Uutiset:

Ei uusia uutisia.

Main Menu

18.07.2010

Aloittaja weatherc, lauantai, 17.07.2010, 16:19

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Sanni

Snowi, ne palleroiset on MUN!!!  ;D

Saattaahan tuota ukkosta vielä yötä myöten syntyäkin. Luulen että tuo sade oli vain tyyntä myrskyn edellä - ehkä.

J.Jäntti

Terveiset taas totaalisen turhalta reissulta Malminkartanonhuipulle.
Nyt mentiin pitkästä aikaa taas 462 porrasta ylös, 150 kerrallaan. On kyllä pirun huono kunto äijällä, kun aiemmin pystyi painelemaan 225 porrasta kerralla, kunnes toinen keuhko lakkasi toimimasta. Nyt mentiin suunnilleen 150 ja toinen keuhko failasi niin että joutui pari minuuttia repimään happea ennen seuraavaa vuoristoleiritasannetta.  :P :P  Siellä huipulla sitten oltiin puoli tuntia kameran kanssa toteamassa, että pas**t täällä mitään ukkostaa enää ja viimeinen tarkistus SPARK.CLX:stä vahvisti tilanteen. Sitten vain kamera laukkuun, jalusta laukkuun, takaisin autolle ja kotiin. Nyt jalat tärisevät. Sen sitä saa, kun ei luonto pakota treenaamaan ukkosten avulla. ;)

FMI Testbedin mukaan sadealueen painopiste siirtyy hitaasti kohti itää. Kovimmat sateet ovat edelleen porvoolaisten ja siitä itään asuvien ilona. Salamointia ei enää juurikaan esiinny, mikä ei varsinaisesti hämmästytä enää ollenkaan, koska aurinko on jo laskenut. Luvassa on todennäköisimmin enää vain vesisadetta jota riittää aamuyön tunneille saakka.
Lämpötila on armollisesti pudonnut +20°C tuntumaan, mutta sateen nostattama kosteus on nyt puolestaan huipussaan ja kastepiste sitä myöten.

Täytyy myöntää, että sitä kummallisesti tuntuu turhauttavalta tämä ravaaminen, mutta palkitsevaa se on sitten, kun niitä salamoita saa videolle. :)
Juha Jäntti
Foorumin ja sivuston ylläpitäjä
Finland Weather Exchange (FinWX)

http://www.finwx.net/
------------------------------------------
Ukkoskausi avattu Suomessa: --.--.2024
Ukkoskausi avattu Helsingissä: --.--.2024
-------------------------------------------
Ukkospäivälaskuri 2024; Helsinki/Viikinmäki
0 ukkospäivää.
------------------------------------------
X, FinWX:n ylläpidon ilmoitukset
------------------------------------------

Sanni

Laiho, Malminkartanonmäestä eli Jätemäestä eli Jättäristä tuli mieleen eräs kesäinen yö vuonna 2001. Mä olin "kaverin luona yötä" ja kaveri "mun luona yötä". Oltiin oltu vähän stadissa hillumassa kello yhdeltä yöllä (iskä ja äiskä ois "tykänny" jos ois tienny, luultavasti tiesivätkin) ja viimeinen juna oli jo mennyt. Päätettiin sitten kävellä Huopalahdesta Myyrmäkeen. Käveltiin Malminkartanonmäen huipulle kompastellen rehuihin - mul on siit viel valokuvakin jossain kun kompastuin keskelle pöpelikköä  ;D juuri kun oltiin päästy mäen laelle, jyrähti kerpeleellinen ukkonen jota ei muka aiemmin oltu huomattu ja samalla huomattiin että portaitahan olisi päässyt... Olisitpa tuolloin ollu mukana, ei olisi turhaa reissua tullut :D

Enivei, Jättärille vois oikeesti joku päivä lähteä hengailemaankin. Aion toteuttaa suunnitelman tässä jonakin päivänä jos ukkonen sattuu sopivaan aikaan. Sieltä on sikahienot maisemat!

teutari

Lainaus käyttäjältä: Sanni - maanantai, 19.07.2010, 20:55
Enivei, Jättärille vois oikeesti joku päivä lähteä hengailemaankin. Aion toteuttaa suunnitelman tässä jonakin päivänä jos ukkonen sattuu sopivaan aikaan. Sieltä on sikahienot maisemat!
Ensi lauantaina on ehkä pikkusia mahdollisuuksia saada jonkinlaista meininkiä tänne eteläänkin.



Sanni

Lainaus käyttäjältä: teutari - maanantai, 19.07.2010, 23:39
Lainaus käyttäjältä: Sanni - maanantai, 19.07.2010, 20:55
Enivei, Jättärille vois oikeesti joku päivä lähteä hengailemaankin. Aion toteuttaa suunnitelman tässä jonakin päivänä jos ukkonen sattuu sopivaan aikaan. Sieltä on sikahienot maisemat!
Ensi lauantaina on ehkä pikkusia mahdollisuuksia saada jonkinlaista meininkiä tänne eteläänkin.


Hienoa! Mun pitää vaan repäistä jostain turvapaikka jos ukkonen uhkaa tulla päälle. Hahhaa :D No, ehkäpä mä sit vaan juoksen äkkiä rinnettä alas. Sarjassamme Sannin vähemmän arvokkaat poistumiset...