters.

With the Envoy8X you can use this kit with any Davis or third-party sensors that report in a range of 0-3 volts. From the Davis range you can choose from solar radiation, UV, temperature, anemometer and rain.

Eli tarvitsee tuon Envoy8X:n toimiakseen.

Sääasema Vilppula - Davis Vantage Pro2 Wireless

Rambe


  Mietityttää tuo test LED päällä oleva liitin. Onko siitä yhteys boxin sisinpään, jolla voi määrätä mitä pitää tehdä.  ??? ???

Leka

Lainaus käyttäjältä: Rambe - maanantai, 18.03.2013, 20:44

 Mietityttää tuo test LED päällä oleva liitin. Onko siitä yhteys boxin sisinpään, jolla voi määrätä mitä pitää tehdä.  ??? ???
Eikös tuo ole kaapeliversion VP2:n SIM:ssä se liitin johon konsolin ja ISS:n välinen kaapeli kytketään.

Sääasema Vilppula - Davis Vantage Pro2 Wireless

weatherc

LainaaEikös tuo ole kaapeliversion VP2:n SIM:ssä se liitin johon konsolin ja ISS:n välinen kaapeli kytketään.
On juu.