Apua Davis vp hankintaan

Aloittaja peltiman, perjantai, 30.03.2012, 18:30

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

peltiman

Terve ammattilaiset! Auttakaa miestä mäessä.  Olen hankkimassa ihan työhommien avuksi sääasemaa. Olen päätynyt Davis vantage pro 2 asemaan.
Langattomana kun johdot ei kauheasti nappaa...
Tarkoituksena olisi kerätä dataa kasvukaudesta maahommien avuksi. Jos haluaa saada myös haihdunta tietoa ylös tarvitaanko tämä plus asema, missä on uv ja auringon säteily anturit?

Onko 6162 D V pro2 plus sopiva? Vai saako haihdunta tiedot jo tolla asemalla missä ei ole uv ja auringon säteily antureita? Olis vaan paljon halvempi.
Ja myöhemmin olisi tarkoitus liittää perään myös maan lämpöä/märkyyttä mittaava yksikkö. On niin kallis  >:( että tuskin nyt raaskin kerralla ostaa...

Sitten tämä tietokoneeseen liitos/ netti systeemi. Tarkoituksena olisi päästä lukemaan tietoja esim. kännykällä kesken päivän ilman että täytyy käydä tietokoneella. Onko silloin tämä WeatherlinkIP oikea ratkaisu?

Miten liitos tapahtuu?  Käykö suoraan  Wlan modeemiin? Tällä hetkellä on ihan perus ulkoinen wlan modeemi johon tietokone on kiinni kaapelilla.
Paikka mihin aseman näyttö olis tarkoitus laittaa on tietokoneen ja modeemin vieressä.
Mitä tässä on huomioitava? Itse en tästä hommasta kauheasti ymmärrä.
Käsittääksen ei mene tietokoneen kautta.
Sitten onko viime hetken tietoa kustannus edullisesta ostopaikasta? Saksa? muut maat? Suomi?
Jos joku haluaa jeesata hankinnassa en pistä pahakseni. Itsellä ei tuo kielitaito ole ihan parhaasta päästä.
Kiitos vastauksista jo etukäteen!

Snowi

Tervetuloa foorumille :)

Lainaus käyttäjältä: peltiman - perjantai, 30.03.2012, 18:30
Jos haluaa saada myös haihdunta tietoa ylös tarvitaanko tämä plus asema, missä on uv ja auringon säteily anturit?

jos halutaan haihduntaa mitata niin silloin tarvitsee airongon säteilytehon anturin. UV-anturia ei tarvitse, mutta nuo molemmathan tulee totta 6162 paketissa mukana.

Lainaa
Tarkoituksena olisi päästä lukemaan tietoja esim. kännykällä kesken päivän ilman että täytyy käydä tietokoneella. Onko silloin tämä WeatherlinkIP oikea ratkaisu?

Sama homma onnistuu normaalin dataloggerinkin kanssa, kunhan vain lähettää dataa nettiin päin. En ole täysin varma voiko WeatherlinkIP loggerin avulla edes lukea tietoja suoraan koneelta.

LainaaMiten liitos tapahtuu?  Käykö suoraan  Wlan modeemiin? Tällä hetkellä on ihan perus ulkoinen wlan modeemi johon tietokone on kiinni kaapelilla.

Tietääkseni menee suoraan modeemiin kiinni tai sitten kytkimeen jos sellainen sattuu olemaan siellä välissä.

LainaaSitten onko viime hetken tietoa kustannus edullisesta ostopaikasta? Saksa? muut maat? Suomi?

Saksasta echtshopista saa edullisesti. Tosin minunkin kautta saa periaatteessa ihan hyvään hintaan, vaikka en sääasemien laitteiden myyjä olekaan :)

peltiman


Jos ottaa tuon perusaseman ja siihen lisä kilkkeenä pelkän auringon säteilyteho anturin. Onko anturi helppo asentaa itse? Mitä olen täältä sivustolta lukenut juttuja niin nämä lisä osat on kai aika helppoja lisätä?

