DAVIS VANTAGE PRO 2 - 6152EU tai Davis Vantage Pro 2 - 6162

Aloittaja RJKL 58, lauantai, 18.02.2012, 20:09

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

RJKL 58

Kyselin tässä taannoin sääasemista ja sainkin hyviä vinkkejä. päädyin sitten jompaan kumpaan otsikon malliin. Helpommalla sen taitaa saada VILLEN Kellosta Sastamalasta. Mutta miten luotettavasti tämä yhtiö toimii. Ainakin omien sanojensa mukaisesti pitkähkö kokemus verkkokaupasta. Tälläkin saitilla näkyy positiivista puhetta, mutta selailin vähän nettiä ja aika paljon oli myös negatiivista palautetta muummuassa http://www.puskaradio.net/index2.php?item_id=616 tuolta. Miten tuohon voisi suhtautua. Eihän kaikki kaupat aina mene kirjaimen mukaan mutta silloin omat rahat ovat vaarassa, kun kyse on kuitenkin kohtalaisesta summasta  :-\

Rikuli84

Itse tilasin vanhaan sääasemaan uuden ulkoanturin joskus puolivuotta sitten ja se tuli parissa päivässä postilaatikkoon. Pari vuotta sitten ostin koko sääaseman sieltä ja muistaakseni ei viikkoa kauempaa mennyt.

Snowi

Itsellä oli puolestaan isoja ongelmia kyseisen kaupan kanssa kiikareiden takuuhuollon kanssa. Mielestäni kiikareisiin tullut vika olisi pitänyt ehdottomasti mennä takuuseen, sillä itse en keksinyt mitään syytä mistä kiikari olisi voinut rikki mennä ja pidän vielä tälläisiä tuotteita kuin kukkaa kämmenellä, eli olen hyvin tarkka kokonaisuudessaan. Olivat kuulemma oikein mikroskoopilla tutkineet kiikaria ja todenneet jonkun korkeamman voiman hajottaneen kiikarin, joka sitten ilmeisesti olin minä. Lopulta kiikarit olivat lähes vuoden heillä ennen kuin annoin periksi ja maksoin 40 euroa korjauskuluja, vaikka itse kiikarit maksoivat muistaakseni 105 euroa  >:(

Periaatteessa saisit kumman tahansa noista sääasemista minun kautta halvemmalla kuin mitä Suomesta on mahdollista saada, sillä tein äskettäin erittäin hyvän yhteistyösopimuksen erään tahon kanssa, mutta en voi siitä puhua sen enempää. Minulla on lähdössä tilaus muutamasta sääasemasta ja parista muusta lisäpalikasta tässä tämän tai viimeistään ensi kuun aikana, joten mahdollisesti siihen tilaukseen voisi halutessasi laittaa myös sinun asemasi :)

weatherc

#3
Kannattaa myös muistaa että echtshopista (echtsop.de) saa 6152CEU 450€:llä ja 6152EU 530€:lla ;D

Yks asia mitä en edelleenkään ymmärrä miksi Suomesta ostettaessa sääasemat maksavat niin paljon enemmän kun jos Saksasta ostaa, varsinkinjos puhe on Daviskesta, kun esmex. emolevyjä saa samaan suunnilleen hintaan. Ei se 4% ero alv:ssa loppujen lopuksi niiiin paljoa tee vaikka se nyt 500 ekun asemassa jo pikkasen onkin. Ja ihan sama pätee puolet lähempänä Saksaa eli Ruotsissa, siellä Davikset vasta kalliit ovatkin. Kai se on se Itämeri-lisä, tierä häntä... ::)

Snowi

Tulen saamaan sääasemat ja muut Daviksen laitteet vielä echtshoppiakin halvemmalla, mutta kuten sanoin, en voi kertoa, että mistä.

jamo

Lainaus käyttäjältä: RJKL 58 - lauantai, 18.02.2012, 20:09
negatiivista palautetta muummuassa http://www.puskaradio.net/index2.php?item_id=616 tuolta. Miten tuohon voisi suhtautua.

Pikaisesti laskettuna n.50 palautetta 80:stä oli negatiivista, hmmm pistää miettimään.

RJKL 58

Lainaus käyttäjältä: Snowi - sunnuntai, 19.02.2012, 01:08
Itsellä oli puolestaan isoja ongelmia kyseisen kaupan kanssa kiikareiden takuuhuollon kanssa. Mielestäni kiikareisiin tullut vika olisi pitänyt ehdottomasti mennä takuuseen, sillä itse en keksinyt mitään syytä mistä kiikari olisi voinut rikki mennä ja pidän vielä tälläisiä tuotteita kuin kukkaa kämmenellä, eli olen hyvin tarkka kokonaisuudessaan. Olivat kuulemma oikein mikroskoopilla tutkineet kiikaria ja todenneet jonkun korkeamman voiman hajottaneen kiikarin, joka sitten ilmeisesti olin minä. Lopulta kiikarit olivat lähes vuoden heillä ennen kuin annoin periksi ja maksoin 40 euroa korjauskuluja, vaikka itse kiikarit maksoivat muistaakseni 105 euroa  >:(

Aika moni valittanut noista kiikari YM asioista. Verkkomyynti pitäsi olla täysin asiakaslähtöistä toimintaa. Ei se onnistu, jos negatiivista palautetta alkaa tulla liikaa. Riskejä ei voi maksattaa asiakkaalla.

Orko

Villen Kello ei ole ainakaan harrastajapiirissä kovin luotettava paikka. Tosi monelta olen kuullut, että tilauksissa on ongelmia. Kyselyihin ei vastata, toimitusajat vaihtelevat ilman mitään logiikkaa ja varsinkin varastotilanne on vähän väliä mitä sattuu. Lisäksi hakevat koko ajan työntekijöitä, joten ei siellä edes kovin pitkään henkilöstö viihdy. Kertonee jo jotain.

Tietenkin on halpa, jos se on päätekijä  ;D Mutta kokonaisuuden kannalta itse ainakin maksan mieluummin muutaman euron enemmän, kun asiat vain hoituu ja on olemassa molemminpuolinen luottamussuhde....

Leka

Lainaus käyttäjältä: weatherc - sunnuntai, 19.02.2012, 01:46
Kannattaa myös muistaa että echtshopista (echtsop.de) saa 6152CEU 450€:llä ja 6152EU 530€:lla ;D

+ postikulut Suomeen 31€. Itse tilasin Daviksen dataloggerin tuolta, tilauksen ja toimituksen kanssa ei mitään ongelmia.

Oman 6152EU:n ostin aikanaa 3G-antennit verkkokaupasta hintaan 595€+8,9€ pk. Toimitus tilauksesta paikalliseen postiin kesti 3 päivää.

Sääasema Vilppula - Davis Vantage Pro2 Wireless

weatherc

Lainaa+ postikulut Suomeen 31€. Itse tilasin Daviksen dataloggerin tuolta, tilauksen ja toimituksen kanssa ei mitään ongelmia.
Echtshop on ihan hyvä pulju, kuten skyview UK:ssä, molemmissa tullut asioitua eikä ongelmia.
Postikulut Suomeen näyttää olevan Saksan maalta aika tarkkaan 30€ kun DHL:ää monesti käyttävät, joskus pikkasen huvittavin seurauksin, mulla tuli kerran 2cm x 2cm piirilevy/anturi 25cm x 25cm laatikossa ;D