Uutiset:

Ei uusia uutisia.

Main Menu

Sää-serverit

Aloittaja weatherc, perjantai, 13.06.2008, 22:23

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

weatherc

Ei mulla muuta ole kun serverillä olevat hotellin mukana tulleet statistiikka-ohjelmat (Awstats ja webalizer) sekä sivuilla oleva bbclone :(
bbclone on sivujen statistiikkaan ihan hyvä silloin kun liikenne on sellaisella sivulla jossa se on, se on näkymätön eikä syö resursseja.
Nuo muut voisi kyllä olla parempia ja monipuolisempia.

J.Jäntti

Lainaus käyttäjältä: teutari - lauantai, 14.06.2008, 20:43
Kyllä tuon linkin pitäisi toimia....., vaan onko JJ:llä niin valikoiva selain mitä se haluaa katsella. ;D (tuo loppu oli aivan huuli)

Heh... Huuli ymmärretty. JJ:llä on valikoiva selain, kuten ilmeisesti myös valikoiva operaattori. ;D
En totta puhuakseni tiedä, mikä häikkä tuolla Elisalla/Saunalahdella oli, mutta Firefox heitti statuspalkkiin vain "Looking up suncomet.com..." ja sitten lätkäistiin, että "ei ole tällaista osoitetta". Nyt se on kylläkin jo korjautunut. Pitänee kohta siirtyä käyttämään dyndns.com:n DNS-servereitä, kun siihen on oikeuskin, jos tämä alkaa yleistymään. :)

Lainaus käyttäjältä: teutari - lauantai, 14.06.2008, 20:43
Eipä ole koskaan tullu tutkittua mitä noilla bannereilla kirstuun kilahtaisi mutta uskoisin kuitenkin että päivittäinen kävijämäärä pitäisi olla kymmenissä tuhansissa ennenkuin siitä olisi jotain merkittävää hyötyä. ::)
Olen sen aina sanonut että jotain harrastukset aina maksavat ja tuskinpa tämä niistä kaikista huonoin ja kallein on!

Luin jostakin blogista kerran, että joku kokeili joskus testimielessä tuollaista omilla sivuillaan, jossa oli jonkinlainen järjellinen määrä käyttäjiä. Kuukaudessa kirstuun kilahti rahaa niin vähän, ettei sillä olisi saanut edes mäkkäristä lounastakaan. Kävijämäärän tulee olla todellakin kymmenissätuhansissa ja mainostajabannerihässäköitä tulee olla enemmän, kuin yksi.
Tämänkaltaista mainontarahoitteista toimintaa pyörittää Espoolainen Finnish Lightning Center, jonka ylläpitäjistöön kuuluva Ville "Viltsu" Heimonen tokaisi ystävällisyyttä huokuvassa avoimessa paimenkirjessään, saapastakin tyhmemmälle Kannelmäki Weather Centerin ylläpitäjälle, 20.07.2007, seuraavaa:
Lainaus käyttäjältä: "Viltsu", Subject: Toimintakysely!, 20.07.2007
Viimeisen kuun (toim.huom. 7/2007) aikana käyntejä kaikilla FLC:n sivuilla on ollut yli 300.000 kappaletta ja sivulatauksia kyseisen tilaston mukaan yli 810.000 kappaletta. Kävijöitäkin vain lähes 87.000 kappaletta.

Viimeksi noin kuukausi sitten teimme sivuille suuren muutoksen, paransimme mainontaamme, joka onneksemme näkyy halutulla tavalla mainostilillä. Kyseinen mainospalvelin joutuu käytössämme todella koville, nimittäin mainoksia se joutuu tarjoilemaan FLC:n sivuilla vieraileville kävijöille lähes 1.5-2miljoonaa kertaa kuukaudessa.

