Lähetyskatko (Sääasema ja salamatutka koneen uudelleen kokoaminen)

Aloittaja systeemi, maanantai, 16.07.2012, 12:27

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

systeemi

18.7 tilaus 19.7 (tilaus käsitelty ECHT sivuilla)? ja 23.7 jätetty Saksan postiin ja 25.7 siirtynyt Suomeen. Että ennen viikonloppua on paketti kotona.

   
Sääasema Nauska, Kemi

www.kemiweather.fi

systeemi

Lainaus käyttäjältä: systeemi - keskiviikko, 25.07.2012, 20:55
18.7 tilaus 19.7 (tilaus käsitelty ECHT sivuilla)? ja 23.7 jätetty Saksan postiin ja 25.7 siirtynyt Suomeen. Että ennen viikonloppua on paketti kotona.

   


Paketti saapui 30.7 ja samantien asennus. Tänään oli pikku katko, johtojen uudelleen vedon vuoksi. Toivottavasti nyt päästään häiriöistä pois.

Ensi vaikutelmat DAVIS vantage pro2 plus

- Selkeä, mutta iso paneeli.
- Kaikki lähti pelaamaan heti (johdot kiinni ja se oli siinä). No okei done näppäintä piti painaa 3sekunttia  ;D
- Taustavalo palaa kokajan. Tää on huippu niin ei tarvi aina laittaa valoja päälle!
- Sadeämpäri on valtava!
- Laitteiston asennus tosi helppo lue hyvät kiinnikkeet sadeämpärille ja tuulimittarille.

Sääasema Nauska, Kemi

www.kemiweather.fi

Soccer

Laitoitko kipon lämmityksen ? Tilasitko valmiin paketin vai rakensitko itse?
Lainaus käyttäjältä: systeemi - keskiviikko, 25.07.2012, 18:03
Murheet jatkuu WS-3600 kaatuilee noin 5 kertaa päivässä. Tuli vissiin oikeaan aikaan tilattua se Davis. Saapa nähdä koska asema on täällä? tilaus lähti ECHTShopille 18.7. Vielä ennenkuin asema on paikallaan niin siihen laitetaan samantien sadekiponlämmitys ja muutenkin paikat yritetään saada kerralla kuntoon.

Jouko



weatherc

#13
Tervetuloa Davis-kerhoon :)
LainaaKaikki lähti pelaamaan heti (johdot kiinni ja se oli siinä). No okei done näppäintä piti painaa 3sekunttia
Muistiko laittaa asetukset kohdilleen? ;)
LainaaTaustavalo palaa kokajan. Tää on huippu niin ei tarvi aina laittaa valoja päälle!
Valo lämmittää sisälämpötila-lukemaa aika mukavasti ;)
LainaaSadeämpäri on valtava!
Siksi uudelleen-nimesinkin sen sadeämpäriksi aikoinas ;D
Mutta siinä on se erittäin hyvä puoli että on ainakin tilaa rakentaa oma lämmitys sisälle eristeineen jos haluaa :)
Vinkkinä, jos on lämmitys kannattaa kasvattaa lämpötila-lautasten ja ämpärin väliä vaihtoehtoisesti ottaa se lämpötilavimpain kokonaan irti siitä koska talvella sinne väliin kertyy jäätä ja näkisin selvän riskin että jää voisi hajoittaa koko hienouden...
LainaaLaitteiston asennus tosi helppo lue hyvät kiinnikkeet sadeämpärille ja tuulimittarille.
Pikkasen OT mutta tietääkö joku mistä saisi noita U-pultteja tahikka muttereita (mulla yhden U-pultin mutterit kadoksissa eikä ne ole sitä "normi rautakauppa-kierrettä"..)?

Leka

Lainaus käyttäjältä: weatherc - tiistai, 31.07.2012, 22:01
Pikkasen OT mutta tietääkö joku mistä saisi noita U-pultteja tahikka muttereita (mulla yhden U-pultin mutterit kadoksissa eikä ne ole sitä "normi rautakauppa-kierrettä"..)?
Ameriikan ihmemaan laitteissa käytetään yleensä tuumaisia kierteiä ja tässä tapauksessa se on UNC, oliskohan UNC 1/4" jollen väärin muista. Kysellä kannattaa vaikkapa amerikanauto/harikka-harrastajilta/varaosaliikkeistä, nettikin on ruuvikauppoja väärällään  ;)

Multa löytyy myös tuumaisia ruuveja/muttereita kun tulee noita amerikanvehkeitä rassattua, pullkahvit kaupan päälle jos eksyt muttereita täältä hakemaan  ;D

systeemille, tervetuloa Davis kerhoon!

Sääasema Vilppula - Davis Vantage Pro2 Wireless

Snowi

Tervetuloa Davisin omistajaksi, et tule varmasti pettymään :)

Lainaus käyttäjältä: weatherc - tiistai, 31.07.2012, 22:01
Valo lämmittää sisälämpötila-lukemaa aika mukavasti ;)

Piti itsekin mainita samaa kun huomasin systeemin pitävän taustavaloa päällä. Se tosiaan nostaa sisälämpötilan mittauksen aivan pilviin, eikä siten anna lähellekään oikeaa lukemaa.

LainaaPikkasen OT mutta tietääkö joku mistä saisi noita U-pultteja tahikka muttereita (mulla yhden U-pultin mutterit kadoksissa eikä ne ole sitä "normi rautakauppa-kierrettä"..)?

Saat niitä vaikka multa  ;D. Itsellä on pieni laatikollinen Davisin asemien mukana tulleita U-pultteja ja muttereita. Nämä ovat jääneet yli sääasema-asennuksista ja voin lähettää sulle postissa muttereita ja U-pultteja jos haluat. Mennään vaikka ihan postimaksuilla :). Tosin pystyn lähettämään niitä vasta kun palaan Klaukkalaan.

systeemi

Tuumaisia muttereita ja ruuveja löytyy yleensäkkin ns. pulttien erikoisliikkeistä. Kemissä on yksi ja varmaan vastaavia toimii muuallakin.

Sadekipon lämmitintä en laittanut paikoilleen, koska se on sellaisessa paikassa että on helppo laittaa koska vain. Lämpötila anturin irroitin jo kertaalleen, mutta siihen pitää tehdä kiinike jotta saan sen mieluiseen paikkaan kiinni. Tämän vuoksi lykkäsin sitä sadekipon lämmittimen asennusta.

Pitää vissiin kalibroida tuo sisälämpötila sitten että voi pitää tuota taustavaloa päällä. Minun mielestä niin paljon helppolukuisempi että tuohon kannattaa nähdä kalibroinnin vaiva.

Soccerille kyllä minä meinaan sen itse tehdä. Tämmöisiä meinasin käyttää hyväksi:
http://www.vekoy.com/product_info.php?products_id=16058
Sääasema Nauska, Kemi

www.kemiweather.fi