Uutiset:

Ei uusia uutisia.

Main Menu

WS 2801

Aloittaja Jussa, sunnuntai, 16.10.2011, 19:33

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

systeemi

Mitä itselle tullut vastaan paristoissa. Merkillä on jonkin verran väliä. Eniten ihmetyttää eri merkkien erot lähtöjänniteessä ja jonkinaikaa käytettynä ollessaan. Osalla merkeistä jännite pysyy lähes samana pitkäänkin. Osalla merkeistä jännite tipahtaa jonkin verran heti käyttöönoton jälkeen ja tästä syystä osalaitteista alkaa vikomaan.

Ei mitattu esimerkki vaan kuvaannollinen alkujännite 1,5v => 2kk päästä  edelleen 1,5v. Toisella alkujännitteen ollessa sama 2kk pudonnut 1,3v.
Sääasema Nauska, Kemi

www.kemiweather.fi

Leka

Kokemuksia paristojen jännitteistä on sen verran ettei "merkkiparisto" ole laadun tae vaikka "parasta ennen" leimaan on aikaa, esim. joissakin 1,5V Varta ja Energizer paristoissa on ollut jännite n.1,3V uutena, eli mittamallahan ne mädät munat korista löytyy.

Ulkokäyttöön litiumparistot ehdottomasti, jokaisessa halpis sääasemien ulkolämpötila-antureissa jotka itsellä on käytössä löytyy myös litiumparistot. Tosin parin-kolmen vuoden paristot kustantavat enemmän kuin itse sääasemat  ;D

Sääasema Vilppula - Davis Vantage Pro2 Wireless

Snowi

Itse olen käyttänyt noissa Davisin asemiss ja langattomissa lähettimissä pääasiassa Duracellin paristoja. Varmaankin sen takia kun sellainen on noissa paketeissakin alkuun :). Tosin koska noissa on myös aurinkokennot, niin kovin usein paristoja ei tarvitse vaihdella. Klaukkalan aseman paristot vaihdoin vuosi sitten eli noin parin vuoden käytön jälkeen. Paristo olisi toiminut senkin jälkeen varmaankin vielä aika pitkäänkin, sillä aika hyvin siinä virtaa näytti vielä olevan. Mutta jotain temppuilua taisi silloin olla, joten vaihdoin sen varmuuden vuoksi.

Litiumparistot on täälläkin käytössä. Eniten ihmetyttää se miksi noissa edullisissa lämpömittareissa ja sääasemissa noi paristot menee niin älyttömän nopeasti, ainakin niissä laitteissa mitä itsellä on ollut. Tosin voi olla että on tullut käytettyä niissä vahingossa muitakin kuin litiiumparistoja, mutta joka tapauksessa yhden mittarin kanssa meni lopulta hermot kun paristot piti vaihtaa reilun kuukauden välein. Tulee nopeasti kalliiksikin tuommoinen :)

timolavi

Olen miettinyt sääaseman hankintaa ja olin jo päätymässä LaCrosse WS2801:een, sillä sitä näyttäisi saavan ranskalaisesta Pixmaniasta n. 200 euron hintaan ja se toiminee weewx:n kanssa. Sitten tuli mieleen lisälämpötila-anturin laitto kasvihuoneeseen. Ko. asema näyttää toimivan lämpötila/kosteusanturin kautta muiden mittareiden tietoja välittäen, enkä vielä ole löytänyt tietoa siitä, saako siihen lisättyä lämpötila-antureita.

iccb

Lainaus käyttäjältä: timolavi - keskiviikko, 06.11.2013, 16:42
Olen miettinyt sääaseman hankintaa ja olin jo päätymässä LaCrosse WS2801:een, sillä sitä näyttäisi saavan ranskalaisesta Pixmaniasta n. 200 euron hintaan ja se toiminee weewx:n kanssa. Sitten tuli mieleen lisälämpötila-anturin laitto kasvihuoneeseen. Ko. asema näyttää toimivan lämpötila/kosteusanturin kautta muiden mittareiden tietoja välittäen, enkä vielä ole löytänyt tietoa siitä, saako siihen lisättyä lämpötila-antureita.

Lisäantureita tähän värkkiin ei tähän värkkiin saa.

