Kalibrointi. Onko mahdollista?

Aloittaja Rambe, tiistai, 23.08.2011, 15:03

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Rambe


  Moikka porukka

Onko kukaan tutkinut / "puukottanut" onko mahdollista kalibroida antureita. Lähinnä olen huomannut ilmanpaineen olevat n.+3hPa, kun olen vertaillut kahden sääaseman lukemia omaani.
Niin mulla "klasun 1080" ja olen näiden kahden sääaseman välissä (noin). Heillä on jokseenkin samat lukemat, mutta kuten mainitsin mulla on suurimmat paineet. ;D

Vai pystyykö lukemaa muuttamaan ohjelmallisesti. (Easyweather / Cumulus) siten, että lukema olisi jokseenkin uskottava.


terv:Rambe
http://maksjoki.net/saa/

finilves

Molemmista pystyy muuttamaan, Cumulus on helpompi laita arvoksi -3 (kenttää en muista en ole sääaseman vieressä)
Pystyy sen muuttamaan Easyweather, sillon pitää Cumulus sammuttaa (en suosittele koko ohjelman käyttöä, se sekoilee välillä).

Snowi

Ainakin Daviksessa ja WD:ssa on kattavat kalibrointisäädöt, joten kalibroinnin voi tehdä jommasta kummasta. Muistaakseni myös LC:n asemassa oli säädöt kalibrointiin, mutta Cumuluksesta ja WUHUsta en osaa sanoa, sillä ei ole tullut niitä kokeiltua.

Rambe



  Jees kiitoksia.

En tiedä onko oikea lukema, mutta ollan samalla hehtaarilla.

Cumuluksesta löytyi (Configuration -> Calibration)

J.Jäntti

Lainaus käyttäjältä: Rambe - tiistai, 23.08.2011, 16:51
En tiedä onko oikea lukema, mutta ollan samalla hehtaarilla.

Cumuluksesta löytyi (Configuration -> Calibration)

Jos WUHUa jossain tilanteessa testaat, vastaavat kalibrointitiedot löytyvät pääruudulla olevan Tweak-napin takaa.

Cumuluksesta ja WD:stä eroten kalibraatio pitää vain suorittaa ko. ruudulla "imperiaalisilla" arvoilla (eli °F ja inHg). Se ei ole siitä iloisimmista hommista WUHU:ssa.
Juha Jäntti
Foorumin ja sivuston ylläpitäjä
Finland Weather Exchange (FinWX)

http://www.finwx.net/
------------------------------------------
Ukkoskausi avattu Suomessa: --.--.2024
Ukkoskausi avattu Helsingissä: --.--.2024
-------------------------------------------
Ukkospäivälaskuri 2024; Helsinki/Viikinmäki
0 ukkospäivää.
------------------------------------------
X, FinWX:n ylläpidon ilmoitukset
------------------------------------------