.cvm karttojen eroavaisuudet

Aloittaja teutari, perjantai, 20.05.2011, 21:02

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

teutari

Katselin noita Rovaniemen, Vuokatin sekä Naruskan tutkakuvia ja pisti jotenkin silmään tuo Suomi-neito... aivan kun siihen olisi iskenyt anoreksia kun on niin pirun laihassa kunnossa. ::)(vertailuna Klaukkala kuvassa oikealla)
Tuossa yhdistetyssä kuvassa on kaikissa ulottuvuus 1000km ja kuvankaappaukset saman kokoisia 195x395.
Johtuuko tuo karttapohjasta mistä .cvm kartta tehdään kun näyttää siltä että mitä pohjoisemmaksi mennään sitä enemmän Suomi-neidosta tuota anoreksiaa tuntuu löytyvän?

finilves

Tästä oli vasta juttu jossain, Google oli muuttanut Suomen karttaa. Ongelma on palloa ei voi esittää pannukakkuna. Minusta pahin esitys on Norjan säälaitoksen pilvianimaatio, jossa Suomineito meinaa kaatua
idänkarhun syliin.

Snowi

Ai niin tämä oli asia mistä pitikin kertoa, sillä huomasin Rovaniemen tutkan kohdalla, että ei onnistunut oikein millään se, että olisin kiikuttanut Vuokatin ukkostutkan ristin Rovaniemen kohdalle ja laittanut sitten paikkakunnat Rovaniemen mukaan. Huomasin että paikkakunnat eivät osuneet selvästikään täysin niihin kohtiin, joihin niiden olisi pitänyt osua. Tämän takia ei jäänyt muuta vaihtoehtoa kuin ostaa Rovaniemellekin uusi cvm-kartta. Itseasiassa heti jos ruksia liikutellaan varsinkin pituussuunnassa, niin tällöin mittasuhde väärenee, eikä paikkakunnat enää osu täysin oikeisiin kohtiin. Tämän takia on hyvä tilata jokaiselle kartalle oma cvm-kartta. Pahasti anorektikoilta noi pohjoisen Suomineidot kyllä näyttävät  ;D


HapaK

Tuli siis tilattua Boltek & NexStorm, mutta ei vielä karttoja. Olen lueskellut foorumin tarinoita kartoista ja Nexstormin vektorikartoista ei paljoa muuta hyvää sanottavaa tunnu olevan kuin käytön helppous. Onkos ohjelman käytön kannalta tai joltakin muulta kannalta merkitystä sillä, käyttääkö cvm-karttoja vai itse kyhättyä bmp-settiä? Esim. OpenStreetMap-kartasta sai hyvin pienellä kikkailulla vaikka tämmöisen (ei skaalattu), joka kovasti muistuttaa useimmilla tutkasivuilla olevia karttoja?




http://jyv-weather.info

weatherc

LainaaOnkos ohjelman käytön kannalta tai joltakin muulta kannalta merkitystä sillä, käyttääkö cvm-karttoja vai itse kyhättyä bmp-settiä?
Itse ohjelman kannalta ei ole väliä kunhan on kuvat joka zoomitasolle olemassa.
Se millä on väliä on käytetyn kartan projektio, NS:ään kun pitäisi puskea kartta jossa etäisyys keskirististä on lineaarinen joka suuntaan että menisi oikein, se etäisyysrinkulahan on täysin pyöreä vaikka varsinkin näin pohjoisessa mitä me ollaan kartta (kuten OSM) ei sitä ole. Enkä rehellesesti sanottuna usko että cvm-kartta ole yhtään sen parempi tässä asiassa. 100 km kartalla on enemmän senttimetrejä kartalla pohjoisessa mitä etelässä (vai oliko se päinvastoin?).