Uutiset:

Ei uusia uutisia.

Main Menu

Dedi 3kk

Aloittaja weatherc, perjantai, 19.11.2010, 15:40

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

weatherc

wx-dedi on jo kerennyt 3kk ikään ja täytyy sanoa että oli kyllä paras siirto mitä sivuille on tapahtunut ;D

Itse purkki raksuttaa kuin juna, tämän 3 kuukauden aikana taitaa olla tasan 1 "ongelma" Hetznerin päässä ja sekään ei ollut vika purkissa vaan verkossa jonka Hetzner hoiti ainakin omasta mielestäni aivan mallikkaasti.
Tässä nändään miten homma toimii, kun ei ulkoisteta kaikkia toimintoja koska jos olen ymmärtnyt wht-voorumia oikein niin Hetzner ensinnäkin se ei ole henkilökunnallisesti mikään jättiläinen, tosin kasvaen raketinomaisesti johtuen tällä hetkellä Euroopan parhaimmista spexit/hinta-suhteesta, kukaan varteenotettava datacentteri ei ole onnistunut lyömään noita hintoja, ja ne tekee kaiken itse.

Mitä olen noita eri arvojen (esim. cpu,ram,prosessit jne) käppyriä seurannut niin aika tasaisesti mennään, varsinkin nyt kun on saanut näppituntuman että missä ne normaalisti liikkuu. Joku arvo pomppaa pikkasen välillä pikkasen pidemmäksi aikaa mutta se nyt näyttää olevan suht normaalia ja ovat aina tähän asti lähes aina itse korjannut itsensä. Pari kertaa olen käynnistänyt uudelleen mm. Apachen mutta kuulunee asiaan. Koska eivät ole pahemmin haitanneet menoa niin en ole tutkinut sen kummemmin mikä ollut aiheuttaja mutta aravaukset on OpenGrads/GFS joka jumittaa tai joku php-skripti joka ottanut hatkat.

Joskus voi myös käydä näin:
Kerran kun iski pieni fiba nwn:än webkamera-skriptiin (jota ei uusimmassa versiossa enää ole) niin enpä tietenkään saanut mitään kamerakuvaa näkyviin muuta tuloksena oli yli 400 prosessia. Ja se pelkästään kun ajoin skriptiä pari kertaa  ;D
Apachen uudelleenkäynnistys korjas asian.
Joten näinkin voi joskus harraste-koodarille käydä  ;D

Ukkoskauden loputtua myös dataliikenne rauhoittui ja on sen jälkeen pysynyt lähes samana suuntana loivasti kasvaen, kiikkuen kuitenkin siinä ihan kiitettävän 300 ja 350 G:n välimaastossa kuukaudessa tai noin 1 megan keskinopeudella.  ;D

Myöskään datan nopeudessa ei ole valittamista, GFS-dataa näyttää liikkuvan 5-6 megan tahtiin molempiin suuntiin parhaimmillaan (tämä ei ole mikään maksimi vaan johtuu ihan muista seikoista kuten vastaanottavan/lähettävän tahon omasta nopeudesta ym.). Backupit Hetznerin backupservulle liikkunut täydellä 100M nopeudella (korkein tähän asti nähty lukema ollut jotain 93500 luokkaa), jota voidaan pitää jopa pienenä yllätyksenä, kertonee jotain verkon tasosta  ;D
Verkosta sen verran että Hetznerin verkkokapasiteetti on tämän 3 kuukauden aikana kasvanut 110 G:stä aivan huikeaan 150+ 162 G:hen ;D

Aatoksena on että joulukuussa jossain vaiheessa ajaa mahdolliset päivitykset sisään ja vaikka tehdä bootti, jollei mitään hälyttävää ennen sitä tapahtdu sillä rintamalla. En tosin ole edes tarkistanut että onko niitä kuinka paljon olemassa.  ;)

EDIT: Tarkistettiin mikä se verkon kapasiteetti nykyään on ja taas oli kasvanut...