Ja kaikkea tätä tehdään vapaa-ajalla ja hyvin pitkälti omasta pussista maksaen. Jälkimmäiseen toivomme pienoista muutosta parannetun mainonnan myötä.
Ville "Viltsu" Heimosen kaksi viimeistä lausetta paljastaa aika hyvin sen, että vaikka FLC:n kävijäkunta lähenee sataatuhatta, ei bannerimainostelu tuo kirstuun niin paljoa rahaa, että se pyörittäisi kaikkea tuota ilman henkilökohtaisia uhrauksia, vaikka Ville tuossa toivookin hieman, että muutosta parempaan tulisi mainonnan parantelun myötä.
Juha Jäntti
Foorumin ja sivuston ylläpitäjä
Finland Weather Exchange (FinWX)

http://www.finwx.net/
------------------------------------------
Ukkoskausi avattu Suomessa: --.--.2024
Ukkoskausi avattu Helsingissä: --.--.2024
-------------------------------------------
Ukkospäivälaskuri 2024; Helsinki/Viikinmäki
0 ukkospäivää.
------------------------------------------
X, FinWX:n ylläpidon ilmoitukset
------------------------------------------

weatherc

#12
Mulla on mainoksia sivullani ja lähtökohtani on ollut että ne ei saa häiritä muuta katselua eikä olla räväkkäitä eli silmiinpistäviä vaan sopia muuhun tyyliin. Olen myös seurannut että jumittaako ne sivun lataamista, eli ovat jatkuvasti suurennuslasin alla.
Päämääräni ei ole ollut että se tuottais jotain vaan että se kattais edes osan kuluista ja siinä se on onnistunut. Olen kokeillut sekä Tradedoubleria että Googlea, Tradedoubleriin en ole tyytyväinen, vaikka siinä on mahdollisuus tienata enemmän (mm. x % myynnistä joka tullut sivun kautta) niin ei se mitään ole tuottanut koskaan vielä, sekä että mainokset ovat bannereita josta en oikeastaan tykkää.
Googlelta sen sijaan tulee tasaisen väliajoin muutaman kerran vuodessa maksu, Googlen mainoskia voi myös muokata ulkonäöltään sivuun sopivaksi sekä heillä on "kilpailevien mainosten" esto jolla voi pistää ne domainit estoon joilla on esim bannereita jota ole myös käyttänyt.

LainaaViimeisen kuun (toim.huom. 7/2007) aikana käyntejä kaikilla FLC:n sivuilla on ollut yli 300.000 kappaletta ja sivulatauksia kyseisen tilaston mukaan yli 810.000 kappaletta. Kävijöitäkin vain lähes 87.000 kappaletta.

Ei Googlenkaan mainoksilla rikastu, mutta ne kattaa sivun juoksevat kulut ja jää vähän ylikin ja se on totta, niitten tuotto on suorassa yhteydessä kävijämäärään mutta ei sulla tarvi olla mitään miljoonan luokan kävijöitä ennenkun ne tuottavat jotain. Eli kyllä tuolla kävijämäärällä jotain rahaa tulee, sen voin sanoa kun vertaan omiin tilastoihin, mulla kävijöitä alle 20% tuosta määrästä, toinen seikka on sitten mihin rahamäärään on tyytyväinen

Olen myös kokeillut eri sijoituspaikkoja, tiedän, että jos kysyy keneltä tahansa asiasta tietävältä niin paras paikka on oikea yläkulma mutta en tykännyt siitä ollenkaan, se oli aivan liian "häikäisevä" siinä eli pois lähti :)

Kunnioitan niitä operaattoreita jotka ovat lähteneet ei-mainoslinjalla teemään sivujaan, tämä kun ei ole mikään ilmainen harrastus.

Henkka

meteorologi

Minun sivuillani mainostaminen ei todellakaan kannata, sillä sivustollani on kävijöitä vain muutama päivässsä!  :D

Impivaaran isäntä

Lainaus käyttäjältä: weatherc - sunnuntai, 15.06.2008, 01:55
Ei Googlenkaan mainoksilla rikastu, mutta ne kattaa sivun juoksevat kulut ja jää vähän ylikin ja se on totta, niitten tuotto on suorassa yhteydessä kävijämäärään mutta ei sulla tarvi olla mitään miljoonan luokan kävijöitä ennenkun ne tuottavat jotain. Eli kyllä tuolla kävijämäärällä jotain rahaa tulee, sen voin sanoa kun vertaan omiin tilastoihin, mulla kävijöitä alle 20% tuosta määrästä, toinen seikka on sitten mihin rahamäärään on tyytyväinen

Paikallislehdessä (Länsi-Uusimaa) tarinoi "bittitohtori" näistä Goiogle Adsense mainoksista tuossa toukokuun lopussa.
Hänellä oli 4:n sivuston yhteenlaskettu kävijämäärä 19000. Näistä oli tullut 337 klikkausta. Tämä tuotti hänelle 59 dollaria.


weatherc

Lainaus käyttäjältä: Impivaaran isäntä - sunnuntai, 15.06.2008, 13:43

Paikallislehdessä (Länsi-Uusimaa) tarinoi "bittitohtori" näistä Goiogle Adsense mainoksista tuossa toukokuun lopussa.
Hänellä oli 4:n sivuston yhteenlaskettu kävijämäärä 19000. Näistä oli tullut 337 klikkausta. Tämä tuotti hänelle 59 dollaria.