Jussa

Pakko se on uskoa, Duracel ei kestä näissä vermeissä ??? Kuukauden välein pitänyt uusia ulkoyksikköön paristot kun olen Duracel Ultra Powereita käyttänyt. Siirryin takaisin Vartaan mitkä oli paketin mukanakin alussa. Muistelen ensimmäiset paristot kestäneen vuoden päivät. Katotaan nyt miten taas vartata kestää. Energizerit kesti pari kuukautta..

J.Jäntti

Lainaus käyttäjältä: Jussa - maanantai, 13.01.2014, 13:06
Pakko se on uskoa, Duracel ei kestä näissä vermeissä ??? Kuukauden välein pitänyt uusia ulkoyksikköön paristot kun olen Duracel Ultra Powereita käyttänyt. Siirryin takaisin Vartaan mitkä oli paketin mukanakin alussa. Muistelen ensimmäiset paristot kestäneen vuoden päivät. Katotaan nyt miten taas vartata kestää. Energizerit kesti pari kuukautta..

Duracellin paristot ovat toki kestäviä, mutta vain, jos niitä ajetaan tietyllä kuormalla koko ajan. Sääaseman anturi ei ole paikkana niitä parhaimpia. Vaikka merkkiparisto onkin, niillä on samanlaiset lainalaisuudet kuten muissakin vastaavissa paristoissa: Pakkasella jännite romahtaa hyvin alas. Minulla on ollut kelloradion ulkoanturi/DCF77-vastaaanotinpaketissa kohta kaksi vuotta muistaakseni joku litiumparisto tai vastaava ja se on mennä painellut hyytymättä yli -20°C lämpötiloissakin ja yhä jaksaa. Hintaa niillä on hieman enemmän tavallisiin paristoihin verrattuna, mutta ne pyyhkivät pöytää jokaisella testatulla paristolla tähän saakka.
Juha Jäntti
Foorumin ja sivuston ylläpitäjä
Finland Weather Exchange (FinWX)

http://www.finwx.net/
------------------------------------------
Ukkoskausi avattu Suomessa: --.--.2024
Ukkoskausi avattu Helsingissä: --.--.2024
-------------------------------------------
Ukkospäivälaskuri 2024; Helsinki/Viikinmäki
0 ukkospäivää.
------------------------------------------
X, FinWX:n ylläpidon ilmoitukset
------------------------------------------

Jussa

Sisällä tosiaan pattereiden varaus näyttää lähes täyttä. Tässä on käynyt minulle vanhanaikaisesti, olen jotenkin kuvitellut noiden olevan litiumparistoja, vaan eivät sitten olekkaan? Mistä ostatte noita litiumparistoja? Koko pitää olla siis C, LR14. Ei vissiin tavan kaupasta saakkaan?


Leka

Lainaus käyttäjältä: ahpe - tiistai, 14.01.2014, 16:56
Tuolla on jotain  litiumparistoja.

http://www.alibaba.com/showroom/c%252flr14-batteries-1.5v-er14250m-lithium-battery.html

ja

http://fi.rsdelivers.com/product/energizer-industrial-c-15v/c-lr14/0221759.aspx?gclid=CLeDgez1_bsCFYZd3godwyIAog

Jälkimmäiset eivät ole litiumparistoja ja ensimmäisessä min. tilaus 1000kpl...

Todella vähissä taitaa olla C/LR14 litiumparistot ja alkaalit tosiaan hiipuvat kun mennään -20 asteen alapuolelle. Yksi vaihtoehto tietty on käyttää ulkoista virtalähdettä, mutta sen modaaminen ulkoyksikköön taitaa olla näillä pakkaslukemilla vähemmän miellyttävää. Mulla on kaikissa ulkoyksiköissä litiumit, mutta kootkin on yleisemmät (½AA, AA ja AAA)

En tiedä miten tarkka tuo WS2801 on jännitteen suhteen, nimittäin LR14 koon 3,6V litiumparistoja löytyy ihan mukavalla yli 8000mAh kapasiteetilla (vrt. LR14 n.1550mAh), mutta tuonkin vaihtoehdon käyttö vaatii hieman modausta.

Montakos paristoa siihen ulkoyksikköön menee?

Sääasema Vilppula - Davis Vantage Pro2 Wireless