Lämpötila/kosteusanturin kaapelin jatkaminen

Aloittaja Leka, torstai, 26.01.2012, 20:27

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Leka

Onko kukaan kokeillut jatkaa lämpötila/kosteusanturin kaapelia valmiilla RJ12 liitäntäkaapelilla ja tämmöisellä jatkoliittimellä: http://www.vekoy.com/product_info.php?products_id=9542

Kosteuden kanssa tulee takuuvarmasti ongelmia suojaamattomana jatkoksen kohdalle, mutta jos tuon jatkoksen saa suojattua kunnolla niin jää kaapelin jatkaminen juottamalla/Scotchlokeilla pois.

Nimim. Laiskuus iski   ;D

Sääasema Vilppula - Davis Vantage Pro2 Wireless

Snowi

Itse yritän aina heti alkajaisiksi tehdä mahdollisimman hyvän ratkaisun, jotta ei sitten aikaa kulu siihen, että täytyy korjailla kosteusvaurioita sun muita :)

Rikuli84

vaseliinia tuonne kun kytket johdot jatkoliittimeen ja sitten vulkanisoituvaa teippiä päälle.

Leka

Lainaus käyttäjältä: Snowi - torstai, 26.01.2012, 20:52
Itse yritän aina heti alkajaisiksi tehdä mahdollisimman hyvän ratkaisun, jotta ei sitten aikaa kulu siihen, että täytyy korjailla kosteusvaurioita sun muita :)
Näin juurikin kun tehdään oikeaoppisesti  ;) Ajattelin vaan josko joku olisi kokeillut...

Täytyypä kokeilla itse keväämmällä kun ISS:tä tuon erottaa, lämpötila/kosteusanturi suojineen siirretään kuitenkin sen verran helppoon paikkaan että mahdollisen toimimattoman jatkoksen korjaaminen ei ole suuri vaiva.

Sääasema Vilppula - Davis Vantage Pro2 Wireless


Leka

Noniin, nyt on ISS:n lämpötila/kosteusanturi sätelysuojineen siirretty väliaikaisesti talon pohjoispuolelle valmiilla 15m pitkällä RJ12 kaapelilla + jatkoliittimellä ja hyvin näyttäisi toimivan  ;) Jatkoliitin tulee IP67 kotelointiluokan jakorasian sisään kunhan säteilysuojan kiinnike valmistuu ja saadaan lämpötila-anturi 2m korkeudelle. Sen aikaa lämpötilaa ja kosteutta mitataan n. 1,8m korkeudelta joka tuskin on kovinkaan suuri synti  ;D

Eipähän ainakaan auringonpaiste pääse vääristämään lämpötilaa, tosin kuin n.4m korkeudella ja vielä 60cm. talon peltikaton yläpuolella  >:(

Sääasema Vilppula - Davis Vantage Pro2 Wireless