Se on totta että klikkaussuhde (kävijät/klikkaus) ei ole suuri, mutta sitä se ei ole missään netissä ja luin jostain että yli 0.15% suhde voidaan pitää hyvänä, omaa en ole edes viistinyt katsoa ;D
Ja jos 337:stä klikkauksesta tulee $59 niin se on todella hyvä, en ole koskaan oikeen ymmärtänyt millä ihmeen kaavakkeella tuo google laskee nuo komissiot, joskus tulee $1 klikkauksesta ja joskus $0.05.

Palataakseni tuohon mun serverivaihtoon, siirsin eilen sääsivut uudelle serverille ja vaihdoin nimiserverit, kaikki ping-sivut näyttää ihan ok, homma vaihtunut ihan kuten pitäisi. En tiedä onko se oman ISP:n (SSP) joku cache jota vaivaa mutta toistaiseksi pääsen itse sivuille vaan vippaskonstin kautta (ip-numerolla), tiedot päivittyvät nyt sen kautta normaalisti sivuille. Toinen sivu jonka laitoin sinne kaveriksi toimii ihan ok osoitteella.  :)

Henkka

meteorologi

Noilla mainospalveluilla on käytössään myös rajoittimet, ettei sama henkilö klikkaile satoja dollareita kotisivujen omistajille.  :)

J.Jäntti

Lainaus käyttäjältä: weatherc - sunnuntai, 15.06.2008, 01:55
Mulla on mainoksia sivullani ja lähtökohtani on ollut että ne ei saa häiritä muuta katselua eikä olla räväkkäitä eli silmiinpistäviä vaan sopia muuhun tyyliin. Olen myös seurannut että jumittaako ne sivun lataamista, eli ovat jatkuvasti suurennuslasin alla.
Päämääräni ei ole ollut että se tuottais jotain vaan että se kattais edes osan kuluista ja siinä se on onnistunut. Olen kokeillut sekä Tradedoubleria että Googlea, Tradedoubleriin en ole tyytyväinen, vaikka siinä on mahdollisuus tienata enemmän (mm. x % myynnistä joka tullut sivun kautta) niin ei se mitään ole tuottanut koskaan vielä, sekä että mainokset ovat bannereita josta en oikeastaan tykkää.

Tarkoituksenani ei missään tapauksessa ole "dissata" sitä, jos website-mainonnalla saa mahdollisuuden kattaa kuluja, mutta isoin pelkoni on ollut aina ja luultavasti tulee olemaan vastaisuudessakin, että jossain vaiheessa mopo karkaa käsistä ja sivustosta osa muuttuu bannerihelvetiksi, kun jollekin yksittäiselle sivulle keskittyvät suurin osa hakupyynnöistä ja helpon rahan toivossa keskitetään mainokset sinne.

Mainokset eivät tee sivusta huonoja tai heikennä sivuston uskottavuutta, jos sivustosta ei ole tehty bannerihelvettiä.

Lainaus käyttäjältä: weatherc - sunnuntai, 15.06.2008, 01:55
Ei Googlenkaan mainoksilla rikastu, mutta ne kattaa sivun juoksevat kulut ja jää vähän ylikin ja se on totta, niitten tuotto on suorassa yhteydessä kävijämäärään mutta ei sulla tarvi olla mitään miljoonan luokan kävijöitä ennenkun ne tuottavat jotain. Eli kyllä tuolla kävijämäärällä jotain rahaa tulee, sen voin sanoa kun vertaan omiin tilastoihin, mulla kävijöitä alle 20% tuosta määrästä, toinen seikka on sitten mihin rahamäärään on tyytyväinen

Olen myös kokeillut eri sijoituspaikkoja, tiedän, että jos kysyy keneltä tahansa asiasta tietävältä niin paras paikka on oikea yläkulma mutta en tykännyt siitä ollenkaan, se oli aivan liian "häikäisevä" siinä eli pois lähti :)

Kunnioitan niitä operaattoreita jotka ovat lähteneet ei-mainoslinjalla teemään sivujaan, tämä kun ei ole mikään ilmainen harrastus.

