WXSIM sääennuste "kokonaan" uusiksi

Aloittaja Snowi, tiistai, 29.12.2009, 17:04

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Snowi

Ei nyt aivan kokonaan uusiksi, mutta joka tapauksessa todella iso muutos, koska poistin kaikki wxsimin (tai NOAA) ikonit ja laitoin tilalle paremmin ja selkeämmin säätä kuvaavat ikonit.
Vanhat ikonit olivat vähän sekavat ja kuvasivat säätä vähän huonosti, koska jos oli lumisadetta niin silloin oli vain yksi ikoni päivälle ja yölle. Nyt näissä uusissa ikoneissa on lähes kaikki mahdolliset variaatiot, eli jos on aurinkoa ja puolipilvistä ja sadetta niin myös ikoni on sen mukainen.
Poistin myös muutamia turhia ikoneita ja tekstejä. Esimerkiksi sumut ja kylmyyden ja kuumuuden ikonit.
Vielä pitää säätää vähän koska nyt sadeikonit eivät näy, mutta nyt ei kerkee kun pitää lähteä. Katson illalla tuota lisää.

Menkää ihmeessä katsomaan osoitteeseen
http://www.klaukkala-saa.fi/forecast.php

Snowi

Jaahas olin näköjään vahingossa poistanut tuuli-ikonit, no nyt nekin näkyvät oikein.
Pitää vielä vähän katsoa noita ikoneita jotta olisivat niin että sadeikonit tulisivat aina näkyviin jos on sadetta luvattu.
Olen myös lisännyt jokaiseen sadeikoniin sadeprosentit jotta näkisi samaan malliin kuin NOAA ikoneissa että mikä on mahdollisuus sateelle.

Snowi

No niin nyt sain toimimaan myös sadeikonit oikein. Piti vain laittaa ne oikeeseen järjestykseen tuonne parser tekstitiedostoon, eli ylimpänä ne jotka ovat mielestäsi arvojärjestyksessä ylimpänä.
Nyt pitäisi olla ikonit niin että näet jo heti ikonista onko aurinkoa, sadetta, pilviä tai muuta vastaavaa. Aivan kaikkia pikkuriikkisiä ikonicomboja ei ole mutta melkein enemmän kuin riittävästi.

Vieläkin vähän mietin että jätänkö nuo sadeprosentit noin vai otanko ne kuvasta pois ja laitan irrallisena johonkin. Yritin laittaa prosentit alakulmaan joko vasempaan tai oikeaan niin että ne peittäisivät itse ikonia mahdollisimman vähän. Toisaalta noiden prosenttien tekemiseen jokaiseen sadekuvaan joita on eri comboja meni sen verran aikaa että todennäköisesti jätän ne noihin ikoneihin.