FinWX Foorumi
lauantai, 16.12.2017, 01:49 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset:

Ei uusia uutisia.

Etusivu   Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: 1 [2]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Tehoisa lämpösumma  (Luettu 13126 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Snowi
Foorumin Yleismoderaattori
Poissa Poissa

« Vastaus #10 : perjantai, 22.04.2011, 21:49 »

eikä itseopiskelu kiinnostanut kun tuo koodipuoli on ylipäätänsä mulle semmosta ettei siinä oikeastaan tunnin parin työskentelyn jälkeen tapahdu muuta kuin alkaa kasvamaan jonkinmallinen sarvi päähän.

Tuo on kyllä välillä niin totta  Virnistää. Silmät vaan pyörii koodia, eikä enää tajua mistään mitään, silloin on aina parempi pitää tauko ja tulla taas virkein mielin takaisin. Itsekin huomannut että saattaa kunnon tauon jälkeen ratkaisu löytyä melkein kuin itsestään.

Itse en sivustoni alkuvaiheessa tiennyt koodauksesta oikeestaan yhtikäs mitään, ihan perusteita tiesin, mutta ei muuta. Tein sitten niin, että pistin Davisin sääaseman tilaukseen ja halusin samalla tehdä kunnon nettisivut sääaseman lähettämälle datalle. Itse aloitin ostamalla tuommoisen 400-sivuisen xhtml-opuksen ja luin sen tarkasti läpi pariin kolmeen kertaan  Virnistää. Sitten ei muuta kuin täysin tyhjältä pöydältä sivua rakentamaan ja ensimmäinen versio oli valmis 2009 joulukuussa. Toinen versio, joka tyyliltään on siis oikeestaan nykyinen versio, pieniä muutoksia lukuunottamatta, valmistui 2010 vappuna. HTML meneekin nyt aika näppärästi kun on tullut satoja, ellei jopa muutama tuhatkin tuntia koodin kanssa raapusteltua  Pyörittää silmiään.
PHP:ta opin siinä sivussa, koska sääsivusto ei oikeestaan ilman php:ta toimi. PHP:n osalta olen saanut älyttömästi apua tältä foorumilta ja varsinkin weatherc:n tekemien skriptien kautta  Virnistää. PHP-puoli on kuitenkin sen verran vielä hakusessa, että mitään isompia omia skriptejä ei parane vielä tehdä, mutta muiden skriptien tutkailu opettaa älyttömästi ja tietenkin se perinteinen yritys-erehdys tekniikka  Virnistää

Nykyään onkin sitten kirjat myös CSS:sta, Javascriptistä ja PHP:sta  Hymyilee. Tosin noita en ole vielä kerennyt kovin tarkkaa lukaista, paitsi CSS-kirjaa vähän tarkemmin. Yllättävän paljon kaikenlaista pikkuista opeteltavaa on jopa CSS:n puolella. Sitä ei välttämättä tajuakaan mihin sekin oikein venyy.
tallennettu

Pirtti
Mielipidegeneraattori
**
Poissa Poissa

« Vastaus #11 : tiistai, 08.11.2016, 17:33 »

En ole keksinyt miten saa Cumulus 1.9.4 v.1099 ohjelmalla lämpösumman ulos suoraan.  Olen tehmyt taulukkolaskennalla  ja lähettänyt manuaalisesti tiedot http://jussilanet.com/teholsumma.html.  Käyristä mukava seurata vuosia missä mennään
tallennettu

Sivuja: 1 [2]
  Tulostusversio  

Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2011, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!