Uutiset:

Ei uusia uutisia.

Main Menu

29.7.2012

Aloittaja Leka, torstai, 26.07.2012, 17:47

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Leka

Noniin, joko aletaan hehkuttamaan sunnuntaina mahdollisesti odotettavissa olevaa spektaakkelia tämän hetkisten numeroiden valossa.

Pohjanmaalla sunnuntaina iltapäivällä SBCAPE yli 2500 J/kg ja Lifted index siinä - 7,5/-8 kieppeillä, joten aika kovista arvoista puhutaan.

Nyt vain odotellaan milloin iltapäivälehdet heräävät ja alkavat repimään taas otsikoita lähes maailmanlopusta kissan kokoisilla kirjaimilla  ;D

Sääasema Vilppula - Davis Vantage Pro2 Wireless

weatherc

Jos kokeiltais käänteistä taktiikkaa eikä hetkutettis laisinkaan? Jos spektaakkeli sitten myös tulisi? ;)

Toisaalta, se keretään perumaan vielä monta kertaa ennen suununtaita mutta ihan hyvältä näyttää GFS-kartat :)
Tosin, rannikkoseutu näyttää jälleen kerran jäävän paitsioon...

Sanni

Lainaus käyttäjältä: weatherc - torstai, 26.07.2012, 19:10
Jos kokeiltais käänteistä taktiikkaa eikä hetkutettis laisinkaan? Jos spektaakkeli sitten myös tulisi? ;)

Toisaalta, se keretään perumaan vielä monta kertaa ennen suununtaita mutta ihan hyvältä näyttää GFS-kartat :)
Tosin, rannikkoseutu näyttää jälleen kerran jäävän paitsioon...

Yet again. Harvinaisen surkea ukkoskesä ollut tänä vuonna joten saisi tulla edes näyttävä loppurytinä. Meidän kämppä on kuin joku hiton tropiikki mutta onneksi me lähdetään tänään viettämään beach lifea kolmessa sukupolvessa. Jos mä yhtäkkiä hehkutan Tartossa esiintyviä ukkosia, se tarkoittaa sitä että luonteenomaisesti olen innostunut uimaan vähän liian pitkään ja eksynyt vieraan vallan alueelle. :D Sitten mut pidätetään ja musta tulee diplomaattisen riidan välikappale jossa setvitään vanhaa kaunaa joka johtuu Suomen kansalaissodasta jossa mun isoisoisä oli vahvasti mukana ja punikin jälkeläisiä ei hyväksytä paikassa jossa Neuvostoliiton valtaa nujerrettiin vuosikymmeniä ja mä joudun todistamaan itseni puolesta oikeudenkäynnissä vetoamalla kaikkiin viattomiin punikin jälkeläisiin jotka on vahingossa uineet Viroon paetakseen Suomen huonontuvia oloja ja joudun roviolle ilman puolustusasianajajaa... okei, säästän mielikuvitukseni muualle  ;D sitä paitsi rantavalvojat älähtää heti jos menee yhtään kauemmas kuin mitä uintialue on. Joten se siitä mielikuvasta  ;D

Ensi yölle on ainakin tänne päin luvattu sateita ja parhaassa tapauksessa käy niin, että parina päivänä saadaan seurata kostean helteistä ilmaa ja ajoittaisia näyttäviä rytinöitä. Huonoimmassa tapauksessa käy niin että mä sulan kiinni partsin sohvaan ja viileämpi ilma vain tulee ilman mitään actionia. Let's see what happens...

Leka

Lainaus käyttäjältä: Sanni - lauantai, 28.07.2012, 09:48Koko teksti...
Bongausreissusta kansainvälinen selkkaus, not bad  ;D

Kovimmat lukemat sunnuntaille hieman laskeneet ja siirtyneet idemmäksi, eli päijänteen alueelle. Esim. Jyväskylä SBCAPE +2200 J/kg ja LI -6, mutta katsellaan mihin muttuu tulevissa ajoissa.