Jos mainonnan saa sivuillaan toimimaan siten, että se ei haittaa sivun latautumista tai tiedon hakua sivuilta, niin silloin ollaan hyvissä kantimissa asian suhteen. FinWX:n sivujen mainoksettomuus on tarkoitushakuista: En itse tämän palvelun tuottajana koe mainonnasta olevan sivuston toiminnan kannalta mitään hyötyä, sillä sivustoni kävijäkunnan käyntitiheys on sesonkiluonteista - ukkos-sellaista. Toisekseen sivujeni koko on asetettu tietylle leveydelle, joten mainoksille ei ole siinä tilaa yhtään.

Sivuillani ei ole toistaiseksi mitään kävijälaskuria olemassakaan ja Webalizerin käyttöä en ole vielä aloittanut, mutta voin helposti arvioida, että mainonta sivuillani olisi tarpeetonta.
Juha Jäntti
Foorumin ja sivuston ylläpitäjä
Finland Weather Exchange (FinWX)

http://www.finwx.net/
------------------------------------------
Ukkoskausi avattu Suomessa: --.--.2024
Ukkoskausi avattu Helsingissä: --.--.2024
-------------------------------------------
Ukkospäivälaskuri 2024; Helsinki/Viikinmäki
0 ukkospäivää.
------------------------------------------
X, FinWX:n ylläpidon ilmoitukset
------------------------------------------

J.Jäntti

Lainaus käyttäjältä: weatherc - sunnuntai, 15.06.2008, 17:38
Palataakseni tuohon mun serverivaihtoon, siirsin eilen sääsivut uudelle serverille ja vaihdoin nimiserverit, kaikki ping-sivut näyttää ihan ok, homma vaihtunut ihan kuten pitäisi. En tiedä onko se oman ISP:n (SSP) joku cache jota vaivaa mutta toistaiseksi pääsen itse sivuille vaan vippaskonstin kautta (ip-numerolla), tiedot päivittyvät nyt sen kautta normaalisti sivuille. Toinen sivu jonka laitoin sinne kaveriksi toimii ihan ok osoitteella.  :)

Jaahas... Tuon ongelman voi aiheuttaa ihan paikallisesti ADSL-reititin/modeemi. Jotkut mallit, kuten esimerkiksi Telewellin 5xx-sarjalaiset modeemit, osaavat toimia DNS-servereinä/cacheina ja olen ainakin itse tuollaiseen ongelmaan törmännyt muutamaan otteeseen kavereiden koneissa, jos he ovat jotain tehneet, kuten esim. webhotellia vaihtaneet.

Jos modeemi ei tuollaista cacheamista suorita, tuollaiset nimimuutokset valuvat yleensä vuorokaudessa tai kahdessa kaikille operaattoreille asti. Kyse on siitä, miten usein operaattorin DNS-serverit käyvät kyselemässä root-servereiltä muutoksia.

Sitten on joidenkin operaattoreiden suosima läpinäkyvä välityspalvelin (transparent proxy), joka saattaa vielä väkisinkin muistaa käytettyjä osoitteita jonkin aikaa, kunnes se päivittyy/tyhjenee.
Juha Jäntti
Foorumin ja sivuston ylläpitäjä
Finland Weather Exchange (FinWX)

http://www.finwx.net/
------------------------------------------
Ukkoskausi avattu Suomessa: --.--.2024
Ukkoskausi avattu Helsingissä: --.--.2024
-------------------------------------------
Ukkospäivälaskuri 2024; Helsinki/Viikinmäki
0 ukkospäivää.
------------------------------------------
X, FinWX:n ylläpidon ilmoitukset
------------------------------------------

meteorologi

#19
Minä aion harjoitella PHP:tä ja varsinkin dynaamisia websivuja.
En tajua juuri yhtään dynamiisista sivuista!  :(
Laitoin dynaamisista sivuista topikkiin:
http://www.finwx.net/forum/index.php/topic,251.15.html