Sääasema liitetty onnistuneesti jäseneksi

Aloittaja J.Jäntti, sunnuntai, 04.12.2011, 20:22

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

J.Jäntti

Sääasema FinWX Posio-X0 liitetty jäsenasemaksi onnistuneesti
Datasyöttö sääsivustolta parserille ja ulossyöttö OK.

Säätietojen hakuväli: 240 sekuntia (5 minuuttia).
Juha Jäntti
Foorumin ja sivuston ylläpitäjä
Finland Weather Exchange (FinWX)

http://www.finwx.net/
------------------------------------------
Ukkoskausi avattu Suomessa: --.--.2024
Ukkoskausi avattu Helsingissä: --.--.2024
-------------------------------------------
Ukkospäivälaskuri 2024; Helsinki/Viikinmäki
0 ukkospäivää.
------------------------------------------
X, FinWX:n ylläpidon ilmoitukset
------------------------------------------

Jussa

Tervehdys vaan minunkin puolesta täältä Posiolta, lapin raukoilta rajoilta, tosin taidan olla jo tuttu ainakin aktiivisimmille kirjoittajille :)

Kaikkihan lähti siitä, kun reilu 3 vuotta sitten liityin tänne foorumille. Siitä alkoi kyteä ajatus, että josko minäkin joskus laittelisin oman sääaseman joka kertoilisi tietoja nettiin. Pitkään ajatuksen loppuun viemisen esteenä oli ehkä se, että pidän itseäni hiukan poropeukalona mitä tulee näihin ATK-laitteisiin ja muihin vermeisiin. Tai laitteet ei sinällään ole outoja enää, vaan paremminkin niiden sisuksissa pyörivät ohjelmahirviöt ynnä muut koodit :D Vaan näköjään sitä tällainen erämaan kasvattikin(jos nyt sallittaneen hieman liioitteleva vertaus ;)  ) oppii aina jotain uutta. Ja niin sitä ollaan sitten tässä! Toki tämän loppuviimein mahdollisti weatherc, eli Henkkana tunnettu kaveri, joka on helppinyt kyllä minua jo niin paljon, että kiitollisuuden velka on iso!  :)

Asemahan sijaitsee sikäli mielenkiintoisessa paikassa, että talvisilla pakkaskorkeilla täältä on mahdollisuus melkoisen kylmiin lukemiin. Itseä kun pakkanen on aina kiehtonut, niin mikä sen mukavampi paikka asemalle :D

Toivotaan yhteyksien pelaavan ja datan kulkevan!  :)

Jussa

yka

Lainaus käyttäjältä: Jussa - sunnuntai, 04.12.2011, 21:56
Tervehdys vaan minunkin puolesta täältä Posiolta, lapin raukoilta rajoilta, tosin taidan olla jo tuttu ainakin aktiivisimmille kirjoittajille :)

Kaikkihan lähti siitä, kun reilu 3 vuotta sitten liityin tänne foorumille. Siitä alkoi kyteä ajatus, että josko minäkin joskus laittelisin oman sääaseman joka kertoilisi tietoja nettiin. Pitkään ajatuksen loppuun viemisen esteenä oli ehkä se, että pidän itseäni hiukan poropeukalona mitä tulee näihin ATK-laitteisiin ja muihin vermeisiin. Tai laitteet ei sinällään ole outoja enää, vaan paremminkin niiden sisuksissa pyörivät ohjelmahirviöt ynnä muut koodit :D Vaan näköjään sitä tällainen erämaan kasvattikin(jos nyt sallittaneen hieman liioitteleva vertaus ;)  ) oppii aina jotain uutta. Ja niin sitä ollaan sitten tässä! Toki tämän loppuviimein mahdollisti weatherc, eli Henkkana tunnettu kaveri, joka on helppinyt kyllä minua jo niin paljon, että kiitollisuuden velka on iso!  :)

Asemahan sijaitsee sikäli mielenkiintoisessa paikassa, että talvisilla pakkaskorkeilla täältä on mahdollisuus melkoisen kylmiin lukemiin. Itseä kun pakkanen on aina kiehtonut, niin mikä sen mukavampi paikka asemalle :D

Toivotaan yhteyksien pelaavan ja datan kulkevan!  :)

Jussa


Ei tänne tarvitse "poropeukalonkaan" liittymistä pelätä. Kaikkea ei aina ymmärrä eikä tarvitsekaan. En minäkään kaikista lisävehkeiden metkuista mitään ymmärrä, itsellä kun on mahdollisimman yksinkertaiset vermeet käytössä. Aina kuitenkin löytyy joitakin helmiä tällaisillekin.
Tervetuloa uusi asema.
yka

iccb

Tosi hyvät ja selkeät kotisivut on kyllä!
Itselläni sama sääasema ja toistaiseksi kaikki on pelittänyt hyvin! :)
Muutama kysymys: Luet ilmeisesti current.dat tiedostoa WD:llä? Tekeekös WD tuon koko kotisivun, vai oletkos tehnyt pohjan itse johon vaan päivittyvät tiedot?

Jussa

Lainaus käyttäjältä: iccb - torstai, 08.12.2011, 13:47
Tosi hyvät ja selkeät kotisivut on kyllä!
Itselläni sama sääasema ja toistaiseksi kaikki on pelittänyt hyvin! :)
Muutama kysymys: Luet ilmeisesti current.dat tiedostoa WD:llä? Tekeekös WD tuon koko kotisivun, vai oletkos tehnyt pohjan itse johon vaan päivittyvät tiedot?


WD on ohjelma millä tiedot nettiin päivittyy. Kotisivut ei ole minun käsialaa, vaan sain siihen apua kuten aloitusviestissä kerroin :) Sivu on Saratoga-template-pohjainen. Olen kyllä itsekkin erittäin tyytyväinen sivuston ulkoasuun :)

weatherc

LainaaSivu on Saratoga-template-pohjainen.
Sivupohjana toimii juu tuo Saratoga-template johon nykyään löytyy WD:n lisäksi plugari mm. Cumulukselle.
Itse ulkoasu on aika lailla vakio "blue"-teeman template, johon tehtiin muutama pikku viilaus css:ään  ;D