Tällähän säästäisi taas kalliita euroja..  :D

Onko tuo saksan nettikauppa ollut luotettava toimittaja?

systeemi

No ainakin itsellä on pelannut, mutta varoituksen sanana, tilaus tapahtuu Saksaksi. Ei siinä mittään ole kunhan käyttää google kääntäjää ja pitkiä hermoja.
Sääasema Nauska, Kemi

www.kemiweather.fi

Rambe

 Tervetuloa mukaan foorumille 

  Pari kertaa kyseisestä ECHTshopista tilauksen tehneenä olen ollut tyytyväinen liikkeen toimintaan.
Toinen tilaus oli pelkästään aurinkoanturi Davisiin. Liike ilmoitti paketin lähteneen ja dhl:n sivuilla näkyi seurantatiedoissa ko. paketti, mutta paketin lähtö Saksasta kesti jokin aikaa. Kuukauden odottelun jälkeen tuli postiin paketti, joka näytti että olis potkimalla tuotu Suomeen. Onneksi lähettäjäkin oli huomioinut ja itse sisältö oli kunnossa.
Itse ei hallitse Saksan kietä ollenkaan, mutta asiakasrekisteröinnin jälkeen tilaaminen on suhteellisen helppoa. Tilaamista helpottaa kylläkin kun tietää minkä laitteen haluaa + tyyppinro.


peltiman

Lainaus käyttäjältä: Rambe - sunnuntai, 01.04.2012, 23:59
Tervetuloa mukaan foorumille 

  Pari kertaa kyseisestä ECHTshopista tilauksen tehneenä olen ollut tyytyväinen liikkeen toimintaan.
Toinen tilaus oli pelkästään aurinkoanturi Davisiin. Liike ilmoitti paketin lähteneen ja dhl:n sivuilla näkyi seurantatiedoissa ko. paketti, mutta paketin lähtö Saksasta kesti jokin aikaa. Kuukauden odottelun jälkeen tuli postiin paketti, joka näytti että olis potkimalla tuotu Suomeen. Onneksi lähettäjäkin oli huomioinut ja itse sisältö oli kunnossa.
Itse ei hallitse Saksan kietä ollenkaan, mutta asiakasrekisteröinnin jälkeen tilaaminen on suhteellisen helppoa. Tilaamista helpottaa kylläkin kun tietää minkä laitteen haluaa + tyyppinro.



Tervehdys!
Kiitos neuvoista. Tilasin aseman tuolta saksan maalta. Kaikki meni ok ja toimitus toimi asiallisessa ajassa vähän yli viikko. Kamat on läjässä ja asema pelaa. Ostin tuon perusaseman ja siihen aurinkoanturin. Tästä kai pitäisi saada haihdunta tiedot irti? Osaako joku neuvoa miten saa haidunta tiedot näkyviin? En ole ainakaan vielä löytänyt niitä...
  8)

systeemi

Lainaus käyttäjältä: peltiman - keskiviikko, 02.05.2012, 20:43

Tervehdys!
Kiitos neuvoista. Tilasin aseman tuolta saksan maalta. Kaikki meni ok ja toimitus toimi asiallisessa ajassa vähän yli viikko. Kamat on läjässä ja asema pelaa. Ostin tuon perusaseman ja siihen aurinkoanturin. Tästä kai pitäisi saada haihdunta tiedot irti? Osaako joku neuvoa miten saa haidunta tiedot näkyviin? En ole ainakaan vielä löytänyt niitä...
  8)


Moro en tunne tuota Davista sen vertaa että osaisin sanoa että saako tuota haihduntaa suoraa ulos. Meinaan laskea tuon haihdunnan tämän mukaan http://fi.wikipedia.org/wiki/Haihtuminen Muut arvothan melkein daviksesta saa.
Sääasema Nauska, Kemi

www.kemiweather.fi

weatherc

LainaaTästä kai pitäisi saada haihdunta tiedot irti? Osaako joku neuvoa miten saa haidunta tiedot näkyviin? En ole ainakaan vielä löytänyt niitä...
En tiedä että antaako se suoraan sitä ulos mutta niin WeatherLink (Daviksen oma softa) kuin esim WD osaa ainakin laskea sen, WL:llä löytyy ainakin ETHistory-käppyrä ja WD:llä kasa tageja jolla sen saa ulos.

systeemi

Lainaus käyttäjältä: weatherc - sunnuntai, 06.05.2012, 14:03
WD:llä kasa tageja jolla sen saa ulos.

Millähän nämä on laskettu, kun itse en löytänyt. Meinaan haihdunnan laskemiseen näkyy olevan aika monta vaihtoehtoa. Custom tagit taisi olla tämmöiset:

$evaporation = '%VPet%';
$evaporationmonth = '%VPetmonth%';
Sääasema Nauska, Kemi

www.kemiweather.fi

peltiman

Kiitos tiedoista. Kyllähän siinä taas niin kävi että kun suostui ottamaan käyttöohjekirjan ja sanakirjan käteen niin löytyihän sieltä tuo haihdunta suoraan näytölle. Näkyy mm/päivä ja mm/kuukaudessa muodoissa. Vantage pro 2 näytössä on 2nd painikkeella ET niin siltähän se löytyy.  ;D Mutta kun nuo käyttöohjeet pysyy vaan yleensä visusti tuolla laatikossa.  :D