Maanantaille Vaasan korkeudelle sisämaahan ennustettu semmoisia arvoja ettei uskalla edes ääneen sanoa, mutta eiköhän ne siitä vielä putoa. Joka tapauksessa parasta settiä ukkosten suhteen numeroiden valossa luvassa huomenna ja maanataina tälle kesälle.

Sääasema Vilppula - Davis Vantage Pro2 Wireless

Sanni

#4
No niin, minä kannoin korteni kekoon foorumin puolesta kuten Snowi aikaisemmin killuessaan säätornissa (ehe ehe) ja testasin Suomenlahden. Täytyy kyllä sanoa, että jos ne ukkoset lännestä tulee, voi olla jopa mahdollisuuksia. Nimittäin Suomenlahti ei vetänyt vertoja avantoveden kylmyydelle, muttei kuitenkaan tosiaankaan ole mikään lämpöpatterikaan mikäli etelän suunnasta ukkosia tulisi.

Kansainvälistä selkkausta en saanut aikaan vaikka kuinka yritin. Ilmeisesti mut pitäisi kaapata Venäjälle (jonka jälkeen kaappaajat olisivat suikaleina koska minähän en sinne asumaan menisi vaikka maksettaisiin!) jonka jälkeen mä kärsisin ja pääsisin diplomaatin takaboksissa kotiin. Sit mä eläisin huolettoman lapsuuden iäkkään isäni kanssa, kirjoittaisin kirjan muisteloistani ja möisin hyvään hintaan.

Ehkä on parempi vaan kytätä niitä ukkosia  ;D Täällä hämärtyy lupaavasti.

J.Jäntti

Lohjan Gruotilan observaatiopisteellä näkyy eteläkaakon suunnalla lukuisia välähdyksiä. Toistaiseksi ei kuulohavaintoja ole tehty. Tulee kiintoisa yö.
Juha Jäntti
Foorumin ja sivuston ylläpitäjä
Finland Weather Exchange (FinWX)

http://www.finwx.net/
------------------------------------------
Ukkoskausi avattu Suomessa: --.--.2024
Ukkoskausi avattu Helsingissä: --.--.2024
-------------------------------------------
Ukkospäivälaskuri 2024; Helsinki/Viikinmäki
0 ukkospäivää.
------------------------------------------
X, FinWX:n ylläpidon ilmoitukset
------------------------------------------

angle

Lännessä välkkyy ja etäistä jyminää havaittu.

Snowi

No nyt sieltä ilmeisesti se kunnon myräkkä sitten  tulee ja mä olen jälleen kerran Vuokatissa  >:(. Mutta onneksi ennusteet lupaavat tänne jopa kovempaa myräkkää kuin Uudellemaalle, joten ei vielä vaivuta maansuruun  ;D. Nyt ei muuta kuin odotellaan niitä ukkosia.

J.Jäntti

Myräkkä siirtyy Lohjalta poispäin. Pääosa välähdyksistä näkyy lounaassa ja Koillisessa observaatiopisteeltä. Ukkonen rusikoi Pääkaupunkiseutua. Helsingin Myllypurosta ja Pohjois-Haagasta ilmoitettiin jatkuvasta salamoinnista ja jyrinästä.

Täällä pääosin tuulee nyt. Lähin maasalama löi n.3km päässä.
Juha Jäntti
Foorumin ja sivuston ylläpitäjä
Finland Weather Exchange (FinWX)

http://www.finwx.net/
------------------------------------------
Ukkoskausi avattu Suomessa: --.--.2024
Ukkoskausi avattu Helsingissä: --.--.2024
-------------------------------------------
Ukkospäivälaskuri 2024; Helsinki/Viikinmäki
0 ukkospäivää.
------------------------------------------
X, FinWX:n ylläpidon ilmoitukset
------------------------------------------

weatherc

Välkkyy täälläkin taas ja muutama murinakin kuulunut.