Toimivatko halvat ulko ip-kamerat Suomen talvessa

Aloittaja Tuffe, maanantai, 23.07.2012, 08:42

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Tuffe

Toimivatko halvat ulko ip-kamerat Suomen talvessa.
esim:http://dx.com/p/outdoor-waterproof-300kp-cmos-wired-network-surveillance-camera-w-36-led-night-vision-110000?item=12?

Onko kellään  esim. halvoista ulkoilma ip-kameroista,jotka toimivat suomen sääoloissa

systeemi

Mulla on aikalailla tuollainen katolla. On se tähän asti toiminut vaikkei se ole siellä ollut kuin joku 6kk. Joten ei pidempää kokemusta vielä ole.
Sääasema Nauska, Kemi

www.kemiweather.fi

angle

Minulla samannäköinen wlan kamera ulkona toista vuotta ja yhä porskuttaa. Myös A-link ipc-2 kamera asennettuna halogeenivalaisin koteloon on porskutellut hieman pidempäänkin sääkamerana.

Sent from my XT910 using Tapatalk 2

Naruskan Ukka Matinpoika

Kameran hinnan ja toimivuuden suhteesta Ukka ei ymmärrä mitään. Vivotekin ehkä ei ihan halvimmasta päästä oleva kamera (noin 500 €) on kuitenkin pyörinyt toistaiseksi moitteettomasti. Ehkä myötävaikuttavana tekijänä on suojakotelo, jossa on jonkinlainen automaattilämmitys.

Paketti on nähnyt ja kokenut -40 asteen pakkaset ja tuulet ja tuiskut ongelmitta. Jos tarvetta, niin voin kaivaa teknisiä tietoja ja nimitietoja, jotka löytyvät muualta kuin ulkomuistilokeroista... ;)

www.naruska.com

Tuffe


weatherc

Täällä sellainen samanlainen Vovotekki nykyään ilman sen kummempaa lämmitystä muuta kun kotelo ettei kastu ja hyvin on toiminut -20 asteessakin.

Halpojen webkameroiden kanssa on jokunen tullut testattua myöskin ja hyvin toimineet nekin alle -20 lukemissa. Yleisenä jujuna niiden kanssa ollut se että ne pitää käynnistää lämpimänä (yli 0 asteisena), jos ne sammuttaa syystä tai toisesta pakkasella niin pitää ottaa sen sisälle lämpiämään ennen uudelleen käynnistystä ja käynnistää se sisällä. Näin siis ilman external lämmitystä.
Sama juju taitaa päteä myös Vivotekille.

angle

Lainaus käyttäjältä: Tuffe - maanantai, 23.07.2012, 11:59
10 kpl*500 euroa =5000... euroa joo.
Oletko rakentamassa 10 kameran systeemiä? Uteliaisuus heräsi.

Sent from my XT910 using Tapatalk 2

Naruskan Ukka Matinpoika

Ukan Vivotekin kuvanlaatua pakkasessa ja helteessä ja siltä väliltä voi varmemmaksi vakuudeksi käydä katsomassa lähemmin, jos kiinnostaa täältä :

http://tukikohtawebcam.kuvat.fi/kuvat/Naruskan+Ukan+s%C3%A4%C3%A4kamerakuvat/

www.naruska.com

Snowi

Itsellä on varsinaisena sääkamerana Klaukkalassa Axisin langaton 211W kamera, jossa on Outdoor-kotelo lämmityksellä. Erinomaisesti on toiminut, mutta toki noin 800 euron hintaan noin voi olettaakin. Ilmeisesti myös selvästi edullisemmat ratkaisut ovat toimineet Suomen talvessa hyvin, kunhan vain tekee niille hyvän sään kestävän kotelon.

Itse olen puolestaan miettinyt josko käyttäisiä noita erittäin edullisia IP-kameroita lumensyvyyden "mittaamiseen", jotta ei tarvitsisi aina ulos lähteä ryömimään  ;D. Pitää pistää ainakin ensi talveksi sellainen testiin ja katsoa miten toimii.

weatherc

LainaaItse olen puolestaan miettinyt josko käyttäisiä noita erittäin edullisia IP-kameroita lumensyvyyden "mittaamiseen", jotta ei tarvitsisi aina ulos lähteä ryömimään
Tuota samaa on täälläkin mietitty, olisi paljon näppärämpää lukaista se keppi ruudulta kun siellä hangessa ryömiä. :P
Pitänee tehdä prtotyyppitestausta "kuivalla maalla" ja lämpimässä jotta näkisi kuinka toimii noin teoriassa ;)